PARTIJ VOOR VLAAMSE EENHEID - Kortweg PV-E
VLAAMSE VOLKSPARTIJ KRIJGT DE NAAMSVERANDERING PARTIJ VOOR VLAAMSE EENHEID .
DRINGENDE MEDEDELING VOOR DE LEDEN , GEÏNTERESSEERDEN- ZEKER LEZEN
Foto
Foto
Foto
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Rondvraag / Poll
Populariteitspoll van de politike partijen na de huidige regeringsvorming door Di Rupo .
NV-A :
Vlaams Belang :
SP-A :
Open VLD :
CD&V :
Groen :
Anderen : PVDA enz....
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
Welke Coalitie of partijen zou U verkiezen in Malle ?
DBM :
NV-A :
CD&V :
SP-A :
PV-E + Vlaams Belang :
PV-E + NV-A :
PV-E als onafhankelijke :
Huidige Legislatuur verlengen :
Geen mening :
Geen interesse :
Andere nieuwe kartels :
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
Kan U het partijprogramma onderschrijven
ja
nee
geen mening
zijn al te veel partijën
interesse
geen interesse
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
Moet het Cordon Sanitair van het Vlaams Belang behouden blijven ?
Behouden
Opheffen
Geen mening
ongepast
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
Moet het Centrum voor Gelijke kansen en Rasime opgedoekt worden ?
opdoeken
behouden blijven
geen mening
ongepast
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
Wat vindt u van het toegevoegde Sociaal luik aan het partijprogramma ?
Uitvoerbaar
Niet uitvoerbaar
Moeten we trachten te verwezelijken
geen mening
Zal een utopie blijven
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
De Vlaamse Volkspartij ijvert er voor de Federale Regering en Senaat af te schaffen .
Ja Federale Regering en Senaat dient afgeschaft .
Neen : Federale Regering en Senaat dient te blijven
Geen mening
Bekijk resultaat

Rondvraag / Poll
De Vlaamse Volkspartij ijvert er ook voor om een cordon sanitair rond de huidige linkse partijen te leggen . Bent U het eens met onze doelstelling ?
Ja cordon sanitair aanleggen
neen , partijen dienen aan regeringsdeelname te blijven
Geen mening
Ongepast .
Bekijk resultaat

Inhoud blog
  • HET BEFAAMDE EN NIET DEUGDZAAM GEKEND ARTIKEL 35 VAN DE GRONDWET
  • HET LIJKT EROP DAT DE DEMOCRATIE IN ONS LAND SLINKT.
  • Partijprogramma voor d Vlaamse en Eventuele Federale Verkiezingen .
  • Mondigheid is geen misdrijf
  • ACW raadt stem op N-VA af
  • Patrick Janssens wordt lid van de Raad van bestuur van Dexia.
  • KMS pleit voor radicale hervorming Migratiebeleid
  • Gezinsbond : Oproep voor een daadwerkelijke ondersteuning van gezinnen
  • "Afgescheiden Vlaanderen wordt als Kosovo" zegt Mark Eyskens
  • Torfs bij CD&V: "Door De Wever wordt Di Rupo premier"
  • Leterme: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet"
  • Manifestatie voor de eenheid van België op 16 mei
  • CGKR wil meer rechten voor migranten
  • Kamer keurt steun aan Griekenland goed
  • Ruziënde Belgen horen eerder in de Balkan'
  • Kamerlijst voor Groen in Leuven getrokken door Professor Brems
  • Bijbaantjes leveren Dehaene kwart miljoen euro op
  • Aantal inbraken en 'home invasions' stijgt fors
  • Raad van Europa schaft missie af wegens politieke onrust
  • Rechters: "Provinciale kieskringen kunnen niet"
  • Maingain: "Geen onvoorwaardelijke toegevingen"
  • Dedecker: "Belastingbetaler betaalt twee keer voor energie"
  • Slechts 2 spoorwegagenten voor drie provincies
  • "Eerst communautair akkoord, dan pas samen in regering"
  • Grenzen van politieke absurditeit zijn bereikt
  • Didier Reynders en Joëlle Milquet in de clinch
  • Vlaamse meerderheid boycot B-H-V-resolutie van N-VA
  • Wilders: kijkt of we uit euro moeten stappen
  • Liberalen hebben het land gedestabiliseerd'
    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KENNISGEVING

    EEN NIEUWE VLAAMSE PARTIJ DIE OPKOMT  , VOOR ZERO TOLERANTIE  AANGAANDE ( JEUGD) CRIMINALITEIT , GEHANDICAPTEN, SENIOREN, ARMEN, WERKLOZEN, ALLEENSTAANDE OUDERS , KLEINE ZELFSTANDIGEN, JONGE GEZINNEN EN ALLE VLAMINGEN DIE HET MOEILIJK KUNNEN ROOIEN IN ONZE MAATSCHAPPIJ WANT NIEMAND ZIET NAAR HEN OM !

    HELP ONS...

    VAARDIG ONS AF ZODAT WE MEE KUNNEN DINGEN VOOR DE KOMENDE VERKIEZINGEN ( Gemeenteraad , Vlaams of Federaal Parlement )

    Mogelijk ondersteunt de browser de weergave van deze afbeelding niet.PARTIJ VOOR VLAAMSE EENHEID 


    Onze partij ijvert er voor gewone mensen , Arbeiders , bedienden een  mandaat de verschaffen tijdens de Gemeenteraadsverkiezingen , Vlaams of Federaal  . Wij zijn er van overtuigd dat deze mensen zeker de capaciteiten bezitten om de wil en de verzuchtingen van het gewone volk waar kunnen maken in een vrij en onafhankelijk Vlaanderen , na een volledige splitsing met Wallonië  .
    We dienen zeker de Ivoren toren mentaliteit af te schaffen en de geliefde graaicultuur van ons huidig beleid  zoals deze zich momenteel openbaart .

    Wij streven , bij een Vlaamse Onafhankelijkheid of een confederaal model , naar een Vlaamse Grondwet volgens Zwitsers model .

    Indien interesse bestaat voor onze partij bij de bevolking en indien er bij de huidige Politieke partijen leden zouden zijn ( verkozen of niet ), die de huidige opstellingen van hun partij moe zijn, en verder willen medewerken aan de heropbloei van het land, of later aan een onafhankelijk Vlaanderen of Confederaal Vlaanderen , kunnen deze kontact opnemen om samen verder de punten te bespreken zodat we samen met een sterk programma naar het volk kunnen gaan bij de volgende Vlaamse verkiezingen. Onze partij staat eveneens open voor Allochtonen, welke perfect hun integratie in onze samenleving kunnen bewijzen, het Nederlands kunnen beoefenen in woord en geschrift, en van onbesproken gedrag zijn.

    Indien interesse om deel uit te maken van onze  partij , gelieve een seintje te willen geven op het e-mail adres : ombudsdienst.vep@gmail.com .

    NOGMAALS EEN VERZOEK : Beste bezoeker van mijn blog . Mag ik U beleefd vragen de poll's te willen beantwoorden A.U.B . Dit aanstippen gebeurd volledig anoniem  en verschaffen ons de nodige parameters om ons programma regelmatig aan te passen en alzo de verlangens van het volk te dedecteren . Dank U ( 1 bolletje per poll aanklikken a.u.b. )

    PERSMEDEDELING ( NOOIT GEPUBLICEERD WEGENS CENSUUR )

    Georges Van Tiggelen, geboren in Antwerpen op 19/04/1946. een gepensioneerd rechercheur bij de Lokale Politie te Antwerpen ," Laureaat van de Arbeid " bij Koninklijk besluit in 2010 toegekend en woonachtig te 2390 Westmalle, Moerdreef, 8  E-mail: ombudsdienst.vep@gmail.com
    Blog : www.blog.seniorennet.be/vlaamsevolkspartij
    Deze gepensioneerde politieagent was destijds het slachtoffer geworden van de agressie op een bus van de lijn.
    Hij kwam tussen toen jongeren van allochtone afkomst reizigers lastig vielen. ( Feiten op 01/04/2008 )
    Het feit dat deze jongeren zo goed als vrijuit gingen aan deze ernstige daad van agressie tegen deze politieman, die ambtshalve en uit burgerzin optrad, met een blijvende invaliditeit van 10 % terwijl zijn belagers er met een berisping van afkwamen, heeft hem ertoe besloten aan politiek te doen .
    De heer Van Tiggelen was stichter in september 2009 van de Vlaamse Volkspartij die later de naam kreeg 'Vlaamse Eenheid Partij'. Het was zijn doelstelling het wanbeleid van het gerecht openbaar te maken en te hervormen. Hierbij heeft hij enkele voorstellen geponeerd. ( zie het partijprogramma )
    Hij nam afstand van deze partij op pensioenleeftijd en hervormde deze in Partij voor Vlaamse Eenheid .

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (16 Stemmen)
    28-10-2009, 00:00 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (5)
    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. HET BEFAAMDE EN NIET DEUGDZAAM GEKEND ARTIKEL 35 VAN DE GRONDWET
    ARTIKEL 35 VAN DE GRONDWET "
    De federale overheid is slechts bevoegd voor de aangelegenheden die de Grondwet en de wetten, krachtens de Grondwet zelf uitgevaardigd, haar uitdrukkelijk toekennen.
    De gemeenschappen of de gewesten zijn, ieder wat hem betreft, bevoegd voor de overige aangelegenheden onder de voorwaarden en op de wijze bepaald door de wet.
    Deze wet moet worden aangenomen met de meerderheid bepaald in artikel 4, laatste lid." Zo luiden de eerste twee paragrafen van artikel 35 van de Belgische Grondwet.

    De laatste dagen wordt dit (opnieuw) als een uitweg gezien voor de moeizame regeringsvorming.
    Opnieuw, want ook ten tijde van Koninklijk onderhandelaar Dehaene circuleerde deze piste.
     
    Maar wat betekent dit fameuze artikel?

    In België zijn er verschillende overheden.
    Er is de federale overheid (ook Belgische overheid genoemd) die bevoegd is voor Vlamingen, Walen en Brusselaars.
    Daarnaast zijn er ook bevoegdheden specifiek toegekend aan de gemeenschappen en gewesten.
    Er zijn drie gewesten (Vlaams gewest, Waals gewest en het Brussels hoofdstedelijk gewest).
    Zij zijn bevoegd voor hun respectieve bewoners.
    De gewesten zijn vooral bevoegd voor 'harde' materies zoals economie, openbare werken, ...
    Daarnaast zijn er in ons land ook drie gemeenschappen:

    1 ) De Vlaamse gemeenschap,
    2 ) De Franstalige gemeenschap en de
    3 ) Duitstalige gemeenschap.

    Zij zijn vooral bevoegd voor de 'zachte' sector met onder meer cultuur en welzijn.
    Brussel heeft dus wel een eigen gewest, maar geen eigen gemeenschap.
    Het beleid wat die 'zachte' sectoren betreft wordt gevoerd in overleg door de Vlaamse gemeenschap en de Franstalige gemeenschap of apart door één van hen.

    Om het nog wat ingewikkelder te maken:

    De Vlaamse politici hebben beslist om het Vlaams gewest en de Vlaamse gemeenschap samen te smelten tot één Vlaams Parlement en één Vlaamse regering.
    In Wallonië daarentegen hebben ze dit niet samengesmolten en zijn er twee regering met elk hun eigen parlement:
    de Franstalige gemeenschapsregering en de
    Waalse gewestregering.

    Terug naar artikel 35. Volgens de eerste twee paragrafen van het artikel zou er dus een lijst opgemaakt moeten worden van bevoegdheden die de federale overheid mag uitvoeren.
    Alle andere bevoegdheden die niet op deze lijst zouden voorkomen (ook wel de exclusieve bevoegdheden van de federale overheid genoemd) zouden toekomen aan de gemeenschappen en gewesten.
    Vlaanderen en Wallonië zouden dus veel meer te zeggen krijgen.
    Ik spreek wel in de voorwaardelijke zin want artikel 35 van de Grondwet is nooit uitgevoerd.
    Nochtans staat het artikel sinds 1993 in de Belgische Grondwet.
    Tot nu toe heeft de federale overheid dus het gros van de bevoegdheden.
    Enkel diegenen die specifiek toegewezen zijn aan de gemeenschappen en gewesten vallen er buiten.
    De situatie nu is dus precies het tegenovergestelde van wat de Grondwet voorschrijft.
    En daardoor ligt het merendeel van de bevoegdheden nog steeds op Belgisch niveau.
    Dat laatste wordt duidelijk bepaald in de derde paragraaf van artikel 35 van de Grondwet:"
    De wet bedoeld in het tweede lid (paragraaf, NM) bepaalt de dag waarop dit artikel in werking treedt. Deze dag kan niet voorafgaan aan de dag waarop het nieuw in titel III van de Grondwet in te voegen artikel in werking treedt dat de exclusieve bevoegdheden van de federale overheid bepaalt."

    Artikel 35 van de Grondwet zou een oplossing kunnen zijn voor de huidige crisis.
    De focus zou niet langer liggen op welke bevoegdheden de Vlamingen willen afsplitsen, maar wel op hetgeen de verschillende bevolkingsgroepen in de toekomst nog samen willen doen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    10-10-2011, 21:05 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET LIJKT EROP DAT DE DEMOCRATIE IN ONS LAND SLINKT.
    HET LIJKT EROP DAT DE DEMOCRATIE IN ONS LAND SLINKT.

    PV-E vraagt de afschaffing van de kiesdrempel, de lijststem en de opkomstplicht, alsook een rechtstreekse burgermeestersverkiezing.

    De nieuwe kieswetgeving voor gemeente- en provincieraadsverkiezingen die eind juni 2011 werd goedgekeurd, maakt het kleine partijen niet makkelijk om een plaatsje te verwerven in de politieke arena.
    Vooreerst heeft geen enkele partij van de meerderheid deze drie belangrijke amendementen van Open Vld op het gewone decreet willen aanvaarden.

    Het gaat met name om de:
    1. afschaffing van de opkomstplicht,
    2. rechtstreekse burgemeesters­verkiezing,
    3. neutralisering van de impact van de lijststem.

    PV-E staat volmondig achter deze amendementen.

    Voor de provinciale verkiezingen is er nu ook een kiesdrempel van 5% voor het binnenhalen van provincieraadsleden ingevoerd en hun aantal wordt vermindert.
    Enkel het VB heeft tegen het invoeren van de kiesdrempel gestemd, omdat het die ondemocratisch vindt.

    PV-E is teleurgesteld dat de andere partijen die nieuwe kiesdrempel hebben goedgekeurd.
    Dit is in alle stilte gebeurd, maar de gevolgen zullen voor de kleine partijen voelbaar zijn.
    Bij onze noorderburen kunnen kleine partijen gemakkelijk een afgevaardigde hebben in de regering.
    Kleine partijen geven trouwens inhoudelijke meerwaarde aan het debat.

    Blijkbaar heeft men liever een ‘grijs, monotoon’ debat.

    Voor de gemeenteraadsverkiezingen geldt nog steeds het stelsel Imperiali, dat voor kleine partijen nadelig uitvalt.
    Grotere partijen kunnen meer mandatarissen binnenhalen.
    Ons democratisch bestel lijkt meer op een particratie, een machtsontplooiing van de grote partijen, dan op een echte democratie.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    10-10-2011, 20:52 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    02-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Partijprogramma voor d Vlaamse en Eventuele Federale Verkiezingen .
    Het Jeugdrecht Inleiding :
    De wet op de Jeugdbescherming van 1965 is verouderd. In 1965 was er nog geen georganiseerde misdaad, geen illegalenvraagstuk en 'het Gezag' stond nog pal overeind. Minderjarigen die een crimineel feit plegen moesten worden beschermd , niet straffen maar heropvoeden. Dat is vandaag niet meer realistisch. Tussen 2001 en 2009 steeg het aantal nieuwe zaken tegen criminele minderjarigen bij de jeugdrechtbank met 80 %. Steeds meer moesten criminele minderjarigen vrijgelaten worden omdat er geen plaats was in de opvoeding instellingen van de Gemeenschappen . Dit kan zo niet meer blijven voortgaan . Indien wel zal binnen enkele decennia de jeugdcriminaliteit gestegen zijn met 120 % en dit door minderjarigen gepleegd tussen de leeftijden van 14 ,en 18 jaar . 90 % van deze criminelen zijn Belgen van Vreemd origine welke bij de geboorte automatisch de Belgische nationaliteit hebben gekregen . De overgrote Etnische afkomsten betreffen de Magrebijnen , Albanezen , Yugoslaven , Albanezen , Tjestjenen , Georgiërs , Witrussen , alsook een niet te onderschatten aantal “ Roma -zigeuners “ . Onze autochtone Jeugd zal dan nog slechts 30 % deel uitmaken van de samenleving en onder invloed komen staan van deze nieuwe Belgen met de nodige Criminele bezigheden tot gevolg Deze bendes zullen de volwassen autochtone inwoners van België overklassen met het gevolg dat deze mensen niet meer hun woning kunnen verlaten om niet beroofd te worden . Immers er zal bijgevolg geen geld meer voorhanden zijn om aan opvoeding en aan hun ingeboren roofzucht een einde te stellen . Onze huidige schijnheilige Politiekers , Socialisten , Christen democraten , Groen , Open VLD en hun Wallonische evenknieën zijn hier de schuld aan . Immers deze nieuwe Belgen zijn door hun (on)wettelijk beschermd leefpatroon , hun verpaupering en hun door de Politiekers gedoogde virtuele onschendbaarheid het geschikte kiesvee , voor de huidige malafide politiekers welke hun huidige tentoongestelde “ graaicultuur “ openbaren en ook om deze in de toekomst te behouden . De Vlaamse Volkspartij zal dit trachten te verwezenlijken door hun programma hierop af te stellen en dit door en :
    Waarom dringende aanpassingen aangaande jeugdcriminaliteit en de bestraffing dienen te worden uitgevoerd of aangepast .
    1. Onze partij heeft ter zake een aanpassing voorzien waaruit wij hopen dat de Jeugdcriminaliteit zal dalen en wat wij zullen trachten waar te maken met uiteraard de hulp van het Vlaamse volk .
    2. Voorwoord :
    We moeten er geen doekjes om winden . De harde kern van jongeren welke een gevaar uitmaken voor de samenleving en welke nog nauwelijks vatbaar zijn voor enige positieve beïnvloeding .
    De meeste van deze delinquenten hebben reeds alle mogelijke hulpverlening gekregen toch volharden in hun boosheid door het herhaald plegen van criminele feiten .
    Wij noemen deze de veelplegers .
    Velen hebben reeds kennis gemaakt met de jeugdgevangenis ( gesloten instellingen ) en alle mogelijke vormen van maatschappelijke werken , zonder enig resultaat .
    Deze delinquenten vormen ongeveer 5% van de jongeren welke reeds door politie gearresteerd werden en herhaaldelijk hervallen . ( 95 % van de criminele jongeren stopt vanzelf op een leeftijd van 18 jaar ) . De laatste 5% zullen hun verder leven criminele feiten plegen .
    3. Om dit euvel te verzachten opteren wij voor goed getrainde politiemensen met een ruime kennis van diversiteiten zodat deze politiemensen , op het terrein , leren onderscheiden welke de harde kernen zijn of de tijdelijk kernen van Jeugdcriminaliteit en dit zeker in de Probleembuurten ( Antwerpen – Brussel – Oostende enz. .
    Indien sociaal versterkte hulpen niet baten zullen er repressieve maatregelen moeten ingevoerd worden door het indienen van wetsvoorstellen en wetswijzigingen welke deze veelplegers op een humane manier zullen straffen of in het uiterste geval de terugzending bewerkstelligen naar hun thuisland . De Vlaamse Volkspartij heeft ter zake onderstaand programma uitgewerkt dat met Uw steun zal kunnen waargemaakt worden .

    4. DE ZACHTE AANPAK : Het in het leven roepen van een goed preventieproject voor jongeren en kinderen vanaf de leeftijd van 8 jaar tot 14 jaar , beginnende in het basisonderwijs door gespecialiseerd personeel met een deskundig beleid . ( Bij een onkundig beleid mislukken de pogingen tot integratie en het verzaken aan criminaliteit .
    Het is tevens het wegwerpen van het geïnvesteerde geld .
    De Vlaamse Volkspartij verbindt zich er toe een gepast programma ter zake op te stellen , indien wij tot een regeringsdeelname zullen verkozen of worden uitgenodigd .

    ONS ALGEMEEN PROGRAMMA AANGAANDE JUEGDCRIMINALITEIT ( Niet limitatief ) :
     1é Hoofdpunt : Jeugdcriminaliteit: ( Minderjarigen tussen 14 en 18 jaar, zowel Allochtoon als autochtoon ). - Geweldsdelicten en straatcriminaliteit, zoals diefstallen met geweld, handtasroven, afpersingen en opzettelijke slagen uit de status van een “ als misdrijf omschreven feit “, uit het Jeugdrecht halen en het effectief te bestraffen en de ouders ontegensprekelijk aansprakelijk te stellen voor de toegebrachte schade aan personen, eigendommen ( zowel roerend als onroerend ) en deze volledig te laten vergoeden desnoods met beslag op een eventueel onroerend goed van de veroorzaker of zijn aangestelde ( de ouders ).
    2é Hoofdpunt: Het invoeren van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid op 16 jaar. ( nu 18 jaar ) Dit wil zeggen het huidig statuut van minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de verdachten correctioneel laten bestraffen met effectieve gevangenisstraffen vanaf de leeftijd van 16 jaar. Inzake de burgerlijke verantwoordelijkheid van minderjarigen Dit zowel voor crimineeltjes van Allochtone als Autochtone afkomst.
    * De schade veroorzaakt door de minderjarige laten aftrekken van de Kinderbijslag. Bij het eerste gewelddelict bvb 15 % aftrekken tot voldoening van de integrale strafschuld. Bij recidive 50 % en bij een derde keer 100 %en voorgoed afnemen tot hun gerechtelijke meerderjarigheid.
    Dat kindergeld afnemen is de enige taal die moedwillige ouders nog verstaan als hun kinderen "de beest" uithangen.
    Zo zullen ze zelf hun kinderen beter onder controle houden en ze desnoods aanpakken.
    Dat is een methode die vooral zal werken bij allochtone ouders.
    Wat de vergoeding van geweldschade veroorzaakt door jongeren betreft ... zal niet iedereen deze kunnen betalen en veel ouders hebben zelfs niet eens een familiale verzekering. Het fonds van geweldmisdrijven komt niet altijd tussen , precies omdat het jongeren zijn die telkens door een laks gerecht weer opnieuw kansen krijgen. Dat is dan een juridisch handigheidje als gerechtelijk achterpoortje. Daar moet uiteraard in ons programma rekening mee gehouden worden . Indien de verdachten effectief tot een gevangenisstraf worden veroordeeld en worden opgenomen in gevangenissen een verblijfsbedrag van de ouders of partner ( na gehuwd te zijn ) te vorderen, gelijk aan de huur van een appartement.
    Inderdaad de luxe die nu momenteel heerst, is deze van een verzorgde gemeubileerde studio.
     Een gedeelte van de gevorderde huur dient tot delging van de onderhoudskosten aan de gevangenis, een ander deel komt in de schatkist van de staat en een ander gedeelte zal aan de gedetineerde na afloop van zijn straf worden uitgekeerd dienstig voor een nieuwe start in het openbaar leven.
    Ook een ander alternatief :
    Het niet uitbetalen van het kindergeld aan de ouders zolang de minderjarige gedetineerd Is. Het kindergeld dan verdelen zoals hoger aangehaald . Het opstellen van een ongekuist “ bewijs van goed gedrag en zeden “ vanaf de leeftijd van 16 jaar zonder mogelijkheid tot eerherstel en dit voor zeer zware criminele feiten .
    Het afschaffen van de verjaringstermijnen van correctionele alsook van Criminele feiten. Bij herhaling van criminele feiten, na de detentie van de verdachte, indien van allochtone afkomst de onmiddellijke uitzetting uit het land uitvoeren ( geen aflevering van een papiertje dat hij binnen de 5 dagen het land dient te verlaten ).
    Voor de jongere crimineeltjes, onder de leeftijd van 14 jaar, de Jeugdrechter bevoegd laten gepaste en bestaande maatregelen te laten uitvoeren ( werkstraffen en verplichte begeleiding ) Het spreekt natuurlijk ook vanzelf dat de toegebrachte schade, door de ouders zoals hoger aangehaald, wordt uitgekeerd aan de slachtoffers van de gepleegde gewelddaden en dit met alle mogelijke rechtsmiddelen.
    Voor delinquenten van 15 tot 24 jaar . Indien op 15 jarige leeftijd de Jongeren ( autochtoon en Allochtoon ) schoolmoe zijn een verplichte militaire dienst in te stellen (aangepast aan hun leeftijd tot 18 jaar ), met een militaire tucht anno de jaren 1960 en voorgaande jaren , Om deze jongeren te laten voelen dat wederzijds respect voor alle diversiteiten en zeker voor de inwoners van het gastland hier op hun plaats is . Uiteraard dient deze militaire plicht vervult te worden zonder wapendracht , toch specifiek gericht op vrede operaties en opbouwprojecten in ontwikkelingslanden alsook in Islamitische landen .
    Voor de volgzame delinquenten , welke inzichten hebben te willen studeren en zich te integreren doorgroeimogelijkheden te voorzien , zelfs tot Officier , om actief deel te nemen aan de Militaire macht als beroepsvrijwilliger en zich ten dienste te stellen van de bewoners van hun gastland of Gewest Vlaanderen . De mogelijkheid te overwegen een overeenkomst af te sluiten met de overheden met de landen van herkomst de recidiverende delinquenten terug te voeden en dit desnoods met Europese steun .

    DE HARDE AANPAK : De volhardende delinquenten huisvesten in een gesloten vakinternaat in plaats van een gesloten instelling zoals “ de Hutten en Everberg enz… “ . In dit vakinternaat kunnen zij dan onder een gespecialiseerde begeleiding een vak leren waarmee aan de slag kan gegaan worden in knelberoepen . Dus geen dure therapeuten en beslist geen soft maatschappelijke werkers meer . Na hun opleidingen deze jongeren begeleiden tot het vinden van gepast werk en het behouden hiervan .

    ALTERNATIEF : De opsluiting als waarschuwing :

    De opsluiting als waarschuwing voor jeugdige delinquenten zouden een meerwaarde kunnen betekenen . Zulke maatregelen zouden jeugdige delinquenten aanzetten , meer na te denken om langdurige gevangenisstraffen te voorkomen . Een korte gevangenisstraf , maximum 1 maand , met een echt gevangenisregime ( geen TV.. , Geen Internet …enz.. ), gevolgd door een aanvaardbare straf met uitstel. En dit voor delinquenten vanaf de leeftijd van 16 jaar .
    Voorbeeld : Handtasroof of diefstal met geweld zonder kwetsuren : 1 maand , 1 - week effectief en 3 weken met uitstel . Handtasroof of diefstal met geweld met lichte kwetsuren ( maximum 1 week arbeidsongeschiktheid ) : 1 maand , 2 weken effectief en 2 weken met uitstel .
    Handtasroof of diefstal met geweld met zwaardere kwetsuren ( maximum 14 dagen werkonbekwaam ) : 2 maanden effectief en 2 maanden met uitstel .
    Handtasroof of diefstal met geweld met zware kwetsuren en met levensgevaar ( maximum 2 maand werkonbekwaamheid en blijvende invaliditeit boven de 10% ) : 2 jaar effectief en 3 jaar met uitstel .
    Handtasroof of diefstal met geweld met de dood van het slachtoffer tot gevolg : 10 jaar effectief en 5 jaar met uitstel

    Opzettelijke Slagen en verwondingen : zelfde als het voorbeeld . In alle gevallen geen advocaten tot verdediging . De rechter zal verplicht zijn de hoger genoemde straffen uit te spreken . ( geen verzet of beroep mogelijk ) . Bij herhaling : effectieve gevangenisstraffen zoals hoger aangehaald , verdubbeld en indien van allochtoon origine , na uitzitten van de straf , de onmiddellijke verwijdering uit Vlaanderen . In alle gevallen zullen de ouders van delinquenten tot 18 jaar de burgerlijke partijen dienen te vergoeden , desnoods met beslag op alle roerende en onroerende goederen tot het gevorderde bedrag .
    Het invoeren van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid op de leeftijd van 16 jaar ( nu 18 jaar ) . Dit wil zeggen het huidige statuut van minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de verdachten van de feiten correctioneel laten vervolgen en te bestraffen met gevangenisstraffen . Streng aanpakken van de drugsproblematiek. De dealers zwaar straffen met gevangenisstraffen van minstens 10 jaar zonder verschoning uitgelokt door een advocaat ( De rechter zal bij wet verplicht worden dit 10 jaar als minimumstraf uit te spreken ). Het verder helpen via opvang van de verslaafden zodat deze terug maatschappelijk aanvaardbaar worden. In alle gevallen geen advocaten tot verdediging .
    De rechter zal verplicht zijn de hoger genoemde straffen uit te spreken . ( geen verzet of beroep mogelijk ) . Bij herhaling : effectieve gevangenisstraffen zoals hoger aangehaald , verdubbeld en indien van allochtoon origine , na uitzitten van de straf , de onmiddellijke verwijdering uit Vlaanderen . In alle gevallen zullen de ouders van delinquenten tot 18 jaar de burgerlijke partijen dienen te vergoeden , desnoods met beslag op alle roerende en onroerende goederen tot het gevorderde bedrag . Het invoeren van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid op de leeftijd van 16 jaar ( nu 18 jaar ) . Dit wil zeggen het huidige statuut van minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de verdachten van de feiten correctioneel laten vervolgen en te bestraffen met gevangenisstraffen . Streng aanpakken van de drugsproblematiek. De dealers zwaar straffen met gevangenisstraffen van minstens 10 jaar zonder verschoning uitgelokt door een advocaat ( De rechter zal bij wet verplicht worden dit 10 jaar als minimumstraf uit te spreken ). Het verder helpen via opvang van de verslaafden zodat deze terug maatschappelijk aanvaardbaar worden. In alle gevallen geen advocaten tot verdediging . De rechter zal verplicht zijn de hoger genoemde straffen uit te spreken . ( geen verzet of beroep mogelijk ) . Bij herhaling : effectieve gevangenisstraffen zoals hoger aangehaald , verdubbeld en indien van allochtoon origine , na uitzitten van de straf , de onmiddellijke verwijdering uit Vlaanderen . In alle gevallen zullen de ouders van delinquenten tot 18 jaar de burgerlijke partijen dienen te vergoeden , desnoods met beslag op alle roerende en onroerende goederen tot het gevorderde bedrag . De Vlaamse volkspartij heeft ter zake reeds een programma klaar .

    AANBEVELINGEN AANGAANDE ASIEL EN INMIGRATIE EN VERWERVEN VAN DE BELGISCHE NATIONALITEIT : - Het afschaffen van het automatisch toekennen van de Belgische nationaliteit bij de geboorte . De Pasgeborene behoud de nationaliteit van zijn etnische afkomst . De ouders behouden het kindergeld . Hij/Zij zal zonder kosten de Belgische nationaliteit verwerven op zijn 18 jaar , indien hij bewijzen heeft geleverd van zijn volledige integratie in de Vlaamse samenleving , en de wetten en normen van zijn gastland volledig heeft nageleefd .
    Indien op 18 jaar verschillende criminele feiten in het verleden plaatsvonden , of het veelvuldig gepleegd hebben van criminele feiten hem onverbiddelijk uitwijzen naar het land van etnische afkomst , zonder mogelijkheid van het instellen van beroep hiertegen . ( Betrokkene zal geen recht hebben op een advocaat welke over het algemeen de doelstelling heeft een uitvoeringsbesluit te laten uitstellen of de feiten te minimaliseren ) .
    - Het opheffen van de gunst een dubbele nationaliteit te bezitten en dit vanaf een leeftijd van 18 jaar . Wij autochtonen mogen volgens de Belgische Grondwet maar één nationaliteit bezitten .
    - Indien voor andere criminele gepleegde feiten ( gepleegd tussen 14 en 16 jaar ) een advocaat van rechtswege wordt aangewezen , deze niet verlonen door het Vlaamse belastinggeld , toch de ouders de advocaat laten betalen ( dus geen pro-deo ) . Indien de ouders het ereloon van de advocaat niet kunnen betalen het kindergeld minimaliseren totdat het ereloon van de advocaat betaald is .
    Het invoeren van de strafrechtelijke verantwoordelijkheid op de leeftijd van 16 jaar ( nu 18 jaar ) . Dit wil zeggen het huidige statuut van minderjarigheid en de bestraffing hiervan afschaffen en de verdachten van de feiten correctioneel laten vervolgen en te bestraffen met gevangenisstraffen .
    Bij het in herhaling vallen  ( in het verleden reeds verschillende maatregelen door een Jeugdrechter opgelegd ) vanaf de leeftijd van 15 jaar zal de Jeugdrechter verplicht worden deze minderjarige uit handen te geven en te laten berechten voor de Correctionele kamer van de Jeugdrechtbank .

    Streng aanpakken van de drugsproblematiek. De dealers zwaar straffen met gevangenisstraffen van minstens 10 jaar zonder verschoning uitgelokt door een advocaat ( De rechter zal bij wet verplicht worden dit 10 jaar als minimumstraf uit te spreken ). Het verder helpen via opvang van de verslaafden zodat deze terug maatschappelijk aanvaardbaar worden. De drugdealers van een andere etnische afkomst, na het uitzitten van hun straf, onmiddellijk en onvoorwaardelijk uitwijzen naar het land van herkomst. Een onmiddellijke immigratiestop. ( Invoeren van een Borderline ) Immigranten welke in België willen komen werken dienen bij binnenkomst een zekere som te betalen na volledig gescreend te zijn aangaande hun verleden in het thuisland. Deze som wordt gestort bij de Vlaamse Bank en wordt bij volledige integratie met intresten terugbetaald. Zij dienen echter vast werk te bezitten en zelf afgedragen hebben aan de sociale zekerheid. Zo niet, na 5 jaar, terugsturen naar land van herkomst met verbeurdverklaring van de gestorte som ten voordele van de Vlaamse Staat of van een crimineel vrij België.

    Asielzoekers moeten kunnen bewijzen dat zij echt in hun thuisland fysiek geweld of zware discriminatie te vrezen hebben. Er zal voor hun beweringen een diepgaand onderzoek plaatsvinden. Nadien zal een speciale commissie beslissen of hun asielaanvraag positief geëvalueerd zal worden. Bij een negatieve evaluatie onmiddellijke terugzending, samen met hun gezin.

    Migranten en asielzoekers zullen tevens belast worden indien zij geld opsturen naar hun thuisland. ( 20%). Financiële instellingen welke de geldtransfer verrichten zullen verplicht zijn elke geldtransfer te melden aan de Vlaamse bank, indien zij hieraan verzaken zullen zij veroordeeld worden tot strenge straffen en geldboetes ten voordele van de Vlaamse Gemeenschap.

    *** België onaantrekkelijk maken voor migranten door hun geldbeugel te minimaliseren . door : geen onmiddellijke uitbetaling van OCMW verstrekken , toch de Migrant slechts voedsel en kleding verstrekken .
    Medische zorgen alleen verstrekken voor een levensgevaarlijke medische aandoening . Beperkte toegang tot 1 jaar waarin de migrant alle sociale voorzieningen verstrekt krijgt uitgezonderd een rijkelijk leefloon zoals nu toegekend , nadien geen sociale zekerheid betaalt , niet ingeburgerd , geen werk , het Nederlands niet spreken , dan buiten op een humane wijze . ( Geen beroep hiertegen mogelijk , alsook geen advocaat die het uitwijzingsbesluit kan rekken ) . Het dopgeld beperken in tijd ( maximum 1 jaar stempelen ) , Tijdens dit jaar verplichte opleiding volgen voor knelberoepen en na afloop van het stempeljaar hierin degelijk werk aanvaarden . Het ontmoedigen van gezinshereniging , ja zelfs verbieden indien het mogelijk tot doel heeft een aanzuigeffect te bewerkstelligen . ( van hun familie enz.. ) . Het ontmoedigen , op wettelijke basis , het inzicht een schijnhuwelijk te willen sluiten . Hierop voorbeeldige straffen en geldboeten zetten en de Allochtoon onmiddellijk uitwijzen . Het geld overhandigd aan de omgekochte Autochtone partner verbeurd verklaren ten voordele van de Staat . Beperken van het Kindergeld tot 3 kinderen , meer dan 3 kinderen het bedrag van het kindergeld verminderen met 10 % per Kind . ( alleen voor allochtonen , gezien een autochtoon gezin maximum 3 kinderen heeft en slechts in uitzonderlijke gevallen meer ).

    ANDERE AANBEVELINGEN :
    Het onmiddellijk afschaffen van de Wet Lejeune. ( 10 jaar uitgesproken is 10 jaar gedetineerd blijven ).
    Het onmiddellijk opdoeken of grondig hervormen van het centrum voor gelijke kansen en racisme bestrijding. In deze tijd is de oprichting doelstelling voorbij gestreefd, worden criminele allochtonen beschermd en autochtonen welke een klacht indienen niet geloofd of erger nog hun ingediende klacht ongegrond verklaart. ( Politieke en grootloge inmenging ).
    Het onmiddellijk opheffen van het cordon sanitair van het Vlaams belang ( democratische verkozen partij )
    Het hervormen van de rechtelijke macht, met andere woorden het steeds krommer worden van de rechtspraak, terug recht trekken om zo een eerlijk vonnis of arrest te wijzen.
    Het afschaffen van de Adel met uitdoving van de huidige Edellieden ; Adel wordt niet meer erfbaar van Vader op Zoon/dochter ( Toekenning en structuur is niet meer van deze tijd ) Verdienstelijke Vlamingen zullen echter gepast geëerd worden .
    Het afschaffen van de titel “ Ministers van Staat “ , alsook de stopzetten van de vergoedingen ter zake .
    Het afschaffen van het dubbel mandaat ( bv. Tegelijkertijd Parlementariër , deel uitmaken van een concern , afgevaardigde beheerder van een bank of andere officiële instelling , Holding , Minister of Burgemeester zijn .
    Het afschaffen van de geldverslindende Vlaamse Provincies. Gemeenten blijven hun structuur behouden van Burgemeesters, Schepenen en raadsleden.
    Het uitbreiden van de persvrijheid: Verslaggevers van kranten, tijdschriften en TV. Dienen geen bevestiging meer te vragen aan het orgaan waartegen een artikel wordt geschreven door een bron. De bron blijft altijd strafrechtelijk verantwoordelijk voor zijn geplaatst artikel. Bv. Betreffende artikelen tegen het gerecht aangaande tekortkomingen, dienen de verslaggevers geen beroep meer te doen tot verificatie aan persmagistraat. Ook dienen bij vastgestelde criminele feiten, of feiten waardoor het openbaar belang geschaadt of geschokt wordt, de etnische afkomst vermeld te worden. Het volk heeft recht te weten waarover en over wie het gaat .
    Het onmiddellijk opheffen van de Parlementaire onschendbaarheid . Parlementairen moeten onmiddellijk kunnen vervolgd worden voor begane misdrijven en wanbedrijven zonder papieren of andere rompslomp ter zake . Het onmiddellijk opheffen van de voorrang van rechtsmacht . Rechters en Magistraten welke hun boekje te buiten gaan moeten zonder veel poespas onmiddellijk kunnen vervolgd worden . Dit geldt eveneens voor de advocatuur ( plaatsvervangende Vrederechters )
    Het afromen tot een aanvaard niveau van de wedde van Parlementairen en Ministers , waarmee een doorsnee Vlaming genoegen kan nemen . Huidige vergoedingen zullen blijvend begroot worden , maar slechts voor 1/3 uitbetaald aan de Parlementariërs , terwijl de rest zal gestort worden op een nog op te richten Vlaamse bank. Deze maatregel geldt eveneens voor hun kabinetten waar ook dient gesnoeid te worden in de personeelsbezetting en wedde .
    Voor de eigenaars , en zeker deze behorende tot de middenklasse , welke na lang sparen een eigen huisje konden bezitten , alsook de jonge gezinnen welke nog een hypotheek hebben , het kadastraal inkomen afromen naar een aanvaardbaar niveau , alsook het onmiddellijk opheffen van de Provinciebelastingen op het verblijf in hun woning .
    De BTW , voor alles , Horeca , officiële akten , Bouw – en bouwmaterialen enz.. Reduceren tot 6 % . Europa zal geen zeggenschap meer hebben in de BTW structuur . België indelen in twee landsdelen , “ Vlaanderen “ en “ Wallonië “ met elk een autonoom bestuur. Mekaar echter ondersteunen in de materie “ Toerisme en Landbouw “ , immers vele van de Vlamingen hebben een vacatieoptrekje in Wallonië . Het landsdeel “ Wallonië “ , zal jaarlijks , voor het hoger genoemde , een financieel Bestek moeten overmaken aan Vlaanderen . Vlaanderen zal dan het vooropgesteld budget afkeuren , aanpassen of goedkeuren . En niet zoals nu , een overdreven vaste dotatie . tegen de aanpassing of afwijzing geen beroep mogelijk , Europa zal tevens geen inmenging mogen stellen tegen het verdict uitgesproken door Vlaanderen .
    Landbouwers hun inkomsten van de veld – en melkproducten opwaarderen door het aanpassen van de prijzen , zonder afhankelijk of gedwongen te worden bepaalde tarieven te hanteren door Europa opgelegd . De invoer van Fruit , groenten en andere producten , opschorten , wanneer er voldoende Oogst is in eigen land . ( BV. Appelen , Peren , Tomaten enz… ) – geen vernielen van de overproductie , Uitstrooien van melk op Akkers enz.. , zoals in het verleden plaats vond en dit door de verplichte invoer van producten door Europa opgelegd . ( Er zal dan eindelijk een eerlijke prijs zijn waar alle Vlamingen zich in kunnen vinden ) .
    Het onvoorwaardelijk toevoegen van Brussel bij Vlaanderen , na het volledig opkuisen van de huidige Criminaliteit ( cfr. Molenbeek , Anderlecht enz….. )

    VERKORTE INHOUD PROGRAMMA VEILIGHEID Criminaliteit uit Oostblok en andere landen • Veiligheid verhogen tegenover criminelen uit Oostblok en andere landen • Zware aanpak rondhangjongeren en straatbendes • Zero tolerantie voor sluikstorters en alle andere criminelen • Meer politie op straat en vooral in de risicowijken permanentie • Aanpak telefoonwinkels en duistere VZW’s • Sterke drugpreventie op een sociaal bewogen manier - Zware repressieve aanpak drugdealers De VLAAMSE VOLKS PARTIJ wil daaraan een halt toeroepen door de politiediensten overal beter te bemannen en hogere vergoedingen toekennen aan agenten die in deze buurten gevaar lopen. Bijvoorbeeld Oostblokcriminelen zijn doorgaans gevaarlijker dan drughandelaren. We willen ook de infrastructuur van de politiediensten versterken en financieel ondersteunen. We hebben een uitgebreid programma klaarliggen hoe we dat willen realiseren en waar we de nodige fondsen zullen halen. Nooit eerder is de veiligheid zo belangrijk en actueel geweest. De VLAAMSE VOLKS PARTIJ opteert voor een nul - tolerantie beleid tegenover criminelen. Onder criminelen verstaan we : Drugdealers - straatvechters - terroristen - agitatoren - kruimeldieven - straatrovers - geweldenaars - verkeersagressors - sluikstorters - vandalen - pedofielen - kinderrovers - plunderaars - oplichters - partnergeweldenaars - mishandelaars - moordenaars - grafschenners - racisten - huisjesmelkers - dieven - carjackers - homejackers Wij zullen hen zonder pardon laten opsporen en uitleveren aan het gerecht , nadat we dit laatste grondig hebben hervormd zodat in de toekomst eerlijke vonnissen en arresten kunnen gewezen worden . De VLAAMSE VOLKS PARTIJ wil ook een sluitend en radicaal anti - terroristenbeleid invoeren in samenhang met een efficiënt rampenplan bij een terroristisch aanval. Daartoe heeft de partij een uitgebreid plan ontworpen. Wij willen onze politiekorpsen uitrusten met modern materieel en communicatiemiddelen. Immers de misdaad vernieuwt zichzelf regelmatig zodat we moeten bijblijven om de misdaad efficiënt te bestrijden. We willen ook onze politie beter betalen zodat ze gemotiveerd blijft. 2é

    HOOFDPUNT ** Het Sociale Luik :
    Optrekken van het leefloon voor gehandicapten , zowel Mentaal als fysisch . Het optrekken van het leefloon ( OCMW Steun ) voor personen welke alleenstaand zijn en om medische redenen niet meer kunnen werken van 700 naar 1500 € maand , vermeerderd met 250 Euro per schoolgaand kind ten laste . De O.C.M.W ’s zullen een bijkomend budget van rechtswege bekomen dat zal vrijgemaakt worden door bezuinigingen in de Ministeriële administratie . ( reduceren van de Parlementaire wedde , reduceren van de snoepreisjes alsook het opdoeken van overbodige parlementaire kabinetten , alsook het afromen van de partijfinanciën .
    Elke politieke partij zal evenveel staatssteun krijgen voor hun werkingsmiddelen . Dus het afschaffen van het budget dat momenteel bepaald wordt door de Politieke partijen zelf .
    Het promoten van de zorgsector door hun budget van rechtswege op te trekken , zodat gemakkelijk verplegend personeel kan aangeworven worden om de toekomstige vergrijzing op te vangen , alsook het beroep van verpleegkundige in de thuiszorg hierdoor aantrekkelijker maken . Bestaande instellingen in de gezondheidszorg zullen , indien de budgettaire toestand het toelaat , meer financiële hulp krijgen . Dit geldt ook voor de paleatieve thuiszorg .
    Het onmiddellijk erkennen van het “ Chronisch vermoeidheidssyndroom “ , als een ziekte welke in het uiterste geval herkend zal worden als een invaliditeit en bijgevolg in aanmerking komt voor terugbetaling van de medicatie door het ziekenfonds . Een oplossing te zoeken voor de vele armen en daklozen ( het is tergend te vernemen dat asielzoekers in hotels worden gelogeerd , terwijl het eigen autochtone volk , zonder middelen tot de bedelstaf worden veroordeeld , op straat moet leven en dit in stations of onder bruggen ( cfr . de Landloperij van vroeger ) .
    zwaar fysieke gehandicapten uit de Financiële zorgen halen , door : Het reduceren van de jaarlijkse personenbelasting tot 2 percent van hun schamelijk inkomen . Voor de zware gehandicapten het volledig afschaffen van hun jaarlijkse personenbelastingen . ( meer dan 70% invaliditeit ) . Voor de zware gehandicapten het reduceren van de BTW , voor hun toestellen , rolwagentjes , al of niet elektrisch aangedreven , bewegingsprothesen ( kunstarmen , kunstbenen ) , oorapparaten enz.. reduceren tot 2 % .
    Zwaar mentaal gehandicapten specifiek ondersteunen door een gratis uitgebreide hulpverlening . Verpleegkundigen en psychiaters zullen een forfaitair ereloon bekomen uit de op te richten zorgkas ( Vlaamse Bank ) .

    Het oprichten van een Vlaamse Bank , met totale uitsluiting van een eventuele buitenlandse participatie . Op deze bank zullen gelden gestort worden , na afroming van de huidige parlementaire vergoedingen , en zullen dienen tot ondersteuning van de Vlaamse pensioenen , leeflonen , gezin – en bejaardenhulp , kortom hulp aan de diverse instellingen zoals OCMW , en algemene gezondheidszorg . Particulieren kunnen eveneens geld beleggen bij deze bank met ruime intrest .
    Vlaamse gezinnen met schulden effectief en efficiënt helpen • Leeflonen gevoelig optrekken maar koppelen aan de belofte te werken, tenzij medisch niet meer in staat te zijn te werken ( zie hoger )
     
    Huurprijzen in privé sector naar beneden en bevriezen
    • Optrekken kindervergoeding al naargelang het inkomen en zeker voor diegene welke het verdienen .
    • Werklozen intensiever begeleiden naar een vaste baan • Gehandicapten financieel en cultureel ondersteunen Senioren een volwaardig pensioen verschaffen dat gelijk is aan het minimum loon van hun laatst verdiende wedde.

    Reacties van lezers op mijn bovenstaand programma :

    Geachte, Graag had ik U, Mijnheer de voorzitter,proficiat gewenst met de zovele reacties die U heeft mogen ontvangen. Er is in dit land nood aan mensen zoals U, die hun nek durven uitsteken ,en hun mening bekend maken over wat hier in Vlaanderen allemaal verkeerd loopt en U heeft er de juiste oplossingen voor. Ik hoop dat de VVP,mag uitgroeien tot een grote partij,waar de bevolking zich kan in vinden,ik van mijn kant,mijn stem heb je al. Doe zo verder,wij hebben U nodig.
    wij zijn zeer verheugd dat iemand in onze gemeente , en regio dit ter harte neemt, omdat wij ook al enkele niet zo leuke ervaringen op buslijn 410 en 417 hebben ervaren . en niet enkel dat , op onze steun kunt u alvast rekenen , wij wensen u veel succes , veel sterkte , en hopen van u nog te horen .

    Ik heb uw bijlage introductieprogramma met veel aandacht gelezen en vind dat hier weinig commentaar hoeft op gegeven te worden. Denk net zoals ik vele mensen achter deze opgesomde punten zullen staan. Na het lezen van Uw artikel in Het Nieuwsblad, steunen wij jou volop bij het oprichten van een nieuwe partij met de doelstellingen die U voorstelt . Het moet kunnen, maar jouw vechtlust zal moeten blijven dat is de enige angst die ik heb, want de bestaande partijen zullen wel hun hypocriet spelletje spelen... Veel groeten en goede moed

    Geachte, ik wil u bij deze feliciteren omdat er eindelijk iemand het gezond verstand heeft om iets te doen aan de stijgende criminaliteit, die mede worden veroorzaakt door enerzijds het gevoel van straffeloosheid bij criminelen en anderzijds het feit dat wij de opkomende golf van immigranten niet kunnen opvangen/betalen. Ik heb respect voor alle mensen ongeacht hun origine, zolang zij zich aan de wet houden en nuttig zijn voor de maatschappij. Doch vind ik dat zware allochtone criminelen hun straf moeten uitzitten in eigen land of het gevangenisregime hier drastisch "goedkoper" maken. Wat betreft de immigratiegolf, ik kan ergens begrijpen dat mensen uit oorlogsgebieden vluchten naar veiligere oorden. Maar wat ik niet begrijp is dat er ook immigranten komen uit landen waar geen oorlog woedt. U heeft alvast mijn stem!

    Beste Ik heb met veel aandacht de bijlage van een introductieprogramma gelezen Ik zou hier echter geen verbetering of aanvulling kunnen toevoegen Titel: GOEDE VAART !

    Bericht: Een dikke proficiat met Uw initiatief. Hoe meer het establishment ontmaskerd wordt des te rapper het zal opgedoekt worden. Ik kan U niet volgen op alle vlakken, maar dat is zorg voor later. Er moesten méér burgers zijn als U die zich tenminste willen roeren in plaats van het hoofd te buigen in onderdanige slavernij. Democratie van en voor het volk : liefst naar Zwitsers model zou de oplossing zijn. Want dan is zowel de zelfstandigheid VL/W als het vreemdelingen probleem meteen opgelost. Met geld koopt men de boter!

    Ik verzaak zeker mijn partij niet, want zij is de enige die al bijna 40 jaar consequent, rechtlijnig en standvastig haar programma volgt. Zelfs al worden we als pestlijders beschouwd….Toch blijf ik U met veel belangstelling volgen. Om binnenkort te oordelen, niet naar Uw woorden, maar naar Uw daden. Goede vaart en veel gunstige winden worden U toegewenst door André Baert -

    Digitalia zeer goed doe zo voort , hier staan zaken in die iedereen zou willen maar niet durft te zeggen . het wordt tijd dat we voor ons zelf beginnen te zorgen straks is er voor ons die jaren hebben gewerkt geen geld meer over zoals het generatie pact in het kort gezegd wij moeten langer werken voor al die hier niets doen van uit het buitenland te kunnen betalen is toch niet normaal dat men geld geeft aan iemand die nog nooit iets heeft in de kast bijgedragen , men had dat anders moeten regelen vanaf 10 jaar gewerkt heeft een buitenlander recht op 33% van alle voorzieningen stempelgeld en kinderbijslag OCMW en ziekenkas Vanaf 20 jaar gewerkt 66% van alle voorzieningen en vanaf 30 jaar gewerkt 100% evenveel als alle Belgen want niet te vergeten ons ouders hebben hier ook altijd belastingen betaald en van die vreemden die hun ouders hebben hier nooit iets betaald . Nu als dat van de Europese commissie volgens dat ze zeggen moet betaald worden als die dat dan zelf betalen als er geen geld niet meer is is het gedaan nu onlangs ook weer die nieuwe lasten terug sturen moeten ze doen van die vreemden die hebben veel geld betaald om hier te geraken wel als ze die terug sturen die kunnen niet meer terug komen want die hebben geen geld meer al daar eens aan gedacht in plaats van in van in een hotel wat kost dat er zijn hier bij ons mensen genoeg die niets hebben en weinig pensioen doen ze die ook naar een hotel nee wij worden op alle vlakken gediscrimineerd

    Een dikke proficiat met Uw initiatief ik en mijn familie staan 100% achter je, wij zijn zeer blij met je inzet er moesten meer mensen zijn die zich willen inzetten voor een veilig en leefbaar Vlaanderen u hebt alvast onze stem,veel sterkte doe zo voort .

    Wanneer je in een stad zoals Lokeren woont, zouden dit goede antwoorden kunnen opleveren op de vele vragen die we ons hier dagelijks stellen, maar waar de stadspolitiek blijkbaar niet in geïnteresseerd lijkt. Politici zouden zuiverder mogen worden en geen geldwolven op zoek naar 10 of meerdere "postjes" (zie burgemeester v/d stad Antwerpen bij 3 inkomsten meer dan 14.000/maand) Je kan volgens mij maar één jo op een degelijke manier uitoefenen. Je vindt van die geldwolven in alle partijen. Jammer ! En daar moeten naar opzien ??? Monarchie, schaf af die geldverslindende handel. En dan maar oproepen in de nieuwjaarsboodschap tot matiging. Weg ermee.

    Diederich Dewaele uit Waregem Nog een partij waar een cordon sanitair wordt rond gevormd. Jammer dat de partij alleen in Antwerpen wordt opgericht, anders wist ik al op wie te kiezen.

    Erik Pauwels Weer ene die niets meer zal mogen zeggen van de moderators in een politiek debat op TV ;-)

    An uit Herent Mijnheer al ben ik niet van Antwerpen, ik word lid van uw partij. hopla uit Hasselt hopelijk lukt het meneer toch om deze partij op te richten, want hier zijn heel veel mensen voorstander van ! gkarlb uit Lier Mijnheer Van Tiggelen, Mijn gelukwensen indien U een partij opricht met als programma punten dewelke U aanhaalt . Deze verdienen gesteund te worden. In ieder geval op mijn steun mag U rekenen.

     Francios Verstraelen Misschien ,eindelijk is iemand die meer doen dan uitleggen en beloven ,ik ben al voor !!

    Hallo Georges Wij zijn zeer blij te lezen dat er iemand is die zich wil inzetten voor een veilig en een leefbaar België, en wij en zovele ander mensen waar we mee praten denken juist het zelfde van wat in uw programma staat volkomen 100% eens.

     Georges wij denken dikwijls hoe erg het moet zijn om jullie werk van agent te blijven volhouden met zo toestanden, maar al goed dat jullie er nog zijn. Heel veel moed en succes gewenst met uw Vlaamse Volkspartij .

    Ghislaine Bergen HEUSDEN-ZOLDER, Mijn stem heeft ie, onvoorwaardelijk. Er zijn meer ministers bezig met hun modellen carrière dan met ernstige politiek, een paar doen populistisch, de rest is dan mediageil. We zijn het inderdaad kotsbeu te moeten zwijgen. Politie doet zijn werk, de magistraten zullen het verkloten. Weg, vrije verkiezingen en intrekken die onschendbaarheid. Nergens voor nodig. People power!!

     jef caubergs KOERSEL, Mijn hoed af voor al wie durft opkomen tegen de gevestigde waarden in dit land. Al was het maar om de mensen en politici en gerecht en media en de godsdiensten nog eens met hun neus op de feiten te drukken.

    obby Beckers LANAKEN, Groot gelijk,het wordt tijd dat we allemaal aan dezelfde touw gaan trekken. Vooral meer gevangenissen met veeeel minder luxe.

    Mijn Gedacht SINT-TRUIDEN, Ik steun U ben ex Militiar Beste , Al wat je schrijft en voorstelt is waar en heel goed ,maar zoals je schrijft in je sociaal luik Het onmiddellijk erkennen van het “ Chronisch vermoeidheidssyndroom “ , als een ziekte welke in het uiterste geval herkend zal worden als een invaliditeit en bijgevolg in aanmerking komt voor terugbetaling van de medicatie door het ziekenfonds . Ben ik goed geplaatst mijn echtgenote is reeds 11 jaar ziek chronisch vermoeidheid ,fibromyalgie ,kanker en ze is erkend door de zwarte lieve vrouwstraat te Brussel en ze is Vipo maar niet tegenstaande betaald ze elke maand +/-540€ bij de apotheek waar ze niets meer van tussen komst heeft heb reeds verschillende malen ministers aangeschreven maar het blijft zoals het is de medicatie van +/- 540€ is zelfs niet opgenomen in de max factuur ze gaan van verleden jaar in augustus 2008 al bij de riziv een werkgroep oprichten maar heb na een herinnering nog steeds niets van gehoord over 3 jaar heb ik een proces opgestart tegen de Belgische staat omdat het KB van 08/02/2006 discriminerend is tussen invaliden aan gaande tussen komst van de btw en rijtaks dus 2 gehandicapte die niet meer kunnen stappen de ene heeft been amputatie ,of blind die moet geen btw betalen de andere heeft een heersen trombose ,of long en hart ziekte of verlamdheid die moet de btw wel betalen dat is de diskrimi natie van dat KB het is voor het grondwettelijk hof geweest en daar zeggen dat de wet niet discriminerend is ,maar in de memories van de federale staat staat er wel dat het eventueel wel een discriminatie is maar dat ze dan al die gevallen moeten regulariseren en dat , dat te veel geld kost ,ja wij zijn geen illegale gelukzoekers welke hun hotel kosten wel vergoed worden door de Belgische staat . Ik wens je veel moed met al je goede intenties . Mvg .


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-10-2011, 14:58 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    18-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mondigheid is geen misdrijf

    TEGEN POLITIONELE AANPAK VAN POLITIEKE ACTIES

    Als Greenpeace op een EU-top een paar minuten cameratijd kaapt op de rode loper, moet daarvoor volgens DIRK VOORHOOF niemand gearresteerd worden. Justitie heeft wel dringender zaken te regelen.

    Vier activisten van Greenpeace zaten niet minder dan 20 dagen in voorlopige hechtenis in een Deense cel omdat ze tijdens de klimaattop in Kopenhagen ongenodigd verschenen op een staatsbanket van de Deense koningin en daar een paar spandoeken ontvouwden. Dit is een bijzonder harde en intimiderende reactie ten aanzien van een ludieke en vreedzame actie. Zo'n lange voorhechtenis was ook voor niets nodig: Greenpeace en de betrokken activisten werkten immers vrijwillig en eerlijk aan het onderzoek mee. De actievoerders en hun medewerkers worden nu vervolgd en riskeren gevangenisstraffen. In Japan hangt voor twee Greenpeace-activisten dan weer tien jaar gevangenis boven het hoofd, wegens diefstal en inbraak, omdat zij een doos walvisvlees onderschepten om het bestaan van clandestiene walvishandel te bewijzen en aan te klagen. In tegenstelling tot hun verwachtingen werden zij, en niet de walvisvleessmokkelaars aangeklaagd en in voorlopige hechtenis genomen.

    Ook de Belgische Greenpeace rode loper -actie van 10 december 2009 tijdens de Europese top heeft geleid tot gespierde reacties van politie en justitie. Tien activisten werden 20 uur gerechtelijk aangehouden. De dag daarna kondigde de persmagistraat aan dat de actievoerders vervolgd zouden worden voor valsheid in geschrifte (volgens de politie werden nagemaakte toegangsbadges gebruikt) en inmenging in het openbaar ambt (gebruik van blauwe zwaailichten). De drie huurwagens werden in beslag genomen en slechts 20 dagen later vrijgegeven, terwijl het overige materiaal (gsm's, radio's) nog altijd in handen van justitie is. Vandaag, meer dan vijf maanden later, loopt het onderzoek nog altijd, ondanks eerdere verklaringen van het parket dat de actievoerders snel voor de rechter zouden verschijnen. Sinds december 2009 zijn vijf Belgische Greenpeace-stafmedewerkers ondervraagd door de politie, soms meerdere keren, in verband met hun aandeel in de actie.

    Wij, ondergetekenden, zijn verontrust door deze trend om al te snel en op disproportionele wijze terug te grijpen naar het strafrecht ter beknotting van de uitingsvrijheid en politieke mondigheid van burgers. De sinds 9/11 tot vervelens toe herhaalde metafoor van de balans tussen fundamentele rechten en veiligheid, met een glijdende schaal die steeds minder van het ene voor meer van het andere inwisselt, is gevaarlijk. Zij leidt immers tot de banalisering en de inkrimping van onze vrijheden, terwijl veiligheid en fundamentele rechten juist samen moeten gerealiseerd worden, en niet ten koste van elkaar. De vanzelfsprekendheid waarmee ludieke en vreedzame activisten als gevaarlijke terroristen worden in de boeien geslagen, vastgehouden en vervolgd, is een duidelijke uitwas van zo'n beleid.

    Tirannie van de meerderheid

    Een voortdurende, actieve en invloedrijke participatie van burgers en ngo's aan de politiek is een absolute must, ook in een vertegenwoordigend democratisch systeem. De tirannie van de meerderheid moet immers vermeden worden. Talloze politieke vragen worden bovendien niet gesteld of zijn ongekend op het moment van de verkiezingen. Daarom is de inbreng van degenen die bij deze opkomende problemen betrokken zijn, van essentieel belang. Het politieke gebeuren wordt door deze participatie vanuit de ‘burgermaatschappij' permanent alert gehouden en aangezwengeld, waardoor het beschermd blijft tegen een steeds dreigende vervreemding en sclerose. In die zin bewijzen actieve burgers en ngo's het politieke systeem een niet te onderschatten dienst. Er moet dan ook krachtig worden weerstaan aan de verleiding om politieke vragen van actieve burgers te herleiden tot kwesties van politie en strafrecht: daarmee wordt de ruimte van het open debat versmald en worden degenen die eraan bijdragen onterecht gediscrediteerd. Dat organisaties als Greenpeace soms op een originele en spectaculaire manier actie voeren om de aandacht van het publiek en de media te trekken op bepaalde aspecten van de publieke zaak, doet hieraan niet af: hun ‘burgerlijke ongehoorzaamheid' is al sinds lang met de politieke zeden verweven. Activisten die geweldloos, openlijk en in het openbaar optreden kunnen een beroep doen op algemeen aanvaarde rechtvaardigheidsprincipes.

    Het harde antwoord van politie en justitie op de acties van Greenpeace en andere ngo's staat manifest haaks op de vrijheid van meningsuiting en het recht op vreedzaam betogen zoals gewaarborgd door de Europese en Internationale mensenrechtenverdragen. Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg bevestigde bij herhaling het recht om geweldloze acties en manifestaties te organiseren. Onvermijdelijk worden daarbij niet steeds alle regels of reglementen naadloos nageleefd, maar het Hof vindt dat de overheden daarop niet repressief mogen reageren. Ook de acties op de rode lopers waren erop gericht om de boodschap van de klimaatbeweging nog meer onder de publieke aandacht en hoger op de politieke agenda te brengen. In een democratische samenleving is het bijgevolg onnodig en onevenredig om deze stemmen het zwijgen op te leggen en door middel van intimiderend politieoptreden en strafvervolging een ‘afkoelend effect' te veroorzaken. Integendeel, de samenleving, de democratie, onze leefomgeving is ermee gebaat dat deze stemmen kunnen gehoord worden en luid weerklinken op de plaatsen waar dit impact heeft. Daarover is het Straatsburgse Hof ondubbelzinnig: de vrijheid van meningsuiting is vooral van belang wanneer zij betrekking heeft op kritiek en contestatie van beleid en heersende orde.

    De politie, het openbaar ministerie en de strafrechters hebben dus argumenten genoeg om acties zoals die van Greenpeace niet te vervolgen, noch te veroordelen. De bescherming van de fundamentele rechten van meningsuiting en vergadering wegen inderdaad op tegen zowel de wederrechtelijkheid en strafwaardigheid van de acties, als het kwaad opzet van de ‘daders'. Niets verplicht het parket om er ‘misdrijven' van te maken. Het parket staat immers niet alleen in voor de vervolging van daders maar eveneens voor de handhaving van de rechtsorde. De fundamentele rechten en vrijheden zijn een essentiële component van die rechtsorde. Zaken zoals die tegen de Greenpeace-activisten op de rode loper in Brussel kunnen daarom probleemloos en in eer en geweten geseponeerd worden om ‘opportuniteitsredenen'. Er is geen gebrek aan ander, en nuttiger, werk voor justitie.

    De harde aanpak van acties is geen vanzelfsprekend en onontkoombaar gevolg van ons strafrecht, maar een zaak van politioneel en strafrechtelijk beleid in een context van vrijwaring van essentiële grondrechten. Een keuze dus, die prioriteit geeft aan handhaving van veiligheid en ‘oorlog tegen de terreur' (waar die niet te bespeuren valt) eerder dan aan handhaving van de democratische rechtsorde en bescherming van de expressievrijheid. Wij vinden deze beleidskeuze bedreigend voor onze vrijheden en roepen de verantwoordelijken op om de boeg om te gooien.

    Auteurs :

    (Serge Gutwirth, Dirk Voorhoof, Thomas Berns, Eva Brems, Yves Cartuyvels, Jenneke Christiaens, Daniel De Beer, Paul De Hert, Lieven Denys, Marie-Sophie Devresse, Olivier De Schutter, René Foqué, Bernard Hubeau, Tony Joris, Dan Kaminsky, Georges Kellens, Philippe Mary, Katrien Lauwaert, François Ost, Patricia Popelier, Koen Raes, Paul Ponsaers, Yves Poullet, Julie Ringelheim, Stefaan Smis, Sonja Snacken, Sébastien Van Drooghenbroeck. Alle ondertekenaars zijn professoren recht of criminologie, verbonden aan een Belgische universiteit.)

    DIRK VOORHOOFWie? Professor mediarecht aan de UGent, schrijft dit samen met professor mensenrechten Serge Gutwirth (VUB). Wat? Politie en gerecht treden disproportioneel op tegen ngo's die de wet overtreden om actie te voeren. Waarom? Ngo's zijn geen terroristen, maar dragen juist bij aan het publieke debat.

    Bron : de Standaard : dd: 18/05/2010

    Reactie van lezer :

    Dirk Voorhoof : Het lijkt wel alsof alleen Greenpeace activisten volgens u onterecht opgepakt worden bij manifestaties.Selectieve verontwaardiging noem ik dat. Waar was uw stem toen leden van Vlaams Belang werden opgepakt in Brussel,hardhandig dan nog wel. Ook zij manifesteerden vreedzaam. Voor de rest ben ik het eens met uw schrijven , maar uw standpunten gelden voor iedereen, niet alleen voor Greenpeace-activisten.

    Reactie Vlaamse Volkspartij :

    De Vlaamse Volkspartij is het volledig eens met de reactie van de lezer op het artikel .

    Vreedzaam betogen en opkomen voor bepaalde rechten en vreedzame demonstraties is volgens ons rechtsgestel en politiek beleid een terroristisch en crimineel feit .

    Georges Van Tiggelen


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    18-05-2010, 12:16 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (1)
    12-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ACW raadt stem op N-VA af
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    BRUSSEL - Vakbondsleider Luc Cortebeeck geeft voluit ‘tegengas' aan de kiezers die overwegen om op 13juni op radicale Vlaamse partijen te stemmen.

    Van onze redacteur

    Luc Cortebeeck, de voorzitter van de christelijke vakbond, spreekt vanavond in Gent op de jaarlijkse herdenking van Rerum Novarum, het feest van de christelijke arbeidersbeweging ACW. Vakbondsleider Cortebeeck is een van de absolute kopstukken van het ACW.

    In een interview met
    De Standaard haalt hij uit naar de Vlaamse ‘zweeppartijen' en roept hij de kiezers op om te stemmen voor ‘een partij die verantwoordelijkheid wil opnemen'.

    ‘De tijd is lang voorbij dat we als ACW oproepen om voor één welbepaalde partij te stemmen. Maar ik wil tegengas geven aan de oproepen om niet te gaan stemmen, ook al heb ik veel begrip voor de reacties van ontgoocheling of verontwaardiging over de val van de regering over BHV. Niet gaan stemmen op 13 juni is geen antwoord. Ik roep dus iedereen op om te kiezen voor een partij die verantwoordelijkheid wil opnemen. En in dit land betekent dat compromissen (durven) sluiten. Of het nu CD&V of Groen of SP.A is.
    A la limite Open VLD, al delen die ons sociaal gedachtegoed niet.'

    Cortebeeck neemt bewust geen andere partijen in dat
    verantwoord lijstje op. Geen N-VA, dus, geen Vlaams Belang of Lijst Dedecker.

    Toch vreest hij voor een radicaal stemgedrag. ‘Juist daarom moeten wij tegengas geven. Vergeet niet dat de versnippering van het politieke landschap door de kiezer in de hand wordt gewerkt. Al die stemmen op een van de Vlaamse zweeppartijen. Op harde roepers die niet in de regering (willen) zitten.'

    De vakbondsvoorzitter is enerzijds mild voor de gevallen regering-Leterme – ‘al bij al heeft zij de economische crisis niet zo slecht opgevangen' – maar huivert voor een lange communautaire onderhandelingsronde na de verkiezingen. ‘De nieuwe regering moet snel aan de slag.'

    Bron : De Standaard : dd : 12/05/2010

    Reactie Vlaamse Volkspartij :

    Elke politieker zal een stem op een andere partij afraden. En natuurlijk is hij mild voor Leterme. Er is niets veranderd de laatste 3 jaar. Mensen kunnen nog altijd op 50 met pensioen. Als we naar deze man/organisatie luisteren hebben we hier binnen de korste keren Griekse toestanden . Zal men het nu werkelijk nooit begrijpen dat men eerst een fundament nodig heeft - geen moeras, geen drijfzand, maar een harde ondergrond - waarop men een stevige regering kan bouwen die de crisis kan bestrijden, die de pensioenen kan aanpakken en die het migratieprobleem eindelijk eens onder handen kan pakken. En het zijn net figuren als Cortebeeck (en andere Eyskens, Martens en Jean Luc De Haene enz. die door hun jarenlang wanbeleid België op weg van een Griekse tragedie gebracht hebben.

    Georges Van Tiggelen .


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-05-2010, 10:58 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    11-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Patrick Janssens wordt lid van de Raad van bestuur van Dexia.

    Hallo, iedereen! De bezoldiging voor een lid van de Raad van Bestuur is een jaarlijks brutobedrag van 20.000 Euro, aangevuld met een presentiegeld per vergadering van 2.000 Euro.
    (ex-burgemeester van Gent - Frank Beke - haalde zo 38.000 Euro op in 2005).
    Mooi meegenomen toch?
    O ja, voor dat ik het vergeet. Het Dexia-mandaat van Janssens is eigenlijk zijn job niet. Janssens is Vlaams volksvertegenwoordiger en krijgt daarvoor bruto 74.923 Euro per jaar (plus een forfaitaire onkostenvergoeding van bruto 20.978 Euro).

    Janssens combineert deze twee 'jobkes' met het burgemeester-schap van Antwerpen. Als burgemeester krijgt hij bruto 50.899 Euro.

    Dus in totaal verdient deze socialist (man van en voor 'Het Volk') met zijn drie jobkes bruto 184.800 Euro.
    Omgerekend in oud Belgisch geld is dat: 7.452.984 BEF op jaarbasis of dus 621.082 BEF per maand.

    En hij is niet de enige ! ! ! Die kerels, met hun tien verschillende jobs waar ze blijkbaar toch niet moe van worden, vragen aan de gewone man om:
    - in te leveren,
    - solidair te zijn,
    - flexibel te zijn op de werkvloer, en
    - voor hen te stemmen ! ! !

    Ge moet maar durven….

    Groetjes aan de GEPENSIONEERDEN met hun 850 euro per maand en per gezin!!!

    Bron : Eigen Opzoeking , werd achteraf bevestigd als waarheid  . 

    Reactie Vlaamse Volkspartij : 

    Zoiets schrijft  men niet in kranten of wordt getoond op  Televisie tijdens debatten op onze rode VRT   . Dus mensen zeker op 13 juni niet stemmen op deze Salon socialisten of hun Waalse  evenknieën . 

    Georges Van Tiggelen 



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-05-2010, 15:00 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    10-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KMS pleit voor radicale hervorming Migratiebeleid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kerkwerk Multicultureel Samenleven (KMS) grijpt de komst van nieuwe verkiezingen aan om te pleiten voor een "radicale hervorming van het migratiebeleid". De organisatie draagt vijf centrale voorstellen aan die ze wil opgenomen zien in het volgende regeerakkoord. Daarnaast werkte ze nog 26 andere beleidsvoorstellen uit, allemaal rond de verschillende aspecten van het migratievraagstuk.

    Concreet vraagt KMS de beleidsmakers om "op een verstandige manier" te investeren in de landen van herkomst, de verblijfswetgeving te moderniseren en te humaniseren en een wettelijke basis te leggen voor objectiveerbare regularisatiecriteria.

    Daarnaast vraagt de organisatie om de invoering van een 'bewijs van aanwezigheid' voor vreemdelingen die nog niet beschikken over een geldig verblijfsdocument en wil ze een wettelijk verbod op het vastzetten van minderjarigen zonder papieren in gesloten centra.

    Naast de vijf centrale voorstellen legt KMS nog 26 andere beleidsvoorstellen op tafel. Die gaan verder dan de vreemdelingenwet alleen en behelzen heel wat aspecten van de migratieproblematiek. Zo pleit de organisatie onder meer voor de afbouw van de gesloten centra door het ontwikkelen van een remigratiebeleid, quota voor gesubsidieerde organisaties voor het aannemen van personeel met een migratiegeschiedenis, de omvorming van het gemeentelijk stemrecht voor migranten tot een stemplicht en meer middelen voor pro deo juridische bijstand. (belga/ka)

    Bron : Het Laatste Nieuws dd : 10/05/10

    Reactie Vlaamse Volkspartij :

    Meer middelen,meer rechten en wat nog meer? Misschien kunnen wij als Belgen ons koffers pakken dan hebben ze de weg vrij en kunnen we eens zien wat zij ervan maken, van ons verlaten en failliet landje .

    Georges Van Tiggelen


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-05-2010, 15:49 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    09-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezinsbond : Oproep voor een daadwerkelijke ondersteuning van gezinnen

    De Algemene Vergadering van de Gezinsbond betreurt dat een duurzaam en krachtdadig federaal beleid dat gezinnen mee ondersteunt andermaal onmogelijk is gebleken.
    Wij herinneren aan de noodzaak om de kinderbijslagen welvaartsvast te maken en de basiskinderbijslag voor het eerste kind te verhogen tot 100 euro per kind.

    • Niettegenstaande die welvaartsvastheid in het verschiet werd gesteld, kwam er niks van in huis en blijven de kinderbijslagen aan koopkracht verliezen.

      De Algemene Vergadering van de Gezinsbond is van oordeel dat een staats­hervorming die een krachtig en samenhangend gezinsbeleid door de gemeen­schappen mogelijk maakt, noodzakelijk en onafwendbaar is. We roepen de politici dan ook op om werk te maken van een communautarisering van de kinder­bijslagen, de financiële hefboom ter ondersteuning van alle gezinnen bij uitstek.

      Ook de huidige Vlaamse regering roepen we op om binnen de contouren van zijn bevoegdheid voor bijstand aan gezinnen een aantal duidelijke steunmaatregelen ten gunste van gezinnen met kinderen te treffen.

      Concreet verwacht de Algemene Vergadering van de Gezinsbond de reële invoering, vanaf 2011, van een Vlaamse ondersteuningspremie voor alle kinderen in de Vlaamse Gemeenschap. De toekenning ervan moet maandelijks gebeuren en starten vanaf de geboorte. Het bedrag ervan moet, zeker op jaarbasis gezien, betekenisvol zijn en losstaan van het inkomen of het beroepstatuut van de ouders. Eventuele toekennings­voorwaarden mogen geen afbreuk doen aan het principe dat elk gezin recht heeft op de premie.

      Naast bovenstaande maatregelen voor meer financiële draagkracht van elk gezin, wil de Algemene Vergadering van de Gezinsbond in dit Europees Jaar van de Armoede­bestrijding ook twee specifieke eisen voor de ondersteuning van kwetsbare gezinnen naar voor schuiven:

      Modulering van de vervangingsuitkeringen en het leefloon voor gezinshoofden, naargelang het aantal gezinsleden ten laste

      Gratis basisgezondheidszorg voor alle kinderen tot 18 jaar met veralgemening van de derdebetalersregeling voor iedereen!

    Bron : Politics.be :

    Reactie Vlaamse Volkspartij :

    Bovenstaand bevindt zich reeds in ons programma sociaal Luik .

    Georges Van Tiggelen


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-05-2010, 18:44 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    07-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Afgescheiden Vlaanderen wordt als Kosovo" zegt Mark Eyskens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een verkiezingsoverwinning van de separatistische partijen kan "ernstige en negatieven gevolgen hebben voor de economische toekomst van het land". Dat zegt minister van Staat Mark Eyskens in Le Soir. Hij voegt wel toe dat de Vlamingen het steeds meer over een splitsing van het land zullen hebben, zeker als de Franstaligen nee blijven zeggen tegen een staatshervorming.

    Een zege van partijen als N-VA en Vlaams Belang in juni zou bijvoorbeeld kunnen leiden tot een ratingverlaging van België op de internationale markten. "Een verhoging van de rentevoeten zou een ramp zijn voor de Belgische begroting, voor de investeringen en dus voor de economie", luidt het.

    Eyskens geeft toe dat er in Vlaanderen gesproken wordt over splitsing, maar voegt toe dat die er nooit zal komen. Daarvoor moet de Grondwet immers aangepast worden en dat zullen de Franstaligen en de Brusselaars nooit aanvaarden, redeneert hij. De enige oplossing voor de Vlamingen is dan afscheiding.

    Klein België
    "Maar men onderschat in Vlaanderen dat bij afscheiding Wallonië en Brussel België zullen blijven vormen - een klein België - op het internationale platform", zegt Eyskens. Vlaanderen zou dan in een gelijkaardige situatie terechtkomen als Kosovo, met staten die weinig zin zouden hebben om de onafhankelijkheid ervan te erkennen.
    Volgens Eyskens zal Brussel ook een bijna volledig Franstalige stad worden en zou de grens van een republiek Vlaanderen dus ten noorden van Brussel liggen. (belga/mvl)

    Bron : Het Laatste Nieuws dd : 07/05/10 06u17

    Reactie Vlaamse Volkspartij :

    Ongelooflijk hoe die van CD&V sinds een paar weken de kiezers via de pers aan het indoctrineren zijn. Echt machtswellustelingen!

    Georges Van Tiggelen


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    07-05-2010, 12:27 geschreven door Georges Van Tiggelen
    Reacties (0)
    EEN NIEUWE VLAAMSE PARTIJ DIE OPKOMT , VOOR ZERO TOLERANTIE AANGAANDE ( JEUGD) CRIMINALITEIT , GEHANDICAPTEN, SENIOREN, ARMEN, WERKLOZEN, KLEINE ZELFSTANDIGEN, JONGE GEZINNEN EN ALLE VLAMINGEN DIE HET MOEILIJK KUNNEN ROOIEN IN ONZE MAATSCHAPPIJ WANT NIE
    Rondvraag / Poll
    DIENT VOLGENS JOUW MENING DE KIESDREMPEL VAN 5% AFGESCHAFT TE WORDEN ?
    Ja - Afschaffen :
    Nee - Behouden blijven
    Geen mening :
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    DIENEN DE VAKBONDEN LOSGEKOPPELD TE WORDEN VAN EEN POLITIEKE PARTIJ EN OF HUN INVLOED HIEROP ?
    Ja :
    nee :
    Impliciet behouden blijven :
    geen mening :
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Bent U voorstender van een gedoogbeleid van Soft - drugs ?
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Moet imigratie strenger worden gereguleerd en moeten er quota's worden opgelegd in Europees verband ? ( 8470 )
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Bent U het eens met de verdere uitbreiding van de Europes Unie ? ( 8470)
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Is het een goed idee om personeel voor knelberoepen uit de voormalige Oostbloklanden aan te trekken ( 8470 )
    ja
    neen
    geen mening
    ongepast
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Voelt U zich tegenwoordig veilig op straat of in de woning ? ( 8470)
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Bent U tevreden met de huidige resultaten van ons huidig politiek beleid ?
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Vindt U dat in de sociale zekerheid bepaalde plichten dienen naar voor gebracht te worden , zoals een plicht voor werkzoekenden om aangeboden werk te aanvaarden ? ( 8470 )
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Hebt U nog vertrouwen in de toekomst van de Euro ? ( 8470 )
    ja
    neen
    geen mening
    Ik wacht de toekomst af
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Zou een onafhankelijk Vlaanderen een eigen munt mogen slaan , bijvoorbeeld " een Vlaamse Frank " ?
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Zou U voorstander zijn de BTW voor alles te verlagen naar 6 % ? (8470 )
    ja
    neen
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Bent U voorstander voor het afschaffen van het dubbel mandaat voor Politiekers . Bv. tegelijkertijd Minister en Burgemeester zijn ?
    ja
    neen
    geen mening
    zou ongepast zijn .
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Populariteitswijzer Vlaamse Politieke Partijen ( Criterium - hun programma ) - startdatum enquete : 28/01/2010 na een bezoekersaantal van 5150 bezoekers
    CD&V :
    NVA :
    SPA :
    LDD :
    GROEN :
    OPEN VLD :
    VLAAMS BELANG :
    andere partijen :
    VVP ( Vlaamse Volkspartij , stichter en auteur van dit blog . ) :
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Populariteitsaanwijzer Vlaamse Politieke partijen ( Criterium het waarmaken van hun programma en kiesbeloften ) , startdatum 28/01/2010 - na bezoekersaantal van 5100 eenheden .
    CD&V :
    NVA :
    LDD :
    GROEN :
    Open VLD :
    VLAAMS BELANG :
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Welke Partij zou je verkiezen om bij de Gemeenteraadsverkiezingen ( 2012 ) Antwerpen te besturen ?
    SPA :
    CD&V :
    GROEN :
    Open VLD :
    VLAAMS BELANG :
    NVA :
    of Coalitie - VLAAMS BELANG + V.V.P .
    of Coalitie - NVA + V.V.P.
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    "Afschaffing kiesplicht zou extreem-rechts het meeste treffen" . Ben jij akkoord met de doelstelling ?
    Ja :
    neen :
    Stemplicht dient te blijven :
    geen mening :
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Referendum aangaande te vragen lidgeld partij . Welk jaarlijks bedrag zou jou voorkeur genieten als lidgeld J?
    20 €/jaar
    40 €/jaar
    50 €/jaar .
    nu gratis , maar koken kost geld hé .
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Bevat het programma inzake reduceren van de (Jeugd)Criminaliteit genoeg argumenten om de partij in de toekomst actueel te maken ( huidige status virtueel - Prospectie gericht )
    Ja ,
    neen , nog te weinig programmapunten
    Volldoende programmapunten
    Geen mening
    Volledig onvoldoende .
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Maakt de Partij kans op slagen ?
    Ja
    Neen
    Alleen met kartel
    Misschien
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Dient de Parlementaire onschenbaarheid van Ministers en Parlementairen opgeven te worden ?
    Ja
    Nee
    Ongepast
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Dient de voorrang van Rechtsmacht opgeheven te worden voor Magistratuur en Advocatuur ( Plaatsvervangende Vrederechters ) ?
    ja
    nee
    geen mening
    ongepast
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Bent U voor het opheffen van de deontholosche code dat de Ambtenaren niet aan politiek mogen doen ? In dit geval Wijkagenten en Postbodes ( deze staan immers dicht bij de bevolking en kunnen gemakkelijk hun verzuchtingen en tekortkomingen dedecteren .
    Ja
    Nee
    geen mening
    ongepast
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Indien de criminaliteit bijna 0 is , dient België dan nog gesplitst te worden ?
    Ja
    Nee
    geen mening
    Bekijk resultaat

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !
    Laatste commentaren
  • De zwart honden en hoeren van Hitler ! (r rombaut)
        op KENNISGEVING
  • Linkspeace (Ray-van-Angeltjes)
        op Mondigheid is geen misdrijf
  • Geen wonder (Jan)
        op KENNISGEVING
  • Dommerds (Reneke)
        op B-H-V: sp.a wil niet mee onderhandelen
  • ze schrijven niet alles in de krant, er zijn veel meer berovingen dan we weten (Annie & Rogier)
        op Brutale overval voor 50 euro op 85-jarige vrouw in Doornik

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!