Inhoud blog
  • Geen Lerarentekort, maar Leerlingenoverlast!
  • Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Islamitische Staat
  • Zware Vechtpartij in Bree
  • Marokkaanse Miserie
  • Blogsentiment: Apart Onderwijs
  • Crevits haat Vlamingen
  • Het Mazelenvirus in Opmars
  • Politie zoekt Nieuwe Medewerkers
  • Reclameboodschappen op mijn Blog
  • "Justitie is rot tot op het bot"
  • De Islamleraar en de Ramadan
  • Tussendoor in Gaza
  • Kleuters bestormen het Buitengewoon Onderwijs
  • Tradwifes Movement
  • Die Sven Pichal toch
  • 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Lieviaans Verzinseltje
  • De Ondergravers van onze Eigenheden
  • GRAAIEN . . .
  • De 1B-klas van het Middelbaar Onderwijs
  • Psychische Stoornissen en Rilatine
  • Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • VIDEO: Brussel . . .
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Omvolking van de Schoolbevolking
  • Over Draaimolens
  • VIDEO: Amerika toen en nu . . .
  • Viespeuk Vangheluwe
  • Schietpartij op de Oxford High School
  • De Advocatenmoord
  • Tussendoor bij de Ensors
  • Onthullingen over Schoolartsen in de CLB's
  • Turtelhuisjes en Terugkeerhuisjes voor Illegalen
  • Enzovoort . . .
  • Klaus Van Isacker herstelt van Hersentrauma
  • Directeur Griezelmans van Basisschool Tuinwijk
  • De Doorstroomtoets, een Hollandse Uitvinding
  • Feministengezwam
  • Fietsongevallen
  • Het Geval Snelders
  • Waarom moeten Vlaamse Scholieren Moslims tolereren?
  • Tip voor het islamonderwijs
  • De Spreidingswet
  • De Overlevingsstrategie van Turkse Leerlingen
  • De “religie van de vrede”. . .
  • Tussendoor in de Politiek
  • De Croo en Lahbib in China
  • "Zijn Man"... Surrealistisch
  • Het Wespennest van Blauwbaard
  • Het Geval Gennez
  • Rilatine als legale Drug voor Schookinderen
  • Weg met alle Bushaltes!
  • “Weg met ons”. . .
  • Sven Pichal Voorwaardelijk Vrij
  • Antisemitisme bij Scholieren
  • Khalid Benhaddou over "relletjes"
  • Met een Wandelstok naar het Werk
  • Het Nieuwe Normaal
  • Gelukkig Nieuwjaar!
  • De Covid-Gifprik
  • Kwaadaardige opzet!
  • Mensen worden Dommer
  • Dutroux krijgt Eredoctoraat (Fictie)
  • Jaarwisseling vol Geweld en Onlusten?
  • 7 OKTOBER 2023
  • 25 december 2016: Last Christmas voor George Michael
  • Zalig Kerstfeest!
  • Spionnen in Brussel
  • Lieviaans Verzinseltje
  • Over Zwarte Lola en het Vlaams Blok
  • Kirill en Poetin tegen Westerse Decadentie
  • Tussendoor in ''t Café
  • Franse Cultuurstrijd in het Onderwijs
  • Zoek het Verband...
  • Horoscopen en Politici
  • "Aan zichzelf werken"
  • Het Prikschandaal en de Corona-hoax
  • Tweet van Raisa Blommestijn
  • Tussendoor over Wilders en de Islam
  • Ons Onderwijsniveau blijft dalen
  • Gratis Schoolmaaltijden
  • Europese Vrouwen Loslopend Wild?
  • Citaat Caroline Gennez
  • Islamitische Barbarismen
  • Ziekelijke Naastenliefde
  • Handen af van onze Sinterklaas!
  • Discriminatie van Vlaamse Leerlingen
  • Het Boek van De Croo
  • Lieviaans Fantaserietje
  • België ligt overhoop met Israël
  • Met de Enkelband naar de Psychiater
  • Monsterzege voor Wilders
  • "Helft van Brusselse Arrestanten is illegale Migrant"
  • Christel, de Mama van Conner
  • Sterven in de Vlammen
  • Over Onwettige Afwezigheden en Kindergeld
  • Moderne Slavernij...
  • De Natuur neemt Wraak!
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    12-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onwillige Allochtone Ouders

    'k Heb vroeger eens flink overhoop gelegen met een linkse meneer uit Brussel die mijn werk kwam controleren. Ne bloedzuiger. Hij was er zo eentje die niet wist wat er aan 't gebeuren was met het onderwijs waar plotseling een hoop vreemde leerlingen beslag legden op Vlaamse schoolbankjes. Hij zwaaide hulpeloos met zjn armen in de lucht en bekeek me met een verwijtende blik alsof ikzelf die migrantenleerlingen gemaakt had, of ze ingevoerd had vanuit het buitenland.

    De aanzet was er. Ik kon niets meer goedmaken. Ik voelde het al aankomen, weer zo ene die de rechtse weg kwijt was en dacht dat alles wat vreemd was moest verdedigd worden. Ik was al verloren toen de man mij nog niet gezien had. Hij boog zich over mijn papieren en speurde ijverig naar tekortkomingen, naar vergissingen en fouten. Het wilde niet goed lukken, en dat maakte hem nerveus... tot hij een lijstje in de gaten kreeg met Turkse namen en adressen. Met een achterdochtige blik vroeg hij om uitleg: "Wel, mijnheer de inspecteur, dit zijn nu allemaal migrantenouders die van slechte wil zijn, die hardnekkig blijven weigeren om in orde te zijn met formulieren en met doktersbriefjes, die hun kind onwettig thuishouden, die nooit de agenda van hun kinderen controleren, die nooit naar een ouderavond komen, die thuis Turks blijven spreken tegen hun kinderen, die hun huiswerken niet nakijken, die hun lessen niet overhoren, die hen woensdagmiddag naar de koranles sturen..."

    Mijn argumenten voor het hanteren van een 'zwarte lijst' maakten geen indruk op de inspecteur. Ook niet toen ik hem vertelde dat het met de toewijding van een monnik samengesteld werd ten dienste van leerkrachten en begeleiders, om zo samen te kunnen werken aan de integratiebereidheid van nalatige migrantenouders. De man bekeek me misprijzend en afkeurend. Hij zwaaide met 'discriminatie' en 'viseren van een allochtone groep'... Het woord 'stigmatiseren' moest toen nog uitgevonden worden.

    Hij vond mij niet geschikt voor het werk in concentratiescholen, omdat allochtone uitvallers onder de voetmat geveegd moesten worden, omdat leerkrachten met hun zondagse handschoenen misstapjes door de vingers moesten zien. Asociaal gedrag in de klas moest getolereerd worden, strubbelingen op de speelplaats, incidenten op straat en op pleinen van de supermarkt, alles klasseren zonder sancties, dat was het gedacht van dat wereldvreemd inspecteurke, en zijn grijs kostuum vond ik ook maar niks.

    Ik kreeg een hekel aan die groene linkse kikker uit Brussel die geen benul had van de rotzooi die zich toen in het onderwijs aan het ontwikkelen was.

    De onwil van migrantenouders werd vroeger in de scholen vastgesteld en besproken. Veel gezeur errond, maar er gebeurde niets. Men ging ervan uit dat allochtonen tijd nodig hadden om zich aan te passen aan de verwachtingen van een gestructureerde maatschappij, aan het schoolreglement, aan verplichtingen en regels. Men wachtte af. Alles zou wel vanzelf in de plooi vallen, dácht men. Ondertussen versterkte zich het gevoel van straffeloosheid bij allochtone leerlingen, en van respect voor gezag was natuurlijk ook geen sprake, want er was geen gezag. Allochtone leerlingen zijn zelf schuldig aan hun sociaal isolement. Hun onuitroeibaar samenhorigheidsgevoel houdt hen samen en sterk, waarom zouden ze dan nog moeten samensmelten met een andere samenleving?!...

    12-03-2017 om 22:13 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    11-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de Pathologische Islam

    Twee jaar geleden heette iedereen plotseling Charlie, om te protesteren tegen terreur. Niét tegen de islam, want de massa geloofde nog altijd in een islam zonder terreur.

    Sinds de Charlie-history - een momentgebeuren in het teken van verdraagzaamheid en solidariteit - viel alles weer in z'n oude plooi. Gedreven door angst voor nog meer terrorisme stelden we ons tolerant op tegenover de pathologische islam en zijn knotsgekke aanhangers. En zo gaven we de moslims nieuwe ademruimte voor nog meer terreurdaden. Regeringen krijgen het telkens weer klaar om onze weerstand tegenover de islam neer te sabelen, om ons willoos over te leveren aan een samenleving met moslims.

    Wij werden gehypnotiseerd door de Charlie Hebdo-vredesmars en toen was het een tijdje rustig. Toch wordt Europa stilaan een onherbergzaam, wetteloos oord van chaos en anarchie. Aanslagen, verkrachtingen, moorden, schermutselingen met bijlen, machetes, vlijmscherpe messen, de islamitische ondeugdelijkheden blijven zich opstapelen.

    En de islamisering in Vlaanderen schrijdt voort. Als enige Vlaamse partij protesteert het Vlaams Belang tegen de bouw van een nieuwe moskee in Antwerpen. Er is een megamoskee gepland van 1000 m² oppervlakte waarin honderden moslims tegelijk hun koranverzen kunnen afhaspelen met hun poep in de lucht. Een moskee met onmetelijke afmetingen, zowel in de hoogte als in de breedte als in de lengte. Een reusachtig geval dus. Torenhoge minaretten zullen uitsteken boven alle kerktorens, als symbolische overheersing door de islam. Burgers zullen 17 x per dag opgeschrikt worden door schel minaretgeschal en krijsende jank- en kwijlstemmen zullen alle moslims oproepen om samen te troepen in de moskee om al biddend te dromen over bommengordels, over maagdjes en over aanslagen...

    Het wordt sidderen en beven, trillen en zweten, en bang afwachten tot er weer een moslimgek toeslaat om dood en verderf te zaaien. Ze zeggen toch dat gevangenissen broeihaardan zijn van jihadisme, en nu komen er 57 moslimextremisten vrij die niet eens in een deradicaliseringscel gezeten hebben, die gewoon tussen andere gevangenen zaten. Wat zouden die moslimvrijkomers eigenlijk gaan uitspoken buiten de gevangenispoorten? Stiekem Syriëstrijders ronselen? Of opnieuw naar de slagvelden vertrekken om te gaan vechten? Of hier opnieuw moorden, aanslagen plegen, of nog meer van die dingen die niet deugen? Het is onvoorstelbaar dat ze een nieuw leven als brave burgers gaan leiden. Minister Geens is waakzaam, hij stelt ons gerust: "De centrale databank van de gevangenissen is intussen gekoppeld aan de databank van de federale politie. Daardoor kunnen gevangenen beter opgevolgd worden."... Ja, ja...

    11-03-2017 om 22:25 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe de Media ons misleiden om Moslimmigranten te beschermen

    Lees ook bij http://blog.seniorennet.be/rechts hoe De Standaard liegt over de dader. Hoe de leugenkrant psychische verwarring en paranoia misbruikt om moslimmisdadigers te verschonen.

    Oostenrijkers: Politie liet getuigen van aanslag gewoon weggaan, waarna de media met valse informatie kwam – Moeder van zwaar gewonde zoon: De media bagatelliseren alles, wat slecht en onbegrijpelijk is

     
    De zoveelste ‘amoklauf’ van een ‘psychisch verwarde einzeltäter’. Met massa immigratie en islam heeft het allemaal niets te maken, zo blijft de overheid de bevolking wijsmaken.

    En wéér lijkt de Duitse politie en overheid te liegen dat het gedrukt staat over de aanval met een bijl op het centraal station in Düsseldorf gisteren. In de media wordt beweerd dat het ‘niet om een terreuraanslag’ ging, en de enige dader ene Fakir H, een Duitser met Joegoslavische wortels en –hoe kan het ook anders- ‘psychische problemen’ zou zijn. Getuigen op het station hebben echter iets heel anders gezien, namelijk drie Afrikaanse migranten die met bijlen en machetes op jongeren inhakten. Maar moslimmigranten kunnen, mogen en moeten van de elite nooit de daders zijn, want er komen verkiezingen aan – volgende week in Nederland, daarna in Frankrijk en Duitsland. En ‘ze’ kunnen niet hebben dat de burgers wakker worden en dit zelfvernietiging-door-massa-immigratie-en-islamisering beleid wegstemmen.

    Lees meer...   (31 reacties)

    11-03-2017 om 11:33 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    10-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontact verplicht?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bart Somers (Open Vld): "Maak oudercontact verplicht". Ik denk dat Bart Somers een heel andere bedoeling heeft. Hij wil tolken aan het werk zetten. Want op een ouderavond communiceren met anderstalige ouders valt niet mee. En het aantal anderstaligen groeit alsmaar. En die gaan dan allemaal naar school komen met hun eigen vreemde thuistaaltje. Hoe leg je als leerkracht uit dat de schoolvorderingen van hun kind ondermaats zijn? Dat hun kind niet de nodige inspanningen levert? Hoe verkrijg je als leerkracht familale informatie van anderstaligen?... Door tolken in te schakelen!

    En dan komen we precies uit op het punt waar we helemaal niet zijn willen: migrantenouders laten wentelen in hun eigen thuistaaltje. Een stap achteruit in hun integratieproces. Laat ons hopen dat tolken nooit op ouderavonden een rol gaan spelen, want dan bestendigen we de anderstaligheid van migrantenouders.

    Anderstalige ouders moeten verplicht worden om Nederlands te leren, eerder dan hen te verplichten om naar ouderavonden te komen. "Maak Nederlandstaligheid verplicht"! Ze moeten Nederlandstaligheid eens  eindelijk als een voorrecht gaan zien. Allemaal willen ze kindergeld, leefgeld, leefloon, sociale gunsten... de hele westerse luxe waar ze inhalig en begerig naar uitkijken. Laat hen ook eens beseffen dat Nederlands spreken, schrijven en begrijpen óók een westerse luxe is...

    10-03-2017 om 23:05 geschreven door lieve


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerlingen slaan Buschauffeur in elkaar

    In het Limburgse Heusden werd gisteren een buschauffeur van De Lijn in elkaar geslagen door enkele scholieren. De chauffeur werd zwaar toegetakeld door een aantal minderjarige jongeren. De politie pakte enkele leerlingen op voor verhoor.

    We mogen weer niet weten wie die 'jongeren' zijn. Zoals gewoonlijk verzwijgt de berichtgeving hun etniciteit. Nu zal Lieve eens vertellen wie die 'jongeren' zijn. Zij zijn de kinderen van allochtone leerlingen die vroeger op school ongestraft kattenkwaad mochten uithalen, de klas op stelten zetten, te laat komen, spijbelen, kwebbelen in hun thuistaal, geen huiswerk maken... alles werd weggeveegd onder de mantel der verdraagzaamheid.

    Ze krijgen hier alles, ze mogen hier alles, scholen en allerlei instanties staan te popelen om hen in de watten te leggen... Waarom zijn ze dan zo agressief? Waarom blijven ze zich verongelijkt voelen?...

    10-03-2017 om 10:21 geschreven door lieve


    >> Reageer (3)
    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noodkreten Leraren Nederlands

    In de loop der jaren heb ik vroeger in alle leraarskamers aandachtig geluisterd naar de commentaren en klachten van wanhopige leerkrachten Nederlands die de onmogelijke opdracht hadden om het vak Nederlands te onderwijzen aan hardleerse Turkse en Marokkaanse leerlingen. Ik heb hun verzuchtingen zorgvuldig genoteerd en bewaard. Nu volgen enkele uitspraken die het meest indruk op mij maakten.

    --------------------

    "Op een ouderavond heb ik in mijn klas zitten wachten van 18 uur tot 22 uur, puntenboekje en commentaren in de aanslag. Het was een avond van duimen draaien en naar behang staren. Niet één Turkse vader is komen opdagen, terwijl ik een klas vol probleemgevallen heb."

    De massale afwezigheid van migrantenouders op een ouderavond zegt genoeg over hun belangstelling voor het schools gebeuren.

    --------------------

    "Niemand van mijn Turkse leerlingen heeft een woordenboek in zijn boekentas."

    Een woordenboek Turks-Nederlands en Nederlands-Turks is nu toch het simpelste teken van integratiebereidheid?

    --------------------

    "Meryem en Ehran gaan elke avond laat slapen. Als ze 's morgens te moe zijn om naar school te komen, mogen ze thuisblijven."

    Voor schoolse aangelegenheden brengen migrantenouders onvoldoende plichtsbesef en verantwoordelijkheidszin aan bij hun kinderen. Voor koranlessen eisen ze wél meer discipline van hun kinderen.

    --------------------

    "In mijn klas zitten Turkjes die niet geïnteresseerd zijn in de leerstof, ze zijn erg speels en kunnen zich niet concentreren. Ze hangen aan elkaar als een magneet, ze verschuilen zich achter de groep. Als individu zijn ze zwak en stellen niets voor."

    Onvoldoende taakgerichtheid is kenmerkend te zijn voor migrantenleerlingen, ze streven ook niet naar resultaten. Ze missen het 'streberige' van een Vlaamse leerling. Om hun onvolmaaktheden te verdoezelen kruipen ze dicht bijeen en verstoppen ze zich achter de macht van de groep.

    --------------------

    "Soms denk ik dat mijn Turkse leerlingen mij uitlachen en spotten met mijn inspanningen om hen iets aan te leren. Dankbaarheid van hun kant heb ik nooit ondervonden."

    Geïnspireerd door de minachting van hun ouders voor het onderwijs tonen migrantenleerlingen geen respect voor de leerkracht. Hoe komt het toch dat de islamleraar wél respect kan afdwingen?

    --------------------

    "Ik ken Turkse leerlingen die thuis straf krijgen als ze een Vlaams woord durven uitspreken. Dat gebeurt in gezinnen waar uitsluitend Turks gesproken wordt. Het Nederlands zien ze als iets minderwaardigs."

    Er is de gruwelijke minachting voor de Nederlandse taal en Vlaamse cultuur. En toch willen ze dopgeld, kindergeld, ziekenkasvoorzieningen... Die gunsten komen toch ook van Vlaanderen?!

    --------------------

    "Mijn Turkse leerlingen maken hun huiswerk op woensdag niet, want dan moeten ze koranlessen volgen. En tijdens die lessen wordt hen wijsgemaakt dat huiswerk voor school niet zo belangrijk is."

    De scholen wensen dat migrantenleerlingen zich integreren en samensmelten met Vlaamse leerlingen. Vroeger was dat geen utopie die samensmelting. En toch hebben scholen nooit geprobeerd om islamlessen en Turkse taal te weren uit het klassieke onderwijs. Ik hou vol: "enkel bij complete ontkenning en verloochening van thuistaal en thuiscultuur is integratie mogelijk!"

    --------------------

    "Ik dweil met de kraan open, ik sloof me elke dag uit om hen een paar woordjes Nederlands te leren. En als ze dan terugkeren van hun lange vakanties in Turkije, dan zijn ze alles vergeten."

    De ontvankelijkheid voor de Nederlandse taal wordt vernietigd door het constant horen van Turks om zich heen, thuis, op de speelplaats, zelfs in de klas, en door de lange vakanties in hun thuisland.

    --------------------

    "Nu zijn er hier 3 leraren Nederlands voor 10 Turken, en nóg altijd kunnen ze en willen ze geen Nederlands spreken!"

    De 3 leraren waren er in het kader van een miljoenenproject dat de achterstelling van migranten op school wilde tegengaan. Ja, ja.

    --------------------

    "Turkse papa's kunnen doorgaans wel een woordje Nederlands spreken. Maar in plaats van hun kinderen te helpen met hun huiswerk, zitten ze in het café of in de moskee.

    Turkse leerlingen werden thuis niet begeleid in hun taken voor school. Huiswerk werd beschouwd als iets bijkomstigs. Turkse papa's hebben nochtans tijd genoeg om met hun kinderen bezig te zijn, want de meesten zijn werkloos, invalide of gepensioneerd. Een normale job heb ik zelden gezien in Turkse milieus!

    09-03-2017 om 21:48 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    08-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kansarmoede en Taalarmoede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al trappelend op m'n thuisfiets ving ik flarden op van het debat op Canvas over 'ouderbetrokkenheid', over 'meer engagement van de ouders'. Er werd heel wat heen en weer gepraat met de nodige misverstanden en zo, maar 'k heb alleen onthouden dat Koen Daniëls (N-VA) het dichtst bij de kern van het probleem zat, maar toch niet helemaal.

    En bij sp.a (Genez) viel me weer dat 'kruiperige' op, als het over allochtonen gaat.

    De kritiek op Crevits is onterecht. Zij moét allochtonen viseren en stigmatiseren en alles wat nodig is om allochtonen uit hun schuilplaats te halen waar ze cocoonen met eigen taal en cultuur, waar ze zichzelf kansarm houden, waar ze zichzelf láten stigmatiseren, ze maken van zichzelf een stigma!

    De innige verstrengeling van kansarmoede en taalarmoede kwam het best tot uiting in het vurige betoog van Koen Daniëls. Hij gaf de taal als reddingsboei om uit de kansarmoede te klauteren het best aan.

    En toch ontbrak er iets essentieels aan zijn uiteenzetting : de jaren die kleine allochtoontjes thuis doorbrengen alvorens ze naar school gaan!!! In die periode worden de fundamenten van de taalontwikkeling gelegd en daarom moeten kleine allochtoontjes opgroeien in een Nederlandstalig klimaat. Als zuigeling, als baby, als peuter, als kleuter moeten ze Nederlandstalige geluiden om zich heen horen en geen vreemd broebeltaaltje. Kleine baby-oortjes vangen kleine taalgeluidjes op. Zelfs de foetus in het allochtone mamabuikje spitst zijn oortjes bij geluiden uit zijn omgeving. Allochtone foetusjes en baby'tjes zijn zich bewust van de stemmen van hun ouders. En als we dát weten, dan is het een ouderlijke plicht en verantwoordelijkheid om hun vreemde thuistaal overboord en over de haag te gooien, de boom in met de vreemde thuistaal! Het gehoor van mini-allochtoontjes moet uitsluitend afgestemd zijn op Nederlandstalige klanken, dat is de beste voorbereiding op Nederlandstalig onderwijs, en de beste garantie voor later studiesucces.

    Als allochtone ouders dan toch eens in hun heimat-taal willen communiceren, laat hen dan naar bed gaan en fluisteren, in het Turks, Marokkaans, eenderwelke taal, als het kleine allochtoontje maar niets opvangt van dat uitheems gefluister. En ondertussen kunnen ze in bed al konkelfoezend in hun thuistaal een nieuw baby'tje in elkaar knutselen...

    08-03-2017 om 19:57 geschreven door lieve


    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rake Reactie van Walter op Ouderbetrokkenheid

    Een voltreffer van Walter. Hij trekt het belang van ouderbetrokkenheid bij allochtone ouders in twijfel:

    Waarom zou men moeten rekenen op de ouderbetrokkenheid? De ouders geven zelf het slechte voorbeeld. Werken en Nederlands leren zit er niet in, geld wordt altijd wel ergens gevonden. Ze vallen van het ene sociale vangnet in het andere. De gebraden duifjes vliegen als het ware in hun mond. Wij werden grootgebracht met het voorbeeld van onze hardwerkende ouders. Die hun plichten, en iets minder hun rechten kenden. Die spaarzaam omgingen met hun zuurverdiende centjes. Die niet ganse dagen in hun zetel thee lagen te slurpen, die zelfs ziek nog gingen werken. Zolang de allochtone ouders niet integreren, zolang zullen ook hun kinderen dat niet doen. Alle dure initiatieven ten spijt.

    08-03-2017 om 09:51 geschreven door Walter F

    08-03-2017 om 10:25 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Internationale Vrouwendag in Saoedi-Arabië . . .

    Internationale Vrouwendag in Saoedi-Arabië . . .

    Geplaatst door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

    h/t en tekst “delamontagne”

    08-03-2017 om 10:20 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat bezielt die Feministen toch?

    Vandaag 8 maart, Internationale Vrouwendag, en daarom dit prachtige stukje proza over feministen:

    FEMINISME ANNO 2017

    screenshot_48

    (Door: Herman Wijnen)

    De feministen van vandaag de dag
    Zijn voor ’t gewone volk niet te doorgronden:
    Ze voelen zich met de islam verbonden
    En hebben voor die godsdienst veel ontzag.

    Verbrandden ze bh’s eerst, opgewonden,
    Nu gaan ze voor de boerka overstag.
    En als je dacht dat je het gekste zag,
    Hoor je ‘Allahu Akbar!’ uit hun monden.

    Als leek sta je verbaasd je af te vragen:
    Mijn hemel, wat bezielt die dames toch?
    Maar langzaamaan begint het je te dagen:

    De meeste dames zijn maar plomp en log.
    En voor wie geen bikini meer kan dragen,
    Rest kennelijk alleen die boerka nog.

    Door:
    Herman Wijnen
    (voor www.ejbron.wordpress.com)

    08-03-2017 om 09:47 geschreven door lieve


    >> Reageer (2)
    07-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ouderbetrokkenheid Vroeger

    Het streven naar meer ouderbetrokkenheid in het onderwijs is niet nieuw. De media doen het uitschijnen als een actueel onderwerp. Maar toen ik in mijn oude vergeelde papieren ging snuisteren, kwam ik een brief tegen van het Gemeentebestuur van Heusden-Zolder.  Datum 1 maart 1990, onderwerp: ouderbetrokkenheid.  En daarin stond te lezen dat de gemeente via het Lenssensproject de ouderbetrokkenheid op school wilde stimuleren. Kosten: 500 miljoen (franken)! Toen ik op de vergadering vroeg of Vlaamse kinderen ook 500 miljoen krijgen, begreep niemand mijn vraag...

    Martine, Kathleen, Natasja en Gülnür, een stelletje geitenwollensokkenwijven hielden zich ledig met het project Schoolopbouwwerk dat draaide rond integratie van migranten en ouderbetrokkenheid. In plaats van allochtone ouders naar school te lokken, gingen ze op huisbezoek in gezelschap van de Turkse tolk. Migrantenwerksters op het pad des verderfs... een clubje ratelende en taterende en koffieslurpende kletstantes die met een loeiharde radio Donna nakaartten over hun avonturen in de allochtone huishoudens.

    Neen, ouderbetrokkenheid werd er toen zeker niet bereikt. Integendeel, samen met de Turkse tolk huisbezoeken afleggen, dan hoefden allochtone ouders geen Nederlands te spreken, en dan hoefden ze ook niet naar school te komen... En die speeltuin voor migrantenwerksters kostte 27 jaar geleden 500.000.000 franken! En daarmee stopten de Parels voor de Zwijnen niet. Het ene project volgde het andere op, en waarom? Van een evaluatie was er nooit sprake, de Vlaamse fortuinen smolten weg en werden verzwolgen in een bodemloos moeras...

    07-03-2017 om 18:57 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)
    06-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Bellingen over Migranten in ons Onderwijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wouter Van Bellingen, directeur van het Minderhedenforum, reageert 'geschrokken' op de oproep van onderwijsminister Crevits (CD&V) naar allochtone ouders om zich meer te engageren bij de schoolloopbaan van hun kinderen.

    Het is goed dat Crevits de nadruk legt op ouderbetrokkenheid. Ouders betrekken bij het onderwijsgebeuren is altijd veel te vrijblijvend geweest. Er moet nu eindelijk eens kordate en verplichte ouderbetrokkenheid komen. Allochtone ouders die nooit naar school komen, nooit naar ouderavonden komen, nooit contact zoeken met de leerkracht van hun kind, nooit de agenda van hun kind inkijken... een allochtoon fenomeen dat altijd met enorme laksheid geduld werd, om allochtone ouders niet te kwetsen, om hen vrij te laten beslissen om al dan niet naar school te komen. Hoe soft en slap en week!... Een laks ouderbeleid naar allochtonen is er altijd geweest, en nu Crevits daar werk van wil maken, protesteert Van Bellingen, en nog wel op een wijze die niet erg getuigt van deskundigheid op het vlak van onderwijs.

    Van Bellingen: "Als die jongeren hier minder goed presteren, ligt het dan niet eerder aan het onderwijs?... Taalvaardigheden worden te weinig ondersteund... Er is een oververtegenwoordiging van jongeren met een migratieachtergrond in het beroepsonderwijs".

    Zeg eens Wouter, het is onjuist om het onderwijs te beschuldigen als allochtonen slecht presteren op school, als ze niet voldoende taalvaardig zijn, dan is dat hun eigen schuld en die van hun ouders. Taalvaardigheden moeten op de eerste plaats THUIS ondersteund worden. Kleine allochtoontjes moeten opgroeien in een Nederlandstalig klimaat. Als baby, peuter en kleuter, moeten ze Nederlandstalige geluiden om zich horen en geen vreemd broebeltaaltje, en als ze dan elke dag aanwezig zijn in de drie kleuterklasjes wordt de taalontwikkeling optimaal aangescherpt en worden ze klaargestoomd om tenvolle te genieten van de aangeboden leerstof in het lager onderwijs. Elke dag naar de kleuterschool komen is zeker voor een allochtoontje noodzakelijk om iets te kunnen maken van zijn verdere schoolloopbaan.  

    Ik vind dat Van Bellingen stilletjes moet zwijgen, in een hoekje kruipen om zich daar te bezinnen over de WARE oorzaken van het slecht presteren van migrantenjongeren. Zoals daar zijn: de vreemde thuistaal, de talrijke afwezigheden in de kleuterschool, een slechte studieattitude en onvoldoende motivatie door de ouders. Het familiale klimaat in een allochtoon gezin moet meer 'schoolminded' worden, en dat kan o.a. door meer ouderbetrokkenheid, zoal Crevits dat voorstelt.  

    En Wouter, waarom zoveel allochtonen in het beroepsonderwijs verzeild geraakt zijn, dat is een logisch gevolg van de minachting bij allochtone ouders van ons Vlaamse onderwijs. Anders zouden ze hun kinderen vanaf de geboorte in het Nederlands toespreken, zouden ze hen elke dag naar de kleuterschool sturen, en zouden ze naar alle ouderavonden komen.

    De oververtegenwoordiging van migranten in het beroepsonderwijs. Zeg eens Wouter, zoals ik hier eerder aanhaalde, is dat enkel en alleen de schuld van de jongeren zelf en van hun ouders. Migranten belanden in het beroepsonderwijs omdat ze niet opgegroeid zijn met de Nederlandse taal, omdat ze zich niet ontvankelijk opstellen voor de leerstof, omdat hun kleuteronderwijs erg onvolledig was waardoor ze al van bij de aanvang van het eerste leerjaar kampen met een enorme taalachterstand.  Ja, toén al Wouter... En eigenlijk al vanaf de geboorte toen het allochtone babytje vreemde geluiden opving die niet thuishoren in een omgeving die moet voorbereiden op Vlaams onderwijs...

    06-03-2017 om 22:31 geschreven door lieve


    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zweverig Tussendoortje

    "Absolutely Amazing!" http://surprise.ly/v/?PK0Hl0kWELE:0:0:0:100

    06-03-2017 om 15:59 geschreven door lieve


    >> Reageer (1)


    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • invoercrapuul (Simone Cornelis)
        op Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Dag Lieve (jef)
        op Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Moslims vechten onderling conflict uit in Vlaamse steden: “Importrellen”
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Islamitische Staat
  • Hallo Guido (Jean)
        op Islamitische Staat
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Marokkaanse Miserie
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Crevits haat Vlamingen
  • Zeker het beluisteren waard. (eddy meuris)
        op Het Mazelenvirus in Opmars
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Reclameboodschappen op mijn Blog
  • Volhouden Lieve (Erik)
        op Reclameboodschappen op mijn Blog
  • Dag Lieve (jef)
        op De Islamleraar en de Ramadan
  • Hallo Lieve (Jean)
        op 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Hallo Lieve (Jean)
        op 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Oekraïne… (Geronimo )
        op 31.000 Gesneuvelde Soldaten
  • Wens u nog een hele fijne dag (Dirk)
        op VIDEO: Brussel . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • En ze lopen er nog in ook, de kiekens zonder kop. (Geronimo )
        op Migrantenwerkloosheid versus Vergrijzing
  • Hallo Lieve (Jean)
        op VIDEO: Brussel . . .
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Zonder Commentaar . . . (lieve)
        op Afrikaans Crapuleus Tuig
  • Dat arme vogeltje (lieve)
        op Over Draaimolens
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Over Draaimolens
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Viespeuk Vangheluwe
  • Een goeie zondag zegen (linecia)
        op Viespeuk Vangheluwe
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Enzovoort . . .
  • Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!