Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    28-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische verkiezingen de facto boycot 'œ24 Uurs van het Veerse Meer'
    Bron : 6minutes.be
    Bootmagazine.be
    Belgische verkiezingen de facto boycot “24 Uurs van het Veerse Meer”

    donderdag 28 mei 2009 - (lvd) -
    In het weekend van 6 en 7 juni 2009 wordt door de Watersportvereniging Oranjeplaat voor de 13de keer de "24 uurs van het Veerse meer" georganiseerd. Maar op 7 juni staan in België gewestelijke en Europese verkiezingen op het programma en deelname is verplicht.

    Dat betekent meteen dat deelnemers aan de 24 uurs van het Veerse Meer na de finish om 11 uur slechts 2 uur de tijd hebben om hun stemplicht te vervullen.
    .
    De ‘24 uurs van het Veerse Meer’ is uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerende wedstrijd, waarin zeilers 24 of 12 uur lang in touw zijn om hun boot zo hard mogelijk te laten varen.
    De echte wedstrijdliefhebbers gaan uiteraard voor de 1e plaats.
    De toerzeilers genieten van de drukte overdag en zien de meeste boten tegen het vallen van de avond een haven opzoeken.

    Zowel de 24 uurs als de 12 uurs starten om 11 uur zaterdagmorgen.
    ‘s Avonds om 23 uur is de finish van de 12 uurs.
    Degene die meevaren met de 24 uurs gaan dan nog de nacht in, zijn dan pas op de helft en finishen pas de volgende morgen om 11 uur.
    Er wordt gestart op zaterdag 6 juni om 11.00 uur en de finish is zondag 7 juni om 11.00 uur.

    Gevaren wordt er op het Veerse Meer, waarbij het de bedoeling is zoveel mogelijk mijlen te varen tussen de keerpunten VM85 bij Oostwatering en VM5/6 bij de Zandkreeksluis.
    De schippersmeeting en briefing op 6 juni begint om 9.30 uur in het clubgebouw van W.S.V. Arnemuiden.

    Inschrijving staat open voor kajuitzeiljachten.
    Er is geen limiet aan het aantal bemanningsleden per boot.
    Om verschillende boten met elkaar vergelijkbaar te maken wordt er gevaren met een handicap-factor.
    De prijsuitreiking vindt zondag rond 14.00 uur plaats.

    Aanmelden kan tot 9.00uur op zaterdag 6 juni in het havenkantoor en per e-mail:
    24uur@jachthavenoranjeplaat.nl

    28-05-2009 om 14:51 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbele marifoon niet meer nodig in pleziervaart
    Bron : 6minutes.be
    Bootmagazine.be

    Dubbele marifoon niet meer nodig in pleziervaart
     - Pleziervaarders op de binnenwateren zijn vandaag verplicht om twee marifoons (= mobilofoon op het water) aan boord te hebben.
    Etienne Schouppe (CD&V), Staatssecretaris voor Mobiliteit, heeft echter aan zijn administratie de opdracht gegeven om de wetgeving op de dubbele marifoonplicht te wijzigen.
    Deze wetgeving zorgt namelijk voor heel wat verwarring in de sector van de pleziervaart.

    De wijziging bestaat erin dat de verplichting tot het gebruik van de tweede marifoon wordt opgeschort.
    Het gebruik van één marifoon blijft wel verplicht.

    De oudere wetgeving was opgesteld vanuit het perspectief van de beroepsvaart.
    Een tweede marifoon verhoogt enkel de veiligheid op een volledig professioneel uitgerust binnenschip met een geoefende stuurman.

    Aan boord van een klein motorjacht, waar de amateur-stuurman vooral de motor hoort en in geval van twijfel ook niet kan bepalen welke van de twee marifoons een boodschap ontving, bestaat er een reële kans dat hij op het verkeerde toestel
    (en dus kanaal) gaat reageren.

    Bovendien bestaat de verplichting tot het aan boord hebben van twee marifoons voor de pleziervaart niet in het buitenland.
    Daardoor heerst er bij buitenlandse pleziervaartuigen op doortocht in België grote rechtsonzekerheid.
    ,,De pleziervaarder moet niet onnodig in verwarring worden gebracht,”
    aldus Staatssecretaris Schouppe.

    Foto: Raymarine Ray49E VHF

    28-05-2009 om 14:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etap, wie zou treuren om een voetje meer
    Bron : 6minutes.be
    Boot magazine.be

    Etap, wie zou treuren om een voetje meer
    donderdag 28 mei 2009 - (lvd) -
    Vorige week ontplooide het nieuwe Etap onder de vleugels van MCI,Lokeren, zijn eerste commercieel offensief op de Belgische markt.
    Alle klanten en relaties kregen een mail waarin de nieuwe eigenaar het vernieuwde gamma voorstelde.
    Veel nieuw op een rijtje, maar klopt dit ook?

    Aan het internationale dealerkanaal - van IJsland in het Noorden tot Australië in het Zuiden - aldus de mededeling, wordt momenteel de laatste hand gelegd. Belangstellenden worden naar de verdelers doorverwezen om kennis te maken met de vernieuwde range.
    aar het is voorlopig nog even afwachten voor die beschikbaar komt bij de lokale dealer.
    Wel zijn de krijtlijnen getrokken binnen het bestaande gamma en opvallend is dat de meeste modellen er één voetje of zelfs twee voeten bij krijgen.
    Als instap blijft de vroegere 21i fungeren, maar die wordt nu ondergebracht in de ‘Sport Line’ en toegegeven, dit jachtje kan met recht en rede aanspraak maken op deze kwalificatie.
    Wel wordt de nieuwe 21i als een 22 voet jacht gepositioneerd.
    Zelfde verruiming voor de 24i die nu een 26 voet label krijgt.

    In de 30cq, letters die staan voor ‘comfort’ en ‘quality’ en nog dateren uit het onzalige Dehler tijdperk, herkennen we de twee jaar eerder geïntroduceerde 28 voet met een vernieuwde raampartij.
    Hier is de verruiming zeker op haar plaats want het oude Etap had dit jacht op marketing vlak onder gedimensioneerd als referentie naar de vroegere zeer succesvolle 28 voeter. Verder krijgen ook de 32s en de 37s er een voetje bij.
    De 46s tenslotte wordt ondergebracht in een ‘Xtreme Line’ (zou hier het woordje 'luxe' vergeten zijn?) en wordt vandaag voorgesteld als een 48 voet deksalon jacht.
    Het motorjacht van Etap, de 100 AC blijft helemaal zijn eigen zelve.

    Foto: De Etap 30cq hoort nu thuis in de Grand Luxe Line.


    28-05-2009 om 14:38 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondvaartboten moeten schoner
    Bron : ad.nl

    Rondvaartboten moeten schoner

    AMSTERDAM - De rondvaartboten in Amsterdam moeten hun vervuilende motoren voor 2015 vervangen door een schonere CCR3-motor.
    Als alle 155 boten aan de CCR3-norm voldoen, levert dat een enorme uitstootbesparing van fijnstof en stikstof op.

    afbeelding vergroten 


    Een rondvaartboot op de Amsterdamse grachten.
    De gemeente Amsterdam stelt 1 miljoen euro beschikbaar om de oude motoren zo snel mogelijk te vervangen.
    Dat maakte de gemeente woensdag bekend.

    De rondvaartboten zijn vooral vervuilend tijdens het manoeuvreren op kruispunten van grachten.
    De gemeente wil de vloot zo snel mogelijk minder luchtvervuilend maken. Overstappen op elektrische motoren is op de korte termijn niet mogelijk vanwege de enorme accu’s die aan boord moeten worden geplaatst, aldus de gemeente.
    De CCR3-motoren zijn gekozen als beste alternatief.

    27-05-2009 om 16:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KNRM , Eindelijk weer actie voor Urker vrijwilligers
    Bron : KNRM.nl
    Eindelijk weer actie voor Urker vrijwilligers
    Urk, dinsdag 26 mei 2009

    Het was de afgelopen maand vrij rustig rond KNRM-Station Urk. Dinsdagmiddag echter was het meteen goed raak.
    Om vijf over half drie ging de pieper voor het binnenvaartschip Jan-S dat met motorproblemen nabij de RH-A boei kampte, vermoedelijk door water in de gasolie.
    Ter plaatse werden enkele opstappers overgezet en is het binnenvaartschip begeleidt tot boven Urk.
    Toen de machinist het probleem had opgelost, kon het schip op eigen kracht verder naar Lelystad en keerden de beide reddingboten retour station.
    De bemanning was maar net op weg naar het werk toen de pieper opnieuw ging.
    Ditmaal bleek de garnalenkotter ZK-8 net voor de Urker haven met keerkoppelingproblemen te kampen.
    Tegelijkertijd kwam de melding dat een andere garnalenkotter,
    de WL-2 'Zeester' om begeleiding naar de Urker haven vroeg aan de havenmeester.
    Terwijl een opstapper overgezet werd op de WL-2 nam de sleepboot Chico de ZK-8 op sleeptouw, terwijl de Kapiteins Hazewinkel als stopzak fungeerde achter het garnalenscheepje nadat ook hier een opstapper was overgezet.
    Om half zes werd de ZK-8 afgemeerd en konden de vrijwilligers na een middagje actie retour station.

    26-05-2009 om 18:19 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.North Sea Race 2009 lang en tactisch door lichte weer
    Bron : navingo.nl

    North Sea Race 2009 lang en tactisch door lichte weer

    De North Sea Race van Harwich naar Scheveningen, onderdeel van de Delta Lloyd North Sea Regatta, mondde dit weekend door het lichte weer uit in een lange en tactische race.
    Vooral het laatste rak van de MSP boei voor IJmuiden naar Scheveningen leek voor sommige boten eindeloos, doordat de stroming soms sterker was dan de variabele wind.
    De snelste van de 72 deelnemende jachten was de Lutra 42 van Henri Tinchant, die dertig uur nodig had voor de oversteek van 210 mijl.
    De Brit Russell Walker pakte met zijn Baltic 37 Cosmic Dancer 3 het overall IRC klassement, gevolgd door de Salona 34 van schipper Erik van Vuuren.
    De Nederlander Chris Schram won met zijn Brut, eveneens een Baltic 37, het totale ORC-klassement.

    Bij de start vrijdagochtend rond kwart voor elf Engelse tijd, stond er nog behoorlijk wat wind.
    Hoewel de vloot over twee startgroepen verdeeld was, ontstond er een flinke drukte bij de startlijn.
    Radboud Crul, die meevoer op de Salona 34 van Erik van Vuuren zegt:
    "Er waren zo'n drie verdiepingen en ik vrees dat wij bij de laatste verdieping zaten." Na een voortvarende zeildag, zakte de wind tegen de avond onverwacht weg.
    Henri Tinchant:
    Volgens onze grip files (gedetailleerde weerkaarten) zou dat pas de volgende ochtend gebeuren, dus daar hadden we niet op gerekend."
    Toch kwam het de Lutra 42 niet heel slecht uit.
    Tinchant: "Deze boot gaat hard met weinig wind.
    We hebben consistent 5 tot 6 knopen gelopen."

    Harmonica-effect voor Smith's Knoll
    De meeste schepen waren toen de wind weg viel nog op weg naar Smith's Knoll.
    Dat is de laatste boei voor de Engelse kust, ter hoogte van Lowestoft. Crul:
    "Vlak voor Smith's Knoll dikte het veld in en kon de wedstrijd eigenlijk opnieuw beginnen."
    Het volgende cruciale moment speelde zich af voor de kust van IJmuiden.
    Toen teams in de IRC 2 en 3 klassen op de MSP boei afvoeren, draaide de wind binnen een half uur van zuid naar noordoost.
    Hierdoor moesten sommige boten het laatste stuk opeens kruisen, terwijl schepen die te hoog aan kwamen de spinnaker konden zetten.
    Crul: "Wij kwamen op de rumlijn aanvaren, dus konden we onder genua zo naar de boei toe."

    Stroming bepalend op laatste rak
    Terwijl de grotere boten nog stroom tegen hadden op het laatste rak richting Scheveningen, hadden de teams die een paar uur later om de boei kwamen het tij grotendeels mee.
    Wedstrijdleider Ian Loffhagen van de Royal Ocean Racing Club zegt:
    "Hierdoor waren de kleinere boten iets in het voordeel."
    De teams die dit tijdslot misten, hadden echter pech. Loffhagen:
    "In de laatste nacht hebben we zes uur lang geen wind gehad en geen finishers. Sommige boten moesten zelfs ankeren."
    De Jaffa van studentenvereniging Euros hoorde bij de stilliggende boten.
    Trimmer Rinse Joustra zegt:
    "Het is heel moeilijk om je concentratie te behouden als je zo weinig vooruit gaat. Als je dan ook nog 1,5 knoop stroom tegen hebt, is dat wel demotiverend."
    De studenten hebben zo'n drie uur stilgelegen tijdens het laatste stuk.
    Acht teams hebben de wedstrijd vroegtijdig gestaakt, maar dat kwam bij de studenten niet op.
    Joustra: "We zijn naar Harwich gezeild, dus dan komen we ook wel terug.
    Afhaken doen we sowieso niet."

    Over de Delta Lloyd North Sea Regatta
    De 210 mijl lange North Sea Race van Harwich naar Scheveningen maakt onderdeel uit van de Delta Lloyd North Sea Regatta en wordt georganiseerd door de Royal Ocean Racing Club (RORC).
    De Delta Lloyd North Sea Regatta werd 19 mei geopend met de Vuurschepenrace van Scheveningen naar Harwich.
    Na een rustdag begonnen de IRC en ORC klassen op vrijdag 22 mei aan de terugweg. In het pinksterweekend, van 29 mei t/m 1 juni, zeilen ruim 26 klassen wedstrijden voor de Scheveningse kust.
    Verschillende disciplines doen hieraan mee: grote jachten, Olympische klassen, catamarans, open boten en surfers.
    Vanaf dit jaar wordt het evenement gesponsord door Delta Lloyd.

    Top drie resultaten verschillende klassen North Sea Race:

    IRC Overall
    1. Cosmic Dancer 3, Russell Walker (GBR)
    2. S 34, Erik van Vuuren (NED)
    3. Brut, Chris Schram (NED)

    IRC SZ
    1. Moonpalace, Roeland Franssens (NED)
    2. Ocean Of Smiles, Michel Lebrun (BEL)

    IRC 0
    1. Roark/Claus en Kaan Architecten, Kees Kaan (NED)
    2. Split2nd, David de Graaf (NED)
    3. Seawolf 2, Henri Tinchant (GBR)

    IRC 1
    1. Stortemelk, Frans De Vries (NED)
    2. Allard, Rudi Floridor (BEL)
    3. Ragazza, B. Dolk (NED)

    IRC 2
    1. S34, J. Bach (NED)
    2. Jaguar of Burnham, Adrian Lower (GBR)
    3. Yeti, Paul van der Pol/Suzanne Hen (NED)

    IRC 3
    1. Cosmic Dancer 3, Russell Walker (GBR)
    2. Brut, Chris Schram (NED)
    3. Lucifer, T.F. de Bruin/I.E. van marle (NED)

    ORC Overall
    1. Brut, Chris Schram (NED)
    2. Moshulu, Hans-Albert de Graaf (NED)
    3. Lenco, Nico Braber (NED)

    ORC 1
    1. Junique, Chris Revelman (NED)
    2. Visione, Nikolaus Knoflacher (DEN)

    ORC 2
    1. Moshulu, Hans-Albert de Graaf (NED)
    2. Lenco, Nico Brabers (NED)
    3. Yeti, Paul van der Pol/ Suzanne Hen (NED)

    ORC 3
    1. Brut, Chris Schram (NED)
    2. Que Guapa, Kees Groenenboom (NED)
    3. Raspa, Justus Jansen (NED)

    ORC 4
    1. Gambiet, Gert Vink (NED)
    2. Gouden Ruiter, Willem N.R. Kats (NED)

    Double handed
    1. Sharkos, Dick van Arkel (NED)
    2. Nazca 2, Mike Wilkinson (GBR)
    3. Meka 2, Diana Rabin/Owen Williams (GBR)

    26-05-2009 om 18:11 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Team Delta Lloyd vijfde na zinderende finale zevende etappe
    Bron : Navingo.nl

    Team Delta Lloyd vijfde na zinderende finale zevende etappe

    Op de ochtend van 24 mei om 05:39:58 uur Nederlandse tijd, finishte Team Delta Lloyd (NED) als vijfde in Galway aan de Ierse westkust.
    Dat gebeurde na een zinderende finale van de zevende etappe.
    De nummers twee tot en met zes kwamen binnen een uur en veertig minuten achter elkaar binnen.
    Tot groot vermaak van de uitzinnige menigte, die de nachtelijke kou van vijf graden massaal trotseerde en de zeezeilers een warm onthaal gaf.
    Klassementleider Ericsson 4 pakte de zege en verstevigt zijn positie.

    Op vrijdag was Team Delta Lloyd nog volop in de race voor een podiumplek, maar gaandeweg zakte de Nederlandse campagne verder weg. Stuurman André Fonseca (BRA) verklaart de terugval:
    "We bliezen de fractionele A6 spinnaker op, dus die konden we in enkele belangrijke uren niet meer gebruiken.
    Daardoor verloren we de aansluiting met de kopgroep.
    Omdat we de hele middag verlies boekten, zijn we eerder gaan gijpen om toch een verschil te kunnen maken.
    Dat leek even gunstig uit te pakken, maar toen kwamen ze onder ons toch hard aanzetten."

    In de slotfase dreigde Telefonica Black opnieuw de vijfde plek af te pakken.
    De NED 1 liep duidelijk minder hard.
    Wachtleider Nick Bice (AUS) legt uit waarom:
    "We wisselden de kleine fok voor de fractionele Code Zero, maar dat was waarschijnlijk net wat te vroeg.
    Het waaide nog te hard voor dat zeil, waardoor er leverage (verticale afstand) tussen de Spanjaarden en ons ontstond.
    Wij moesten uiteindelijk een krappere hoek varen en dat maakten ons langzamer."

    Oost/west keuze
    "Het was heftig en erg intens", zei de Nederlandse trimmer Ed van Lierde vanochtend op de steiger.
    "Het begin was koud en mistig.
    Halverwege veranderden we van koers naar voor de wind.
    Vervolgens zaten we alleen nog maar onder water."
    Ook de Nederlandse navigator Wouter Verbraak noemde de zevende etappe van Boston naar Galway een uitputtingsslag:
    "Je merkt gewoon dat als er zwaar weer komt, het stressniveau omhoog gaat.
    Vooral bij de stuurmannen."
    Tussen de ijszone en de finish in Galway lag een behoorlijke depressie.
    Drie boten zochten die op en de rest koos voor iets rustiger vaarwater.
    Het Ierse team Green Dragon koerste er wel heen en kwam daardoor helemaal terug in de race.

    Verbraak licht zijn strategie toe:
    "Je had twee keuzes; je kon voor veel wind in het westen gaan of voor een vlakkere zee en wat minder druk in het oosten. 
    principe zijn die opties bijna gelijk.
    In overleg met Chuny hebben we besloten dat wij conservatief voor minder wind gingen.
    Achteraf gezien, had het in het westen goed kunnen uitpakken.

    Schipper Roberto - Chuny - Bermúdez de Castro (ESP) voegt daaraan toe:
    "Als het 45 knopen waait, levert dat niet per definitie de beste zeilcondities op.
    Bij 35 knopen kun je de spinnaker nog zetten.
    De gekozen route was niet slecht, want het veld kwam weer bij elkaar. 
    ben blij dat we mee konden vechten voor de podiumplekken.
    We zijn niet over de grenzen gegaan, hebben geen grote fouten gemaakt, hebben de boel heel gehouden en zijn als vijfde gefinisht.
    elaas geen top drie, maar wel weer een plaats beter dan in Boston.
    Nu gaan we ons op de In-Port Race voorbereiden."

    Uitslag zevende etappe:
    1. Ericsson 4: 8 punten
    2. PUMA: 7 punten
    3. Green Dragon: 6 punten

    4. Telefónica Blue: 5 punten
    5. Delta Lloyd: 4 punten
    6. Telefónica Black: 3 punten
    7. Ericsson 3: 2 punten

    Overall klassement (voorlopig):

    1. Ericsson 4 (Torben Grael/BRA) 92.0 punten
    2. Telefónica Blue (Bouwe Bekking/NED) 77.5 punten
    3. PUMA (Ken Read/USA) 76.0 punten
    4. Ericsson 3 (Magnus Olsson/SWE) 60.0 punten
    5. Green Dragon (Ian Walker/GBR) 52.0 punten
    6. Telefónica Black (Fernando Echávarri/ESP) 36.0 punten
    7. Delta Lloyd (Roberto Bermúdez/ESP) 29.5 punten
    8. Team Russia, 10.5 punten (DNS)

    Naast titelsponsor Delta Lloyd wordt het Nederlandse syndicaat tevens ondersteund door Chieftain Group, Tommy Hilfiger, OHRA Verzekeringen, Discovery Channel, Port of Rotterdam, Weather News en Hemels van der Hart.

    Foto: David Branigan/Oceansport

    26-05-2009 om 18:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gigantisch jacht trekt veel bekijks
    Bron : webregio.nl
    Leidsch dagblad

    Gigantisch jacht trekt veel bekijks

    26 mei 2009

    REGIO - Het is millimeterwerk, om een 65 meter lange jacht door de Oude Rijn te manoeuvreren.
    Het nieuwste schip van Royal Van Lent trok gisteren op zijn tocht van Kaageiland naar Rotterdam veel bekijks.
    Straks is het nog meer passen en meten, want de jachtenbouwer gaat grotere schepen maken.

    Overal langs de kant stoppen auto's, fietsers, voetgangers en scooterrijders. Bouwvakkers lassen een pauze in.
    Dames maken vanaf hun balkon foto's.
    Het gebeurt niet elke dag, dat er zo'n joekel langs vaart.
    De Trident is af, na tweeënhalfjaar bouwen in Kaag.
    Het schip maakt de tocht naar zee.
    Het is 65 meter lang en bijna twaalf meter breed.
    Dat is de maximale breedte, want op de route naar de Noordzee is de smalste sluis ongeveer twaalf meter.
    Daar komt waarschijnlijk verandering in.
    Royal Van Lent wil 2,5 miljoen euro meebetalen aan de verbreding van deze Julianasluis in Gouda.
    In 2013 kunnen er boten van zo'n veertien meter doorheen, als de provincie ermee akkoord gaat.

    Van Lent is blij dat het er nu naar uitziet dat het gaat lukken.
    De jachten kunnen dan nog groter worden gemaakt.
    Wat is een betere plek voor het ondertekenen van een convenant met de gemeente Gouda en de provincie dan zo'n gigantische boot?
    Dus kwam de directie van de jachtenbouwer, de gedeputeerde van Zuid-Holland en een wethouder van de gemeente Gouda naar de Trident.
    Aan de glanzende tafel hanteren de mannen een gouden pen.

    "Er zijn beroerdere plekken om te tekenen'', geeft wethouder Harro Janssen toe. Gedeputeerde Asje van Dijk is ook enthousiast. ,,Ik vind het fantastisch en indrukwekkend'', vertelt hij aan boord van het jacht. ,,
    Door de verbreding van de sluis willen we Van Lent meer toekomst geven.
    Het zou extra arbeidsplaatsen opleveren.
    ''Alle mannen in pak krijgen een rondleiding door het schip.
    Geen enkele kamer is verboden terrein. De stuurhut, de machinekamer,
    de verblijven van het personeel en van de eigenaar.
    lles is luxe.
    Glanzend hout in alle vertrekken.
    Gouden moza?ektegels in de badkamers.
    en flatscreen in de masterbedroom.
    Als de televisie uit is, komt op die plek dankzij een mechanisme een schilderij te hangen.

    Wie de eigenaar is en wat de jacht kost, kan Van Lent niet zeggen.
    ,,Tientallen miljoenen euro's'', wil directeur Dirk Schonenberg wel kwijt.
    Hij is trots, wanneer hij het schip ziet.
    Maar na zijn jarenlange ervaring is hij ook aan de gevaartes gewend.
    ,,Deze boot? Dat is er weer één'', zegt hij lachend.

    26-05-2009 om 17:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Garmin maakt vaarkaart voor watersport Nederland

    Garmin maakt vaarkaart voor watersport Nederland

    Bron: Watersport Almanak | Datum: 26-05-2009

    Garmin maakt vaarkaart voor watersport Nederlandse binnenwateren

    Digitale Vaaratlas voor watersport met Garmin systemen
    Na het succes van de Vaaratlas voor de TomTom autonavigatiesystemen, komt nu ook Garmin met speciale watersport software voor de Garmin Nüvi 550 en de handheld GPS navigatiesystemen die voorzien zijn van een SD kaart.
    Op de aan te schaffen SD kaart staan alle bevaarbare binnenwateren van Nederland, inclusief het IJsselmeer, Waddenzee en de Zeeuwse Wateren.

    Het systeem laat u exact zien waar u zich bevindt en wat uw vaarrichting is.
    Het is overigens geen systeem die u automatisch van plaats naar plaats brengt zoals u gewend bent op de weg,

    De kaarten zijn gebaseerd op de Vaaratlassen van Eurocartografie en zijn in samenwerking met het Koninklijk Nederlands Watersportverbond ontwikkeld.
    Op de kaart worden dieptelijnen, peilingen, bruggen, sluizen, boeien en bezienswaardigheden weergegeven.

    Het enige wat de gebruiker hoeft te doen, is het (micro)SD kaartje van Nederland Binnenwateren in het compatibele toestel te plaatsen.
    Vervolgens geeft het Garmin toestel op het scherm precies weer waar de gebruiker vaart en wat er zich in de nabije omgeving bevindt.
    Meer informatie over bruggen, havens en boeien kan verkregen worden met een druk op de knop.



    Het systeem wordt geleverd op een SD kaart en een SD adapter voor uw Garmin wordt er bij geleverd.
    Het systeem kost € 125,- en wordt franco bij u thuis geleverd.

    Direct leverbaar viaWatersportAlmanak.nl

    26-05-2009 om 17:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politie in Friesland controleert watersport: 14 bekeuringen

    Politie in Friesland controleert watersport: 14 bekeuringen

    Bron: Politie.nl | Datum: 25-05-2009

    Meerdere politiecontroles watersport volgen binnenkort

    De politie heeft tijdens Lemmer-Ahoy van donderdag 21 mei tot en met zaterdag 23 mei intensief toezicht gehouden op de wateren rondom Lemmer.
    Dit mede naar aanleiding van klachten van bewoners die aan deze wateren wonen. Tijdens de controles werden 14 bekeuringen uitgeschreven voor het te snel varen, waarvan er vijf voor minderjarigen.

    Daarnaast werden twee bekeuringen uitgeschreven voor het varen zonder vaarbewijs € 360,-) , één voor het niet dragen van een dodemanskoord ( 150,-) , één voor het vissen zonder vergunning en één voor het vissen in gesloten tijd met kunstaas.
    Tenslotte werden er nog vijf waarschuwingen uitgedeeld voor te snel varen ( vanaf € 60,-) en twee voor het vissen zonder geldige vispas.

    26-05-2009 om 16:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport trekt massaal naar Vlieland
     

    Watersport trekt massaal naar Vlieland

    Bron: Watersport Almanak

    Watersport trekt massaal naar Vlieland, ligboxen vrijwel allemaal bezet
    Vandaag,
    op Hemelvaartsdag is het een drukte van belang in de jachthaven van Vlieland.
    Het lijkt wel of iedereen in de watersport massaal naar Vlieland wil.
    Op zich geen wonder want veel zeilers waren nog niet in de nieuwe jachthaven van Vlieland geweest.



    Dit leidt inmiddels tot een gezellig volle haven entot drukte voor de havenmeesters die de boten wel eens een handje moeten helpen met aanleggen bij windkracht 5.

    Bij het havenkantoor, dat slechts enkele uren per dag open is, staan rijen te wachten om te mogen betalen.
    Gezellige gesprekken worden gevoerd, een enkeling keert zich abrupt om bij het zien van de lange rij wachtenden.

    Ondertussen vermaakt iedereen zich in de jachthaven, vele maken ommetjes om de nieuwe steigers en ligboxen te aanschouwen, kinderen vangen krabben en anderen genieten in het zonnetje aan boord.



    Vlieland is een mooie haven geworden, iedereen ligt
    in een box, het stapelen is voorbij …

    26-05-2009 om 16:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schip met motorproblemen wil geen hulp van berger, dan liever roeien

    Schip met motorproblemen wil geen hulp van berger, dan liever roeien

    Bron: Nederlandse Kustwacht via Marifoon | Datum: 24-05-2009

    Schip in problemen wil geen berger inschakelen, dan liever roeien
    Zondag 24 mei komt een oproep aan de Nederlandse Kustwacht van het schip de Wilhelmina.
    Het schip ligt met motorproblemen in de Blauwe Slenk bij de BS13.
    Na de oproep van de Kustwacht is de KNRM Reddingboot Arie Visser snel ter plaatse.
    De Arie Visser was op terugweg naar het station op Terschelling na een patiëntenvervoer.

    Omdat de KNRM een convenant heeft gesloten met commerciële bergers dat de KNRM schepen langer dan 20 meter niet zal slepen meldt de Arie Visser dit keurig bij de Kustwacht.
    Inmiddels roept de schipper van de Wilhelmina de Kustwacht aan met de mededeling dat men geen commerciële berger wil maar dat men gesleept wenstte worden door de KNRM.

    “Dan gaan we nog liever roeien”
    De Kustwacht meldt correct dat dit, gezien de lengte van het schip en het feit dat er geen direct gevaar voor mensen is, niet zal gaan.
    De boze schippersvrouw probeert het nog even dat als ze de motor weer gaat starten er zeker gevaar voor brand en dus ook voor mensen kan ontstaan.
    De Kustwacht meldt dat dit haar verantwoording is en biedt aan een berger voor haar te waarschuwen. “Dan gaan we nog liever roeien” is het kordate antwoord van de schipper.

    Zoals ieder jaar laait altijd weer de discussie op over de perfecte gratis diensten van de KNRM.
    Volgens commerciële bergers gaat dit ten koste van hun omzet.
    Bij de bruine vloot zelf draait ook alles om commercie, ze verdienen daar hun brood mee, dit geldt ook voor commerciële bergers…

    26-05-2009 om 16:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groningers vinden watersport niet nodig.

    Groningers vinden watersport niet nodig

    Bron: DvhN.nl

    Groninger wil geen watersport ontwikkeling
    Volgens een beperkt onderzoek van het Dagblad van het Noorden, in samenwerking met enkele natuurorganisaties, willen de Groningers niet dat de provincie Groningen zich moet ontwikkelen als watersport provincie.
    Uit de enquête, gehouden onder 1400 lezers, blijkt dat het merendeel geen voorstander is van bevordering van vaarrecreatie.

    Blauwe Stad en Meerstad weggegooid geld
    Ook lopende projecten als de Blauwe Stad en Meerstad hadden voorkomen moeten worden vinden de lezers.
    Men spreekt over weggegooid geld en aantasting van het Groninger Landschap. Groningers zien blijkbaar liever dat alles moet blijven zoals het was, terwijl buurprovincie Friesland een groot deel van hun inkomen haalt uit de watersport.
    Veel mensen i n Friesland werken in de watersportbranche of aanverwante bedrijven.
    De Provincie Groningen heeft een hoog werkloosheidspercentage, maar blijkbaar deert dat de bevolking niet…


    Prachtige vaarroutes in Groningen
    Overigens heeft Groningen prachtige watersportgebieden.
    Niet alleen de grote meren zoals het Lauwersmeer, Schildmeer, Zuidlaardermeer en het Oldambtmeer, maar ook een prachtig kanalenstelsel en schitterende vaarroutes langs de Groninger Maren.
    Ook de stad Groningen heeft uitstekende voorzieningen voor watersporters en is een stevige trekpleister.

    26-05-2009 om 16:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlieland - Jachthaven Vlieland
    Bron : Watersportalmanak.nl 

    Vlieland - Jachthaven Vlieland

    Het is al een tijd geleden dat we op Vlieland gingen aanleggen. De oude waddenhaven Vlieland is bijna twee jaar gesloten geweest voor de watersport. Inmiddels is de haven weer open en besluiten we Vlieland te bezoeken.

    De aanvaarroute van Vlieland is vanaf twee kanten mogelijk, vanaf Texel of Harlingen.
    Voor de meest gunstige vertrektijden:  zie overzichten  getijdentabellen.
    Bij het eiland aangekomen volgt u de betonning langs het strand, hier kan een behoorlijke getijdenstroom lopen.
    Houdt daar ook rekening mee als u de smalle haveningang wil invaren.
    U zou niet de eerste zijn die tegen de kant aanloopt.



    Eenmaal binnengedonderd staat iedereen een beetje te turen, waar moeten we heen in de nieuwe haven.
    Gelukkig vaart de havenmeester rond om u (zoals altijd) te helpen en een plaatsje aan te bieden.

    Waar vroeger het stapelen een aparte kunst was die je alleen in Vlieland tegenkwam, liggen nu overal keurige boxen met lange vingerpieren.
    De vingerpieren zien er aan de zijkant uit als staal en roestig, maar gelukkig is het kunststof en wiebelen de vingerpieren niet bij het van boord springen om vast te leggen.



    De ligplaatsen het dichtst bij de ingang van de haven zijn de grootste, kleinere schepen kunnen verder naar achteren, de lange loopsteigers aan de zuidkant zijn uitsluitend voor schepen meer dan 14 meter.



    Aan de Noordkant van de haven staat een nieuw havenkantoor.
    In dit kantoor zit naast de havenmeester ook de douchegelegenheid, wasserette, cafetaria, supermarkt en boven is een restaurant dat nog niet geopend is.
    Direct schuin achter het havenkantoor kunt u fietsen huren, lopend naar Vlieland Oost is ook geen enkel probleem.


    Vlieland verdient een dikke pluim
    De Stichting Aanloophaven Vlieland verdient een dikke pluim.
    Alles is keurig verzorgd, een eigen ligbox, lange vingerpieren die niet wiebelen, stroom op de steigers voor iedereen, WiFi internet, looptrappen naar de wal die ook voor honden geen probleem is, keurige wasgelegenheid, een supermarkt, restaurant en frituur etc.
    Kortom alles wat de watersporter mag eisen is aanwezig.
    Niet voor niets heeft Vlieland direct al een Blauwe Vlag gekregen...

    Alleen… het nostalgische gevoel is weg.
    Niks meer stapelen, niks meer vechten voor een stekker in een stopcontact, geen spektakelvermaak als anderen willen aanleggen, geen schouwspel en touwtrekken om anderen te laten vertrekken… Het zij zo, iedereen spreekt met een nostalgisch gevoel over zijn militaire dienst, maar niemand wil ooit terug.
    Zo zal het ook met de jachthaven van Vlieland zijn.

    Tarieven
    De tarieven lijken flink verhoogd op Vlieland, de prijs wordt tegenwoordig á € 0,64 per m2 berekend.
    Texel stond altijd bekend als een dure haven.
    In Volendam betaalden we voor onze boot € 18,40 per nacht, in Amsterdam € 15,-, op Texel € 26,50.
    Op Vlieland is het tarief maar liefst € 31,75.
    Alle genoemde tarieven zijn per nacht, incl. stroom en toeristenbelasting voor 2 personen.

    Gegevens Stichting Aanloophaven Vlieland
    Stichting Aanloophaven Vlieland
    Havenweg 68
    8899 BC Vlieland

    Tarieven 2009
    ligplaats per nacht: € 0,64 /m2
    stroom: inclusief
    Water € 0,50
    Douchen: € 0,50,- per 3 minuten
    Internet: te dure KPN Hotspottarieven
    Vuilwaterafzuiginstallatie: ja, gratis
    Tankstation: niet in de haven, wel dichtbij (met jerrycans)

    26-05-2009 om 16:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Internet in watersport jachthavens tegen woekerprijzen
    Bron : Watersportalmanak.nl

    Internet in watersport jachthavens tegen woekerprijzen

    Internet in watersport jachthavens tegen woekerprijzen

    De tarieven die gerekend worden voor het gebruik van internet in jachthavens loopt de spuigaten uit.
    Volgens de WatersportAlmanak.nl zouden de tarieven van deze dienst aanmerkelijk lager moeten zijn.


    Een watersporter die in een haven aangesloten wil zijn op een HotSpot van KPN betaalt daar voor maar liefst € 15,95 per dag. Voor het gebruik van 50 minuten internet betaalt men € 5,95.

    De dekkingsgraad van de KPN HotSpot in jachthavens is zeer groot en de kwaliteit over het algemeen uitstekend, maar de prijs is veel te hoog.
    Enkele jachthavens hebben een eigen internetvoorziening dat gratis doorgegeven wordt aan de passanten.
    Op zich niet onlogisch, het is een vorm van service die anno 2009 eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn.

    Er zijn ook alternatieven in plaats van de veel te dure kraskaart, die men in de haven moet aanschaffen.
    Mensen met een mobiel telefoonabonnement bij KPN kunnen tegen meerprijs onbeperkt internetten voor slechts € 5,- per maand.
    De tekst staat onderaan bij de inlogpagina van Hotspot, wel een beetje verborgen.
    U kunt zich aanmelden met uw mobielnummer bij KPN, die u een inlogcode terugstuurt via sms.

    Tekst KPN mobiel abonnement op website KPN:
    Met een Mobiel abonnement van KPN kun je voor een vast bedrag per maand voordelig en gemakkelijk gebruikmaken van HotSpots van KPN.Slechts voor 5 Euro/mnd (inclusief BTW) kun je onbeperkt internetten op ruim 950 locaties in Nederland.

    26-05-2009 om 16:37 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IJburgbrug maakt einde aan watersport voor Muiden en omgeving
    Bron : Watersportalmanak.nl

    IJburgbrug maakt einde aan watersport voor Muiden en omgeving

    IJburgbrug maakt einde aan watersport voor Muiden en omgeving
    Een nieuw te bouwen brug tussen Almere en Amsterdam komt dichterbij en maakt een einde aan de watersport voor bekende watersportplaatsen zoals Muiden en Muiderzand.
    Met name grotere zeiljachten zullen Muiden en Muiderzand niet meer kunnen bereiken en de doorvaart naar Amsterdam zal ook vrijwel onmogelijk worden.

    Vandaag is de stap naar de IJburgbrug een beetje dichterbij gekomen door de positieve insteek van de Europese Commissie die een verbinding tussen de steden Almere en Amsterdam toejuicht.

    Het plan voor de IJmeerbrug is een onderdeel van de verstedelijking van het gebied aan de oostzijde van Amsterdam.
    In diverse plannen spreekt men van een verdubbeling van het inwonertal van Almere: van 350.000 naar 700.000 inwoners.
    Begrijpelijk dat dit een goede verbinding eist met de zusterstad Amsterdam, maar met de plannen voor het Markermeer en het IJmeer om meer natuurgebied te ontwikkelen gaat wel erg ver.

    Plaatsen zoals Muiden en Muiderzand zijn zonder de watersport ten dode opgeschreven.
    Inmiddels is dit sinds jaren te merken aan de watersport aan de Randmeren,
    waar veel zeiljachten nu ook niet kunnen passeren vanwege de geringe doorvaarthoogte van de Stichtse Brug en de Hollandse brug (12,70 mtr).

    Diverse voorstanders beloven de meest fantastische verhalen zoals een duinenrij bij Muiderzand, een moerasgebied langs de dijk Enkhuizen Lelystad.
    Het klinkt mooi, maar voordat e.e.a. uitgevoerd zullen er ongetwijfeld tegenvallers zijn die het budget beperken.

    Laat Amsterdam eerst eens de tunnel onder het IJ afmaken en laat Almere nu eerst eens de criminaliteit onder controle krijgen om daarna te praten over uitbreidingen en verdubbelingen.

    26-05-2009 om 16:32 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eilandhoppen tussen Texel, Vlieland, Terschelling en Ameland

    Eilandhoppen tussen Texel, Vlieland, Terschelling en Ameland

    Bron: Eilandhopper | Datum: 18-05-2009

    Eilandhoppen tussen Texel, Vlieland, Terschelling en Ameland

    Voor toeristen die de Waddeneilanden bezoeken is een dienstregeling ontstaan die een zeilende veerdienst onderhoudt tussen Texel, Vlieland, Terschelling en Ameland.
    De veerdienst zal actief zijn tussen 6 juli en 21 augustus.
    Dit biedt toeristen de mogelijkheid om binnen één week alle vier Waddeneilanden te bezoeken. De veerdienst wordt verzorgd door een historisch zeilschip uit 1889.


    De initiatiefnemers van ‘Eilandhopper’, Jurriaan Hartog en Tsjerk Hoekstra, hebben in samenwerking met Stayokay enkele arrangementen samengesteld. Zodat de ‘hoppers’ op de eilanden in de hostels kunnen overnachten.
    Uiteraard is het voor passagiers ook mogelijk om te overnachten aan boord van de Willem Jacob, maar de tochten worden los verkocht; blijven slapen is een optie.

    Actief deelnemen
    De routes en vertrektijden van de dienstregeling zijn op het getij afgestemd,
    omdat sommige trajecten bij laag water niet bevaarbaar zijn.
    Ook wordt er optimaal gebruik gemaakt van de getijstroom,
    zodat de ‘Eilandhoppers’ maximaal zeilplezier hebben.
    De hoppers nemen actief deel aan het zeilen en helpen bij veel handelingen aan boord.
    Het is de sport er te komen zonder de motor te hoeven starten.

    Meer informatie en het vaarschema vindt u op www.eilandhopper.nl  Via deze site, maar ook via de VVV’s op de betreffende Waddeneilanden,
    kunt u kaartjes voor het Eilandhoppen bestellen.

    Bijgevoegde foto's gemaakt op een vaartocht in de omgeving van Terschelling .

    Fotos : Van Joke .
    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/

    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/

    http://blog.seniorennet.nl/photogalery/
























    19-05-2009 om 15:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw tegenvaller voor mosselkwekers
    Bron / PZC.nl

    Opnieuw tegenvaller voor mosselkwekers

    door Harmen van der Werf. dinsdag 19 mei 2009

    foto Dirk-Jan Gjeltema

    foto Dirk-Jan Gjeltema

    DEN HAAG - Zeeuwse mosselkwekers hebben opnieuw een tegenvaller moeten incasseren bij de Raad van State in Den Haag.

    Ze moeten dit voorjaar één vierde van de in de Waddenzee op te vissen hoeveelheid mosselzaad laten liggen, oftewel een kleine vier miljoen kilo.
    Staatsraad Hoekstra oordeelde dit gisteren in een rechtszaak die was aangespannen door stichting De Faunabescherming.

    Mosselbestuurder Wout van den Berg uit Bruinisse die bij de rechtszitting aanwezig was, was zwaar teleurgesteld.
    De mosselsector sloot in februari nog een overeenkomst met milieu- en natuurorganisaties over de toekomst van de Waddenzee en de mosselzaadvisserij. Mosselkwekers beloofden een deel van de te bevissen natuurlijke mosselbanken in te leveren, wat in de vergunning voor de visserij dit voorjaar ook is verwerkt.

    De radicale stichting De Faunabescherming vindt dit onvoldoende.
    Zij wil ter bescherming van mosseletende vogels een einde aan de zaadvisserij en stapte daarom naar de rechter.
    "Andere natuur- en milieuorganisaties staan hier buiten", weet Van den Berg zeker.

    Bijgevoegde foto's gemaakt op een door ons gemaakte vaartocht op de waddenzee opweg naar terschelling.
    Foto's : Van Joke















    19-05-2009 om 14:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jachthaven Bruinisse neemt eerste nieuwe ligplaatsen in gebruik
    Bron Navingo.nl

    Jachthaven Bruinisse neemt eerste nieuwe ligplaatsen in gebruik

    Jachthaven Bruinisse is één van de vier Thuishavens in Nederland en ligt aan het Zeeuwse Grevelingenmeer, een prachtig vaargebied met een geheel eigen flora en fauna.
    De jachthaven is direct gelegen aan de sluis naar de Oosterschelde.
    Net als de andere Thuishavens kenmerkt jachthaven Bruinisse zich door kwaliteit, duurzaamheid en het full service concept.
    Het is een bruisende familiehaven die momenteel volop in ontwikkeling is.
    Het aantal ligplaatsen zal de komende jaren meer dan verdubbelen.
    Ook aan de uitbreiding van de voorzieningen wordt veel aandacht besteed zodat jong en oud zich hier uitstekend kunnen vermaken.
    Door de groei ontstaat één van de grootste en modernste jachthavens van Nederland.

    Op dit moment beschikt de jachthaven over bijna 600 ligplaatsen.
    Met de uitbreiding worden 800 extra ligplaatsen gecreëerd.
    Tussen het oude en het nieuwe gedeelte van de jachthaven komt een nieuw centrumgebied met alle voorzieningen voor de ligplaatshouders en passanten,
    zoals een havenkantoor, uitgebreide speelvoorzieningen voor kinderen,
    café-restaurant, luxe sanitair en wellness voorzieningen.
    Tevens vindt men hier straks de supermarkt, scheepswinkel,
    zeilschool, scheepsmakelaar en diverse showrooms.
    Aan de rand van het jachthavengebied komt een openbaar en beschut strand.
    De eerste nieuwe ligplaatsen zijn sinds een paar weken in gebruik.

    Duurzaam
    In de ontwikkel- en ontwerpfase van Jachthaven Bruinisse is veel aandacht besteed aan duurzaamheid.
    Zo zijn de nieuwe drijvende steigers van Poralu van 100% recyclebare materialen. Met deze drijvende steigers houden we rekening met een eventuele terugkeer van het getij in De Grevelingen.

    Verder zal er gebruik worden gemaakt van wind en zonne-energie en komt er een vuilwaterafvoersysteem
    op de steigers.
    Het gebruik van drinkwater wordt gereduceerd door het opvangen van regenwater. Dit regenwater wordt vervolgens gebruikt voor het schoonspuiten van schepen.


    Uitbreiding Jachthaven Bruinisse

    19-05-2009 om 14:27 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De stroppentocht 2009 , vertrokken uit Lokeren
    "De stroppentocht 2009 "
    De platbodems zijn deze morgen vertrokken uit Lokeren via de smalle en vrij ondiepe Durme zo naar de wat bredere en diepere Moervaart met bestemming  Gent jachthaven "Portus Ganda"

    De Durme is een zijrivier van de Schelde .

    Vandaag de dag ontstaat de Durme uit de samenvloeiing van de Zuidlede en de Moervaart ter hoogte van Daknam een deelgemeente van Lokeren .
    In vroegere tijden vormden twee beken de bovenlopen van de Durme: de Poekebeek bij Tielt (nu Neerkale genoemd) en de Durme (nu Hoogkale) bij Beernem .
    De mens heeft een zeer grote invloed gehad op deze rivier.
    Door het graven van de Brugse vaart het kanaal Gent-Terneuzen de aanleg van de Moervaart en de afdammingen te Lokeren werd deze rivier afgesneden van haar bovenloop.

    De monding van de Durme in de Schelde bevindt zich in Tielrode een deelgemeente van Temse .

    Vanaf de Moervaart is De Durme bevaarbaar tot aan het centrum van Lokeren .
    Waar er aanlegsteigers zijn met de nodige voorzieningen .
    ( Zie vorige Stroppentocht 2009 op 16 mei ’09 )

    Bijgevoegde foto’s genomen ter hoogte van de Sinaai Brug te Sinaai , ( Moervaart )

    Foto’s van Joke & Georges .
























    19-05-2009 om 11:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 16de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!