Beverse Weetjes in een andere taal lezen klik hier.
Dropbox
Druk op onderstaande knop om een foto en bijhorende tekst te versturen.
E-mail Beverse Weetjes
Uw vereniging organiseert een activiteit, u hebt iets te vieren, u hebt een nieuwtje te melden... Druk op onderstaande knop en stuur uw activiteit...., door.
E.H. Luc Suys was de laatste pastoor in Beveren-Leie. Van 1990 tot eervol ontslag in 2011. Eind april 2014 ging hij zich in zijn geboortedorp, Lauwe vestigen. Overleden op 12 december 2016.
Schijn bedriegt...
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingrediënten.
Bron: Blog Valerieke's Ditjes en Datjes
Plaatselijke info
Onderwijs
Beverse verenigingen
Leonard Lodewijk De Bo Beveren-Leie 27-09-1826 Poperinge 25-08-1885 Klik hier om het Westvlaamsch Idioticon te lezen
Onze burgemeester heeft een klare en warme boodschap voor alle inwoners. Onze burgemeester roept, via FB, alle Waregemnaars op om ons aan de regels te houden en deze boodschap geven we graag ook langs deze weg mee. "Laten we opnieuw tonen dat we het kunnen: allemaal tope, het moet lukken!", aldus burgemeester Kurt Vanryckeghem
Hierbij ook de cijfers in Waregem Positieve tests op 19-10-2020: 17 (+3%) Positieve tests voorbije 3 dagen: 88 (+15%) Positieve tests voorbije week: 180 (+36%) Positieve tests voorbije 2 weken: 223 (+48%) Positieve tests voorbije maand: 257 (+60%) Totaal aantal positieve tests: 684
Covid -19 We beginnen deze week met de persconferentie van deze morgen. Gevolgd door de nieuwe maatregelen die sinds deze morgen moeten nageleefd worden en sluiten af met de cijfers in Waregem.
Persbericht van Eerste Minister Alexander DE CROO Het Overlegcomité heeft vandaag kennisgenomen van de zorgwekkende epidemiologische toestand, waarbij het volledige land zich sinds vandaag op basis van de COVID-19 barometer op alarmniveau 4 bevindt (zeer hoge alertheid). De druk op de ziekenhuizen en op de continuïteit van de niet-COVID-19 zorg neemt toe. Sommige ziekenhuizen kampen met personeelsuitval. Ook is er een verhoogde druk op de eerstelijnszorg, met name de huisartsengeneeskunde. Het aantal COVID-patiënten op intensieve zorg ligt vandaag 2,5 keer hoger dan eind maart. Om te vermijden dat ziekenhuizen in de problemen komen, scholen moeten sluiten, de economie stilvalt en al teveel mensen zouden vereenzamen door een algehele lockdown heeft het Overlegcomité een reeks maatregelen beslist:
1 Knuffelcontacten (nauwe contacten) worden beperkt tot max. 1 persoon 2 Privésamenkomsten worden beperkt tot 4 dezelfde personen per twee weken. 3 Samenscholingen op openbaar domein worden beperkt tot maximaal 4 personen. 4 Telewerk wordt de regel, voor functies die zich ertoe lenen met respect voor de continuïteit van de bedrijfsvoering, activiteiten en dienstverlening. 5 Markten en kleine kermissen blijven open, maar het nuttigen van drank en voeding wordt verboden. Rommelmarkten, brocantes en kleine kerstmarkten zijn verboden. 6 Cafés en restaurants worden gesloten. Dit geldt voor een periode van vier weken, en wordt geëvalueerd na twee weken. Afhalen van maaltijden blijft mogelijk tot 22.00 uur. Recepties en banketten verzorgd door een professionele catering/traiteur onderneming zijn verboden, behalve in hotels voor de verblijvende gasten en koffietafel bij uitvaarten (max. 40 personen). 7 Nachtwinkels moeten sluiten om 22.00u. Er is een verbod op alcoholverkoop vanaf 20.00u. 8 Verbod om zich op de openbare ruimte te begeven tussen 24.00u en 5.00u, behalve voor essentiële, niet-uitstelbare verplaatsingen, zoals onder meer dringende medische redenen, professionele verplaatsingen en woon-werk verkeer. 9 Voor indoor activiteiten blijven de bestaande protocollen gelden tot aan evaluatie op 23/10. Er komt een verbod op de verkoop van drank en voeding. 10 Sportwedstrijden: compartimenten worden gehalveerd van 400 naar 200 toeschouwers (professioneel) of enkel met leden van hetzelfde huishouden (amateurs). Kantines en drankgelegenheden worden gesloten.
De federale regering en de deelstaten regering zullen alles op alles zetten om iedereen die economisch getroffen wordt, maximaal te steunen. Zo zal de federale regering het overbruggingsrecht voor zelfstandigen die moeten sluiten, verdubbelen. Bestaande steunmaatregelen zullen worden verlengd. Er komt ook een vrijstelling van RSZ. De maatregelen gaan in op 19 oktober en gelden voor één maand, waarna een evaluatie volgt.
Hoe zien de cijfers er in Waregem uit: Positieve tests op 18-10-2020: 48 (+8%) Positieve tests voorbije 3 dagen: 95 (+17%) Positieve tests voorbije week: 165 (+33%) Positieve tests voorbije 2 weken: 206 (+45%) Positieve tests voorbije maand: 243 (+57%) Totaal aantal positieve tests: 667
In vorige editie was je al eens gastgezin of deelnemer aan onze Vreemde Tafels/Vriendentafels. Met enige trots laten we weten dat onze actie tvv 11.11.11. in deze coronaperiode toch doorgaat, weliswaar in een aangepaste 'bubbel-editie' en willen je daarbij heel vriendelijk uitnodigen. Op zaterdag 21 november bieden we een 'take away' versie aan. Koks uit Kongo, Nigeria, Kenia, de Filipijnen, Indonesië, Syrië, Colombia, Indië en Guineé zijn ook dit jaar bereid om een maaltijd van hun geboorteland corona-proof klaar te maken. De Covid19-maatregelen laten het ons niet toe om de koks mee uit te nodigen aan tafel, wat we heel erg jammer vinden want naast geld inzamelen voor 11.11.11 is integratie en culturele interactie een belangrijk aspect van onze actie. Het lijkt ons ook logisch dat de kennismakingsvergadering in oktober en het aperitiefmoment met alle koks en gastgezinnen op 21 november niet kunnen doorgaan. Iedereen kijkt uit naar nog eens een gezellige speciale avond en we zijn er van overtuigd dat we jullie deze kunnen aanbieden terwijl we de bubbels en de andere opgelegde corona maatregelen respecteren.
Onze opzet blijft dezelfde: de kok maakt een voorgerechtje, hoofdgerecht en (nieuw dit jaar) een dessert klaar. Als deelnemer betaal je 30 euro per volwassene, 25 euro voor studenten, 20 euro voor 12-18 jarigen of 15 euro voor kinderen. Daarbij krijg je een halve fles wijn per persoon per volwassene. Aangezien de kok niet bij jou thuis kan koken, zal hij de maaltijden per persoon verpakken en die kan je dan samen met de wijn bij één van de organisatoren op zaterdag 21 november rond 17u30 afhalen in Beveren-Leie. Het aperitief moment zal dus in het gastgezin of bij je thuis moeten doorgaan.
Dit jaar kan je inschrijven als gastgezin en dus ook gasten uitnodigen die in je bubbel zitten, maar je kan ook gewoon met je gezin of als koppel of zelfs alleen inschrijven. Je beslist volledig zelf hoe groot je je bubbel maakt en met hoeveel je aan tafel zit. Zelfs als je kiest om meerdere gasten uit te nodigen en als de coronamaatregelen verlangen dat de bubbel gesplitst moet worden, is dat goed mogelijk aangezien de maaltijden per persoon verpakt zullen worden. Zo kan je die meegeven aan de gasten om ze thuis op te eten.
Om het mailverkeer sterk te verminderen, vragen we om in te schrijven via dit formulier dat je terug vindt via deze link : www.tinyurl.com/vreemdetafels of via de QR-code hier bovenaan waar je alle gegevens kan invullen klik hier. . Uit respect voor de koks, vragen we om voor 7 november in te schrijven zodat we ze op de hoogte kunnen brengen voor hoeveel personen ze verwacht worden te koken. Rond 13 november laten we jullie per mail weten waar en welke maaltijd jullie kunnen afhalen. Het blijft dus nog eventjes spannend waarvan jullie kunnen proeven.
We vragen dan ook dat iedere deelnemer zijn verantwoordelijkheid draagt, de bubbels naleeft (eventueel spitsen indien de maatregelen strenger worden), afstand houdt en een mondmasker draagt bij het afhalen van de maaltijden. Zo hebben we eindelijk nog eens een feestje om naar uit te kijken! Geef deze actie een extra boost door deze mail door te sturen naar al je vrienden en kennissen. Voor andere vragen of extra informatie kan je terecht op Vreemdetafels@gmail.com Vele groeten van het 11.11.11 team Beveren-Leie, Germain, Isabelle, Chantal, Greta, Anne-Marie en Veronique
Mondmaskers binnen ring niet langer verplicht In Waregem was een mondmasker tot op vandaag altijd verplicht binnen de ring. We stellen vast dat deze maatregel zeer goed werd opgevolgd door onze inwoners en bezoekers. Dankzij de nauwgezette inspanning van onze inwoners zien we immers dat het aantal besmettingen zeer sterk gedaald is. Strenger zijn dan de federale richtlijnen is bijgevolg niet langer nodig. Dat werd vanmorgen beslist in het corona-overleg van de stad, waar zowel politie als stadsbestuur wekelijks samen zitten. Dat betekent dus: Vanaf nu geldt er geen mondmaskerplicht meer binnen de ring. Je bent wel verplicht om altijd een masker bij je hebben dat je kan opzetten wanneer het druk wordt in jouw omgeving. Het dragen van een mondmasker blijft verplicht in winkels, horeca, openbare gebouwen, op evenementen, het openbaar vervoer en stations, markten, foor…
Waregemse Gordel organiseert corona-versie Het coronavirus zorgt ervoor dat de Waregemse Gordel dit jaar niet doorgaat. Tenminste, niet zoals je het gewend bent. Het bestuur wil de trouwe deelnemers wel verwennen met een alternatieve corona-editie, gespreid over 12 dagen. Van 1 tot 12 juli (de dag waarop de 19de editie normaal zou plaatsvinden) kunt u deelnemen aan de uitgepijlde fietstocht van 30 km en/of de uitgepijlde wandeltocht van 6 km. Individueel, in uw bubbel,… In ieder geval: volgens de geldende coronamaatregelen !
Corona-editie In tegenstelling tot de echte Waregemse Gordel kan je nu niet terecht voor een versnapering of drankje op de stopplaats. Zorg dus voor voldoende bevoorrading tijdens de rit. Onderweg zal je de mascotte Gorbie een aantal maal tegen komen. Met de letters die hij toont, kun je een woord vervolledigen op het deelnameformulier. Zo maak je kans op een mooi prijzenpakket. Als je gewonnen hebt, word je hiervan verwittigd halfweg juli. Maximum 1 formulier per tocht per persoon.
De Waregemse Gordel is geen begeleide fiets- of wandeltocht. Volg dus de verkeersregels. Het dragen van een fietshelm wordt sterk aangeraden. De vzw Waregemse Gordel is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen op de weg en/of voor schade die je aanbrengt aan derden tijdens de 12-daagse. Let op: je bent niet verzekerd door vzw Waregemse Gordel tijdens de tocht, er is geen medische of technische bijstand onderweg.
Deelname is gratis. Beide tochten starten en eindigen op het Boekenplein in Waregem. De wegbeschrijving en het deelnameformulier kun je downloaden op de website www.waregemsegordel.be. klik hier.
Deze corona-editie van de Waregemse Gordel is enkel mogelijk dankzij de steun van vele sponsors die het evenement trouw blijven ! Deel uw enthousiasme op de sociale mediakanalen van de Waregemse Gordel (Facebook en Twitter) !
Stad en OLV Van Lourdesziekenhuis stelt Open Bedrijvendag uit
Stad en OLV Van Lourdesziekenhuis stelt deelname aan Open Bedrijvendag uit Omdat Waregem dit jaar 20 jaar de titel van ‘stad’ draagt, zou het stadhuis op zondag 4 oktober zijn deuren open zetten tijdens Open Bedrijvendag. Door de onzekere situatie met het coronavirus kiest de stad er nu voor om de deelname uit te stellen tot 2021. Ook het OLV Van Lourdesziekenhuis neemt om dezelfde reden volgend jaar deel in plaats van dit jaar. Het jaarlijkse onthaal van de nieuwe inwoners in het stadhuis (op zaterdag 3 oktober) gaat wel door. Open Bedrijvendag vindt volgend jaar plaats op zondag 3 oktober 2021.
Het Belgisch Kampioenschap wielrennen op de weg komt in 2021 naar Waregem.
Toekenning BK Waregem 2021 aan Dwars Door Vlaanderen en SV Zulte Waregem Het Belgisch Kampioenschap wielrennen op de weg komt in 2021 naar Waregem. Dwars Door Vlaanderen en SV Zulte Waregem sloegen de handen in elkaar en kregen deze week de organisatie van het BK Waregem 2021 officieel toegekend.
Na 1966 en 1989 komt het Belgisch Kampioenschap wielrennen op de weg in 2021 opnieuw naar Waregem. Dwars Door Vlaanderen en SV Zulte Waregem sloegen de handen in elkaar en kregen deze week de organisatie van het BK Waregem 2021 officieel toegekend. Met fierheid stellen we u dan ook onze unieke samenwerking voor.
Twee Waregemse referenties in de sportwereld nemen de handdoek op om eind juni 2021 een memorabel programma samen te stellen. Samen organiseren ze het Belgisch Kampioenschap wielrennen op de weg in Waregem. Beide organisaties werkten al meermaals samen maar nu schakelen ze een versnelling hoger. Dwars Door Vlaanderen werkte zich een weg tot het World Tour-niveau en kan dus rekenen op een enorme knowhow en ervaring in de wielerwereld. Daarnaast staat de ruime community van Essevee en hun ruime ervaring in business, events en catering.
Het BK wielrennen komt na 1966 en 1989 voor de derde keer naar Waregem. Na recente passages van de Tour de France in 2007 en het Belgisch kampioenschap veldrijden in 2014 en iets langer geleden het WK 1957 wordt er een nieuwe mijlpaal bijgeschreven in de wielergeschiedenis van onze stad. De organisatie is Stad Waregem dan ook dankbaar voor deze unieke opportuniteit. De toekenning toont de sterke lokale verankering in deze bruisende stad. We zullen er alles aan doen om van deze koers een hoogdag te maken voor zowel de modale Waregemnaar als de fervente wielerfanaat.
Carlo Lambrecht, voorzitter Dwars Door Vlaanderen: • “Het is een hele eer om het Belgisch Kampioenschap te mogen organiseren. We hebben keihard gewerkt om Dwars Door Vlaanderen naar het World Tour-niveau te liften en nu wordt het onze doelstelling om van het Belgisch Kampioenschap een echte referentie te maken. Het parcours wordt een meesterstuk, waarbij zowel de heren als de dames een mooi strijdtoneel krijgen. Wat we nu al kunnen verklappen is dat we starten op de Waregemse Hippodroom en dat de aankomstzone aan het Regenboogstadion ligt.” • “We zorgen voor een koersdag die voor iedereen toegankelijk is. Als lokale spelers willen we de Waregemnaar iets teruggeven. Zo zal de toegang tot het rennersdorp en het fandorp aan de aankomstzone volledig gratis zijn en zullen lokale verenigingen de kans krijgen om zowel in Waregem als in de deelgemeenten hun graantje mee te pikken.”
Miguel De Ruyck, commercieel directeur SV Zulte Waregem: • “Er is weldegelijk een match tussen voetbal en wielrennen. Zo hebben we al jaren een ijzersterke band met de organisatie van Dwars Door Vlaanderen. We bezegelen die relatie nu met de gezamenlijke organisatie van het BK Waregem 2021. We voegen een grote meerwaarde toe door onze jarenlange ervaring in evenementen, voor zowel supporters als business partners. Tope Es Alles Meuglijk is ons motto en dat gaan we nu ook bewijzen.” • “Deze toekenning bewijst dat ons team ook naast het veld scoort. Het ligt in onze aard om grensverleggend te denken en we hebben dan ook geen seconde getwijfeld om in dit verhaal te stappen. Onze business- en eventafdeling kan bogen op jaren ervaring in hospitality en catering.” • “Er is nog een extraatje voor Essevee. De koers vindt niet enkel plaats in de schaduw van ons Regenboogstadion maar we vieren volgend jaar bovendien onze twintigste verjaardag.”
Kristof Chanterie, schepen van sport Stad Waregem: • “We zijn ongelooflijk trots dat twee lokale organisaties zich engageren om samen het BK Waregem 2021 te organiseren. Ze zetten Waregem als sportstad verder op de kaart: Dwars Door Vlaanderen groeide uit tot wedstrijd van World Tour niveau en Essevee voetbalde al een aardig palmares bij elkaar. Neem daar nog eens de Waregemse Hippodroom bij als startplaats en je hebt meteen drie internationale referenties in de sportwereld. • “De lokale verankering kwam heel hard naar voor in het voorstel van Dwars Door Vlaanderen en Essevee. Zowel in Waregem als de deelgemeentes zal er een grote betrokkenheid zijn van lokale verenigingen en organisaties.”
Tom Van Damme, bondsvoorzitter van Belgian Cycling: • “We kennen de organisatie van Dwars Door Vlaanderen als een gedreven team. De toevoeging van voetbalclub SV Zulte Waregem kan enkel verrijkend zijn voor de ervaring die de wielerliefhebber in Waregem zal beleven.”
Stad evalueert alle evenementen en contacteert organisatoren
Stad evalueert alle evenementen en contacteert organisatoren Het schepencollege keurde woensdagmorgen al een proactief plan goed voor de grotere evenementen in Waregem van mei tot eind augustus. Ondertussen besliste de nationale veiligheidsraad dat grote evenementen niet mogen worden georganiseerd. Omdat het gezond verstand moet zegevieren volgt de stad deze drastische maar noodzakelijke maatregelen. De stad had ondertussen contact met de organisatoren van die grote evenementen. Ook zij hebben alle begrip voor de beslissing. Stad evalueert alle evenementen en contacteert organisatoren
Concreet voor grote events, afwachten voor kleinere initiatieven De Nationale Veiligheidsraad besliste dat grote evenementen en festivals niet kunnen doorgaan tot en met 31 augustus. Het stadsbestuur staat achter deze beslissing. Het is immers geen goed idee om binnenkort meteen (heel) veel mensen samen te brengen na weken van social distancing. Om een sluitend beeld te hebben voor de komende maanden wacht de stad nog de beslissingen af voor de kleinere evenementen.
Voor de grotere initiatieven heeft de stad ondertussen al een standpunt of visie bepaald. Elke organisator is ondertussen gecontacteerd voor zijn/haar evenement. Na de beslissing over de kleinere initiatieven zal de stad dezelfde oefening nog eens maken. Nu al denken de vrijetijdsdiensten na hoe we kinderen, jeugd én volwassenen in de komende maanden kunnen animeren, zonder daarvoor een klassiek evenement te organiseren en met respect voor de coronamaatregelen.
Voor de komende weken Alle huwelijken en jubilea worden uitgesteld tot minstens 3 mei, misschien nog wel langer. De gemeenteraden / raden voor maatschappelijk welzijn van 5 mei en 2 juni vinden opnieuw plaats via videoconferencing.
Voor mei en juni De herdenking van V-dag en 75 jaar einde WOII (10 mei) worden uitgesteld naar 2021 Voor de organisatie van Memorial Day (24 mei) wacht de stad het advies van de American Overseas Memorial Day Association af. De organisatie zal er in elk geval helemaal anders uitzien, onder meer omdat de ‘singing children’ de volksliederen niet zullen zingen op de begraafplaats. 29 mei is internationale Dag van de Buren. We blijven een goede buurt belangrijk vinden en wachten nog de nationale beslissing af om te zien wat er kan worden georganiseerd. De Vrijetijdsmarkt (6 juni) gaat niet door. Als de handelszaken open mogen, kan er misschien een afgeslankte versie van de Pandjes en Batjes (19-21 juni) plaatsvinden. Dit gebeurt sowieso zonder ambulante handelaars en zonder de traditionele elegantietocht voor koetsen. De schoolproclamaties (22-26 juni) kunnen niet doorgaan in het stadhuis
Voor juli en augustus Deze evenementen gaan niet door op de geplande data in de zomermaanden: o Festivals: Parkies Kasteelconcerten, Hype-O-Dream (10-11 juli), W-Fest (13-16 augustus), concert The Jacksons on Tour (29 augustus) o Sportevenementen: Waregem Beach (26 juni – 5 juli), Beachvolley aan Jeugdcentrum, Waregemse Gordel (12 juli), City Mountainbike (14 augustus) o Waregem Koerse Feesten (27 augustus tot 2 september). Dat Waregem Koerse niet doorgaat, was al gekend. Maar ook andere paardensportactiviteiten gaan niet door: drafrennen (tot eind augustus), L’Equino (1-2 augustus) en de Koetsentocht voor personen met een handicap (23 augustus)..
Voor de Vlaamse feestdag (11 juli) is het nog afwachten of een kleine hulde kan. Er is geen academische zitting. De Nationale feestdag (21 juli) wordt in een afgeslankte versie gevierd. Voor jeugd-, sport- en andere kampen en speelpleinwerkingen wacht de stad af tot een beslissing van de Nationale Veiligheidsraad Vergunde popup-bars kunnen enkel open gaan als horecazaken ook open mogen zijn. Sowieso moeten ze zich dan ook houden aan alle maatregelen uit de horeca én is er een verbod op optredens. In Waregem denken we altijd in termen van ‘voor of na Waregem Koerse’. Het doet raar om nu te zeggen dat we voor evenementen na augustus (en niet na Waregem Koerse) nog geen standpunt innemen.
Resultaten paaszoekertjes De muizen waren te vinden in vak H4, B6, H3, I4, H2 en C2. Er waagden zich 11 verschillende personen aan een gokje, goed voor 21 mailtjes. Helaas was er niemand die de 6 muizen vond. Greet Stevens vond er 5 van de 6 en wint daarmee de eerste paaszoekertjes. De tweede paashaas gaat naar Rik Meersman die het 4 keer met succes probeerde We kregen ook 4 juiste inzendingen van iemand die onbekend wenst te blijven en ook geen paashaas wenst. De derde paashaas gaat daarmee naar Marleen Goussaert die het 2 keer probeerde en 1 maal juist was. Na een seintje mogen de drie winnaars hun paashaas komen afhalen.
Nog even meegeven dat de vorige foto de Deken De Bostraat is, gezien van de kant van de Hoonakkerdreef..
Uit de oude doos En hier nog een foto uit de oude doos. Ook deze werd genomen in 1948. Wie weet welke straat dit is? De vorige foto is het Kerkwegelpad genomen naar de huidige Hoonakkerdreef toe.
Woonzorgcentra in Waregem blijven dicht Na alle opties goed overwogen te hebben, heeft de burgemeester met pijn in het hart beslist om voorlopig geen bezoekers toe te laten in de woonzorgcentra in Waregem. Dit gebeurt in tegenstelling met de beslissing van de Nationale Veiligheidsraad van gisteren. Woonzorgcentra in Waregem blijven dicht
De Nationale Veiligheidsraad besliste woensdagavond 15 april dat bewoners van een woonzorgcentrum bezoek zouden mogen krijgen van één persoon: steeds dezelfde persoon, die bovendien in de laatste 2 weken geen ziekteverschijnselen had.
Met pijn in het hart heeft de burgemeester een burgemeestersbesluit opgemaakt om dat niet toe te laten. Dat betekent dat alle woonzorgcentra in Waregem dicht blijven: WZC De Meers, WZC Acropolys en WZC De Karmel. Het vele (bewonderenswaardige) werk van onze artsen, zorg- en verpleegkundigen, poets- en keukenpersoneel … uit de voorbije weken kan onmogelijk zomaar van tafel worden geveegd. Bezoekers nu al toelaten zou zeer onverantwoord zijn, naar de werknemers en zeker ook naar alle bewoners.
Er is stilaan enig licht in de coronatunnel. De burgemeester vraagt aan de familieleden van bewoners om de huidige maatregelen nog even vol te houden en begrip te hebben voor de situatie waarin de zorgverleners moeten werken voor hun echtgenoot, echtgenote, ouders, grootouders of overgrootouders.
Paaszoekertje 6 van 6 Zo, we zijn aan ons laatste zoekertje toe. Deze keer kreeg de muis een plaatsje in de Bevers klokken. Die werden op 4 mei 2011 uit de toren gelicht en afgevoerd naar NV Meridiaan te Menen waar ze hersteld werden. Na 2 jaar stilzwijgen (klokken werden om veiligheidsredenen al verankerd op 3 maart 2009) werden ze op 26 juni 2011 feestelijk in gang gezet. Meer weten over het uithalen van de klokken klik hier.
Paaszoekertje 5 van 6 Vandaag heeft de muis ons meegenomen naar 't Leckerke. Het oudste café van Beveren-Leie die een heel rijke geschiedenis kent. Klik hier om er meer over te weten.
Paaszoekertje 4 van 6 Op vrijdagavond 19 mei 2006 werd 'OC De Kernelle' in de Kerkdreef offcieël geopend door toenmalig Burgemeester Yolande Dhondt. Toen de site van de Staatsschool te koop kwam te staan legde stad Waregem er de hand op. Er werden algauw plannen gesmeed om een bestaand gebouw te renoveren en er een ontmoetingscentrum van te maken. Er is een klein en groot lokaal, en keuken ter beschikking voor allerhande activiteiten. Een muisje heeft er nu een plaatsje gevonden en BLIJFT IN ZIJN KOT!!!
Paaszoekertje 3 van 6 Op maandag 18 juli 2016 vond de tweede zitdag van de openbare verkoop van het Goed te Beaulieu plaats. Het stadsbestuur heeft het hoogste bod uitgebracht en is bijgevolg eigenaar van dit beschermd gebouw en ook hier heeft een muisje een schuilplaatsje gevonden. Meer weten over dit beschemd gebouw dat stad Waregen aankocht klik hier.
Paaszoekertje 2 van 6 Deze tekening dateert van 20 februai 2009 toen Vacomet het uitgangbord van de Interlin naar beneden haalde. Ook hier zit in een of ander vakje een muisje verborgen. In bijlage terug de keurplaat om te downloaden.
Paaszoekertje 1 van 6 Hier is dan het eerste paaszoekertje. Tot en met zondag zal er een of andere foto/tekening verschijnen. Enkel via beverseweetjes@telenet.be kan er deel genomen worden. Het enige wat u hoeft te doen is een mailtje sturen en het vakje doorgeven waar de muis verscholen zit. In bijlage kunt u de kleurplaat voor de kinderen downloaden. De kleurplaat kunt u eveneens via mail doorsturen, vermeld daarbij de naam en leeftijd van de jongen of het meisje die de tekening kleurde. Op vrijdag 17 april maken we de balans op wie het meest juiste antwoorden instuurde, of kleurplaten (1 per deelnemer per dag). Meer weten over deze foto klik hier.
Paaszoekertjes Beste bezoeker, We gaan de komende dagen verder met paaszoekertjes. Daarvoor kregen we enkele lekkere paashaasjes. Die mogen we aan de deelnemers schenken die mee zoeken naar de muis. We reseveren ook 3 lekkere paashazen voor de kinderen die de tijd nemen om een of meerdere tekeningen in te kleuren. Deelnemen kan enkel door uw antwoord of kleurplaat door te sturen naar beverseweetjes@telenet.be
Zoek de muis In 2006 en 2007 reed de Ronde van Vlaanderen ook door Beveren-Leie. Deze gebeurtenis bracht heel wat volk op de been. Onder hen was er ook een muisje opgedoken. Wie vindt het? Het muisje gevonden, stuur dan een berichtje naar beverseweetjes@telenet.be en laat weten waar het zich verstopt heeft.
13 personen zochten naar de muis en 11 ervan vonden ze. In bijlage de tekening waar de muis zich bevond. Weldra meer van deze tekeningen