Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    15-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse jachthavens worden steeds schoner!
    Bron : Watersportalmanak

    Nederlandse jachthavens worden steeds schoner!

    Blauwe vlag tekenvoor schone en veilige watersport

    69 Blauwe Vlaggen voor jachthavens in Nederland 2009
    De Internationale Jury voor de Blauwe Vlag heeft dit jaar in Nederland 110 Blauwe Vlaggen toegekend.
    Dit is een stijging van 30% ten opzichte van 2008.
    Met dit hoge aantal behoort Nederland tot de Europese koplopers van de Blauwe Vlag-campagne.
    De Blauwe Vlaggen worden uitgereikt aan 41 Nederlandse stranden en 69 jachthavens.

    Veilige en schone stranden en jachthavens
    De Blauwe Vlag is een internationale onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan stranden en jachthavens die veilig en schoon zijn.
    In de praktijk betekent dit dat genomineerden moeten voldoen aan een aantal belangrijke criteria zoals schoon (zwem)water, goede sanitaire voorzieningen en een hoge mate van veiligheid.
    De Blauwe Vlag is één jaar geldig: jaarlijks wordt opnieuw aan de hand van controles bekeken of de stranden en jachthavens nog aan de vereisten voldoen.

    Een mooie stijging, maar waar blijft de rest van de Nederlandse jachthavens
    Nederland kent honderden jachthavens en aanlegplaatsen voor de watersport.
    Als je beziet dat “slechts”69 jachthavens bekroond zijn met een blauwe vlag dan is er nog veel te doen voor de toekenning van een blauwe vlag voor iedere zichzelf respecterende jachthaven.

    15-05-2009 om 17:57 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport maakt weer gebruik van oude turfroute
    Bron : Watersportalmanak.nl

    Watersport maakt weer gebruik van oude turfroute

    Bron redacteur André Otten

    Van Turfvaart naar Toervaart
    Op 8 mei is na 7 jaar hard werken en een investering van 17,1 miljoen euro,
    de vaarverbinding geopend tussen het Zuidlaardermeer en Oost-Groningen.
    De opening werd gedaan door gedeputeerde Hans Gerritsen en wethouder Henk-Jan Schmaal.
    Op feestelijke wijze werd het nieuwe Westerdiepsterdallenkanaal,
    tussen het Kieldiep en Veendam geopend. De toervaart kan nu weer gebruik maken van de oude turfroutes.
    Het is tevens een afsluiting van het project
    “Van Turfvaart naar Toervaart”.
    Het project heeft er toe bijgedragen dat de oude turfroutes weer bevaarbaar zijn geworden.
    Groningen heeft er een mooie vaarroute bij gekregen die het Zuidlaardermeer met het Langebosschemeer verbindt.


    Een sterke impuls
    Deze verbinding is een sterke impuls voor de watersport en watertoerisme. Wildervank en Veendam horen er nu écht bij.
    Toervaarders kunnen een rondje varen en het recreatiegebied Borgerswold binnengaan.
    Maar ook de kanaaldorpen hebben baat bij deze verbinding.

    15-05-2009 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachtplaatsen voor watersport bij de Cruquiusbrug .
    Bron : KNWV.nl 

    Wachtplaatsen voor watersport bij de Cruquiusbrug .

    Eindelijk is men begonnen met de aanleg
    De provincie Noord-Holland is begonnen met het aanleggen van wachtplaatsen bij de Cruquiusbrug (ten zuiden van Haarlem in de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder).
    Het Watersportverbond dringt al jaren bij de provincie aan op goede wachtplaatsen.
    De Cruquiusbrug kent een spitssluiting.
    Zonder goede wachtplaatsen is het niet veilig om op de volgende brugopening te wachten.
    Daarnaast is deze brug onderdeel van de westelijke staande mastroute.
    In totaal krijgen de komende zes weken drie bruggen nieuwe wachtplaatsen.
    Naast de Cruquiusbrug zijn dat ook de Aalsmeerderbrug en de Kogelpolderbrug.



    Ook Schipholdraaibrug komt aan de beurt
    In een later stadium komt ook de Schipholdraaibrug aan de beurt.
    De brug ligt pal naast het in de Tweede Wereldoorlog gebombardeerde oude Schiphol.
    Om de positie te bepalen van de nieuwe wachtplaatsen is er eerst onderzoek uitgevoerd.
    Er is nagegaan of er geen oude munitie, als blindgangers, uit de Tweede Wereldoorlog onder de te maken wachtplaatsen konden liggen.
    Aan de hand van luchtfoto’s genomen na de bombardementen, het aantal inslagen, het aantal afgeworpen bommen en positie van vliegtuigen op het moment van afwerpen is precies bepaald dat op de plek van de geplande nieuwe wachtplaatsen geen oude munitie ligt.

    15-05-2009 om 17:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fraude met vaarbewijzen
    Bron :Schuttevaer.nl

    Fraude met vaarbewijzen

    De Zeehavenpolitie heeft in samenwerking met de waterpolitie tientallen vermoedelijk valse bewijzen ingenomen.
    Drie verdachten zijn aangehouden, twee van hen werkten bij de ANWB.

    De verdachten verkochten de vaarbewijzen onder andere in uitgaansgelegenheden. Afnemers betaalden er tussen de 125 en 1000 euro voor.
    Daarmee kochten ze een echt vaarbewijs, zonder ooit te hebben gestudeerd of examen te hebben gedaan.
    Kennis van de regels op het water is absoluut noodzakelijk.
    Varen zonder vaarbewijs kan tot levensgevaarlijke situaties leiden.

    Bekennen
    Nadat de illegale vaarbewijzen waren ontdekt zijn in maart en april zo'n tachtig mensen uitgenodigd op politiebureaus in Rotterdam, Maarssen, Nijmegen, Zutphen, Amsterdam, Den Haag, IJmuiden en Terneuzen.
    Dertien mensen hadden keurig examen gedaan en terecht een vaarbewijs,
    33 mensen bekenden hun vaarbewijs te hebben gekocht.
    Zij hebben meteen een transactie van 400 euro betaald.
    Enkele mensen kwamen niet opdagen, van de overigen wordt vermoed dat ze een vals bewijs hebben.
    Zij moeten zich later voor de rechter verantwoorden.
    Onder andere deze acties leidden maandag 11 mei tot de aanhouding van de drie verdachten.
    Dat zijn een 26-jarige man uit Bergschenhoek en een 35-
    en 49-jarige vrouw uit Den Haag.
    Zij zijn de afgelopen dagen gehoord en hebben bekend.
    De fraude heeft vermoedelijk enkele jaren geduurd.
    In samenwerking met de ANWB wordt het onderzoek naar mogelijk meer valse vaarbewijzen voortgezet.
    De ANWB heeft inmiddels de twee werknemers ontslagen.

    15-05-2009 om 17:22 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste Blauwe Vlag in Wallonië
    Bron : het Nieuwsblad.be

    Eerste Blauwe Vlag in Wallonië

    De Bond Beter Leefmilieu (BBL) heeft aan acht Vlaamse jachthavens en vier zwemvijvers Blauwe Vlaggen uitgereikt.
    Dat gebeurde vrijdag in de jachthaven Heerenlaak in Maaseik.
    Voor de eerste keer werd er ook in Wallonië een Blauwe Vlag uitgereikt.

    De Blauwe Vlag is een internationaal kwaliteitskeurmerk voor stranden, zwemplassen en jachthavens die voldoen aan criteria inzake waterkwaliteit, milieubeheer en veiligheid. Het keurmerk staat garant voor duurzaam watertoerisme. Met dit label kunnen de laureaten zich onderscheiden van hun concurrenten.
    Het kwaliteitsmerk is één jaar geldig.
    Dit jaar kregen acht jachthavens in Maaseik, Ophoven, Antwerpen, Nieuwpoort, Blankenberge, Hasselt en Diksmuide een Blauwe Vlag uitgereikt.
    Vier zwemvijvers in Mol, Lille, Londerzeel en Hoogstraten behaalden eveneens het kwaliteitskeurmerk.
    Eén van de winnaars van de Blauwe Vlag is de jachthaven Heerenlaak in Maaseik. Die bestaat dit jaar 30 jaar en kan al 14 jaar een Blauwe Vlag hijsen.
    Voor het eerst reikte de Franstalige tegenhanger van de BBL, Inter-Environnement Wallonie, ook een Blauwe Vlag uit aan ’Les Lacs de l’Eau d’heures’ op de grens van Henegouwen en Namen.
    De Blauwe Vlag is een initiatief van de Foundation for Environmental Education. Wereldwijd wapperen er ruim 3.300 Blauwe Vlaggen. De BBL verzorgt het Vlaamse luik van deze internationale campagne die de creatie van duurzaam watertoerisme vooropstelt.

    15-05-2009 om 17:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootschoot in schroef Brave Hendrik
    Bron : KNRM.nl
    Grootschoot in schroef Brave Hendrik
    De Koog - Texel, 11 mei 2009

    Op de laatste dag dat de reserveboot Maria Paula nog in Oudeschild lag,
    werd er nog een beroep op haar gedaan.
    In het Texelstroom had de Lemsteraak 'Brave Hendrik' de grootschoot in de schroef gekregen.
    De schipper had de boot vast laten lopen op de nabij gelegen zandplaten van het 'Vogelzand'.
    Het lukte ze niet om de schoot los te krijgen uit de schroef.

    Op het moment van aanrijden naar Oudeschild zagen we de Joke Dijkstra uit Den Helder al de haven voorbij stuiven.
    Het was hun vaste oefenavond en ze waren al op zee op het moment van de melding.

    De boot was gehuurd door een aantal 3-tal Duitse jonge gezinnen.
    Aan boord bevonden zich ook een aantal baby's.
    's Morgens hadden ze Oudeschild verlaten met als bestemming Den Oever of Friesland.
    In eerste instantie wilde de schipper graag zijn reis voortzetten die kant op.
    Maar gezien het onstuimige weer NO 7 en een aardige golfslag in het Texelstroom hebben we hem uiteindelijk weten te overtuigen dat Oudeschild toch echt de beste plek was om naar toe te gaan.

    De Maria Paula had de sleep van de Joke Dijkstra overgebracht naar de 18 meter tellende Brave Hendrik.
    Gezien het schip op de rand van de bank lag, was deze vrij snel weer los.
    De koers werd gezet naar Oudeschild en halverwege de tocht is de grootschoot door de voortgang door het water weer losgeraakt.
    De motor en de voortstuwing werd voor de haven nog even getest, alles bleek naar behoren te werken.
    Gezien de krachtige noord oostelijke wind is de sleepverbinding niet los gemaakt en heeft de Joke Dijkstra de Brave Hendrik de haven binnen gesleept en met behulp van de Maria Paula afgemeerd aan de kade.

    Bron foto: www.lemsteraak-bravehendrik.nl.

    12-05-2009 om 17:25 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC heeft bedenkingen bij uitblijven Scheldeverdieping
    Bron : Lloyd.be

    MSC heeft bedenkingen bij uitblijven Scheldeverdieping

    Maurizio Aponte van de rederij MSC - goed voor meer dan 50% van de totale containertrafiek in Antwerpen - maakt zich zorgen over het aanslepende verdiepingsproces in de Westerschelde.
    Het verdrag tussen Vlaanderen en Nederland hierover is al meer dan drie jaar oud, maar nog altijd moet de eerste spade in Nederlandse bodem gaan.

    Maurizio Aponteverklaarde aan 'De Standaard'dat Mediterranean Shipping Company Antwerpen heeft gekozen als hub in Noordwest-Europa op basis van de belofte van de Vlaamse overheid dat de Schelde diep genoeg gemaakt zou worden.
    Aponte vreest nu dat die belofte niet zal kunnen worden waargemaakt,
    vermits de procedure blijft aanslepen in Nederland,
    dat een advies heeft gevraagd aan Europa over de natuurcompensaties.
    "In ieder geval kunnen we vandaag al besluiten dat de Scheldeverdieping te laat komt", aldus Aponte.

    Het uitblijven van de overeengekomen verdieping kost de rederij -
    die net als haar concurrenten hard getroffen wordt door de crisis - pakken geld.

    12-05-2009 om 17:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Problemen met zeesluis in Terneuzen
    Bron : Nieuwsblad Transport.nl

    Problemen met zeesluis in Terneuzen

    De noordbrug over de zeesluis in Terneuzen heeft last van een hydraulische storing.
    Het mankement ontstond maandagmiddag toen de brug werd opengezet voor passerende scheepvaart, meldt de PZC.
    Rijkswaterstaat denkt dat de problemen nog wel even zullen voortduren.
    Volgens een woordvoerder ziet het ernaar uit dat het euvel pas tegen morgenavond verholpen kan worden.
    De defecte brug heeft geleid tot verkeerschaos op het sluizencomplex.

    12-05-2009 om 17:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Noordzee-watersporter stilaan bedreigde diersoort"
    Bron De Morgen.be

    "Noordzee-watersporter stilaan bedreigde diersoort"


    Algemeen voorzitter Steven Desloovere van de Vlaamse Vereniging voor Watersport (VVW) heeft in een open brief aan federaal staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) en de West-Vlaamse volksvertegenwoordigers gevraagd om de watersporter op de Noordzee te erkennen als bedreigde diersoort.

    De VVW wil via de procedure uit de wet op de Mariene Milieus dezelfde rechten verkrijgen voor de watersporter als voor een reeks wormen en pieren die aan de Kust leven.

    Zeilen en surfen worden als milieubedreigende sporten aanzien
    Desloovere doet de aanvraag na een reeks vaststellingen.
    Sinds de wet op de Mariene Milieus van kracht werd, zijn op zee tal van gebieden afgebakend waar zelfs het zeilen en surfen als milieubedreigende sporten worden aanzien.

    "We stellen echter vast dat het aantal aalscholvers, zeehonden en bruinvissen zienderogen toeneemt", motiveert Desloovere.
    "Daartegenover staat dat de watersportmogelijkheden aan de Kust slinken met 25 procent per vijf jaar."

    De VVW verwijst onder meer naar het Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan Strand & Dijk.
    Dat plan dat door het West-Vlaamse provinciebestuur is opgemaakt voorziet in twaalf watersportverenigingen langs de kustlijn die hun accommodatie mogen uitbreiden met het oog op een verbetering van de sportiviteit, toerisme en hygiëne.

    Surfcity moet sluiten
    Surfers Paradise in Knokke krijgt evenwel tegenwind door de bouw van nieuwe luxeappartementen; het voortbestaan van VVW Heist, de grootste watersportschool aan de Kust, is bedreigd door verzanding en Surfcity in Zeebrugge kreeg het bevel om binnen de zes maanden te verdwijnen.

    "Ondanks de adviezen van de West-Vlaamse provincieraad en de Brugse gemeenteraad besliste minister Dirk Van Mechelen (Open vld) om het hele Zeebrugse strand groen in te kleuren", aldus de VVW. (belga/mvdb)

    11-05-2009 om 20:20 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geduld nodig op ankerplaatsen voor de Rotterdamse haven
    Bron : Nieuwsblad Transport.nl 

    Geduld nodig op ankerplaatsen voor de Rotterdamse haven

    Voor de Nederlandse kust wachtenal enige tijd zo'n vijftig tankersom gelost te worden in Rotterdam. De belangrijkste oliehaven van Europa kan de toestroom van ruwe olie, benzine, diesel en kerosine niet aan. Anders dan de drukte op bijvoorbeeld de rede van Singapore, is de drukte geen gevolg van schepen die op lading wachten. Voor Rotterdam liggen vooral schepen die gelost moeten worden.

    Begin dit jaar brak havenmeester Jaap Lems in verband met de toegenomen drukte al een lans voor het uitbreiden van de parkeerplaatsen op zee.

    De belangrijkste reden waarom volle tankers niet de haven ingaan om te lossen, is de beperkte beschikbaarheid van opslagcapaciteit. De opslagtanks in de Rotterdamse haven zitten namelijk vol, aldus commercieel directeur Jeroen Kortsmit van maritiem informatiebeheerder Koninklijke Dirkzwager in Maassluis in het Financieele Dagblad.

    11-05-2009 om 20:10 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havens Waddenzee moeilijk uit te breiden
    Bron : Schuttevaer.nl

    Havens Waddenzee moeilijk uit te breiden

    De recreatievaart op de Waddenzee heeft de komende jaren meer ruimte nodig, maar de jachthavens kunnen niet verder uitbreiden.
    Dat bleek tijdens het symposium ‘Havens Waddenzee klaar voor de recreatievaart in de toekomst?
    ' in het Maritiem Instituut Willem Barentsz op Terschelling, dat bijgewoond werd door 175 belangstellenden.

    Dat de havens nog lang niet klaar zijn voor later, bleek evenzeer.
    Zelfs een splinternieuw ingerichte en uitgebreide haven van Vlieland
    (anderhalf keer zo groot geworden) is dat nog niet.
    Daar is voor tien miljoen euro geïnvesteerd in veiligheid en milieu, terwijl de capaciteit gelijk bleef, meldden burgemeester Baukje Galama en Dick Visser, voorzitter van het Vlielander jachthavenbestuur.
    De haven was en is nog steeds geschikt voor zo'n 300 recreatieschepen.
    En voor de charterschepen is niets veranderd, zo constateerde een charterschipper onder de 175 aanwezigen, waardoor deze schepen nog steeds meer dan ‘drie dik' boord aan boord aangemeerd moeten worden.
    De vernieuwde haven van Vlieland zal 26 juni worden geopend, aldus Galama,
    die zei te verwachten dat binnen tien jaar nog eens honderd extra ligplaatsen nodig zijn.

    Groeiende vloot
    Verwacht wordt dat de capaciteit van alle jachthavens aan de Waddenzee moet worden opgekrikt, niet alleen omdat de vloot recreatieschepen nog steeds groeiende is en volgens verwachting blijft uitdijen, maar ook omdat nieuwe schepen steeds langer worden en er steeds meer wadvaarders naar de eilanden komen.
    Het door de overheid gestelde maximale aantal van 4600 ligplaatsen rond het Wad is onder invloed van deze trend alweer losgelaten.

    Door ligboxen te maken, wordt de veiligheid vergroot.
    Daarvoor moet een jachthaven zoals op Terschelling, alleen om dezelfde capaciteit te behouden, qua oppervlakte flink worden vergroot.
    Om dan ook nog eens meer vaarrecreanten te kunnen bergen, moet er extra oppervlak bij komen.
    En dat kan nu vaak niet vanwege te weinig ruimte aan de landzijde en door regels op het Wad, dat valt onder Natura 2000, die uitbreiding naar de zeezijde verhinderen.

    Margreeth de Boer, voorzitter van de Raad voor de Wadden, bevestigde dat de stroom recreatieschepen op de Waddenzee fors is toegenomen, om precies te zijn een verdubbeling in de laatste 25 jaar.
    Ze citeerde enkele zaken uit een analyserapport van de Raad, dat aan de Tweede Kamer werd aangeboden.
    Ook in dat rapport wordt geconstateerd dat dit problemen veroorzaakt in de jachthavens.
    In dit rapport over de omvang en betekenis van recreatie en toerisme in het Waddengebied wordt verder gepleit voor meer overtochten naar de eilanden met milieuvriendelijke, kleine fluisterboten.
    Ecotoerisme is de toekomst voor het Waddengebied, aldus De Boer.

    Jaap Baalbergen, directeur van de brancheorganisatie voor de beroepschartervaart BBZ, haakte daarop in door aandacht te vragen voor de fluisterschepen van zijn vloot, de zeilschepen in de chartervloot.
    Hij voorspelde een afname van de chartervloot van tien tot twintig procent als gevolg van strengere wetgeving, hoewel hij eraan toevoegde:
    ‘Dat zei ik vijf jaar geleden ook, maar het is nog steeds niet gebeurd.
    ' Hij zei van de havens ligplaatszekerheid te verwachten en dat de schepen niet meer dan drie dik liggen.
    Verder zou hij onder meer graag in alle getijdenhavens drijvende steigers zien.

    ‘Niet wegsturen'
    Burgemeester Jurrit Visser van Terschelling vond dat terugsturen van schepen die de oversteek hebben gemaakt of wegsturen van schepen die vanaf de Noordzee een vluchthaven zoeken, vanwege volle jachthavens geen optie is.
    ‘Er moeten goede accommodaties zijn aan het begin en eind van de vaarroutes.'

    Hij kondigde aan dat Terschelling in beroep gaat tegen de beslissing van de minister van LNV om de Plaat voor de Dellewal onder de Natura 2000-regels te laten vallen.
    Deze beslissing blokkeert de gewenste uitbreiding van de jachthaven aan de zeezijde.
    De gemeente Terschelling stelt dat de Plaat een kunstwerk is en geen natuurgebied, dat destijds is gecreëerd ter bescherming van de kust voor West-Terschelling. Dergelijke beslissingen van bovenaf en tegenstrijdige regels irriteren de eilanders, stelde Visser.
    ‘De steun van de locale bevolking is nodig, dat beseft men niet altijd in Den Haag.'

    Half miljard omzet
    De toeristische branche in het Waddengebied is jaarlijks goed voor ruim 656 miljoen euro aan bestedingen, waarvan op de eilanden bijna 430 miljoen euro wordt besteed.
    Dat citeerde Margreeth de Boer op het havensymposium op Terschelling uit het analyserapport over het toerisme in het Waddengebied.
    De vijf eilanden krijgen de meeste toeristen over de vloer, 8.706.409 overnachtingen jaarlijks, de Friese kuststreek 1.106.100, terwijl langs de Groninger kust 632.000 toeristen overnachten.
    In de totale waterrecreatie gaat landelijk bijna vier miljard euro om, aldus Geert Dijks van de Hiswa Vereniging.
    ‘Meer dan in de akkerbouw, betaald voetbal of visserij.' De besteding per boot per vaardag schatte hij op 75 euro.

    De chartervloot met 548 schepen had in 2007 een gezamenlijke jaaromzet van 76,6 miljoen euro, aldus Jaap Baalbergen van de BBZ.
    De gemiddelde lengte per schip is 29 meter met gemiddeld 21 kooien per schip. Gemiddeld zijn er 121 vaardagen per jaar. (GM)

    11-05-2009 om 20:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contest Yachts completeert range met Contest 57CS

    Bron : Watertrends.be

    Contest Yachts completeert range met Contest 57CS
    Contest Yachts gaat een geheel nieuwe 57-voeter bouwen en voegt daarmee weer een nieuw zeiljacht toe aan haar huidige range van snelle, luxe performance cruisers.

    Flush deck en strakke opbouw
    In het jaar dat Contest Yachts 50 jaar bestaat komt de werf met een spectaculaire primeur.
    “Na de introductie van onze zeer succesvolle 62-voeter kregen we een concrete vraag uit de markt voor een soortgelijk schip, maar dan net een maatje kleiner.
    Al snel dienden zich meer potentiële klanten aan voor zo’n jacht.
    Voor ons en ontwerper Georg Nissen een heel mooie uitdaging om de aansprekende elementen van haar grotere zus door te vertalen in een 57-voeter”,
    vertelt directeur Arjen Conijn.

    Het aangezicht van de Contest 57CS doet dankzij het flush deck met de lage geïntegreerde opbouw niet alleen modern maar zeker ook elegant aan.
    De kenmerkende raampartij, komt ook in het ontwerp van de 57-voeter terug. Hierdoor dringt een zee aan daglicht de kajuit binnen, wat meteen voor een zeer aangename sfeer onderdeks zorgt.
    Bovendeks is de royale kuip voorzien van een dubbele stuurstand,
    met daartussenin een vrije doorgang richting de kuip en kajuit.
    Verder behoort een geïntegreerd zwemplateau tot de mogelijkheden.
    Ook in dit concept zit verscholen dat, indien nodig, het schip probleemloos door één persoon gezeild kan worden.

    Performance
    “Naast kwaliteit, comfort en design hechten onze klanten steeds meer waarde aan performance”, vertelt Arjen Conijn.
    “Ons uitgangspunt is dat onze schepen zowel in licht als in zwaar weer goed moeten presteren.
    Zonder ook maar enige afbreuk te doen aan de kwaliteit van het schip hebben we een relatief licht schip weten te bouwen om tot optimale zeileigenschappen te kunnen komen.
    Onze andere schepen hebben zich op dat punt al ruimschoots bewezen en alle positieve bevindingen voeren wij vanzelfsprekend door in het ontwerp van de Contest 57CS.
    We kunnen dan ook veel van de prestaties van dit schip gaan verwachten.”

    De Contest 57CS wordt volgens de vacuüminjectiemethode gebouwd.
    Dit zorgt voor een lichter en sterker schip in vergelijking met de traditionele hand lay-up methode.
    Het schip is verder voorzien van een modern tuigplan waarbij een gennaker of een code zero eenvoudig op een wegneembaar boegsprietje kan worden gevaren.

    Semi-custom built
    Zoals het semi-custom built jachten betaamt, kunnen klanten voor de Contest 57CS kiezen uit verschillende interieuropties.
    Deze zijn qua indeling en materialen geïnspireerd op de nieuwe lijn die de werf enkele jaren geleden in samenwerking met interieurontwerpster Birgit Schnaase door is gaan voeren.
    Dat komt neer op veel licht, veel ruimte en veel comfort in de kajuit en de overige vertrekken.
    Het hoge afwerkingsniveau blijft uiteraard gewaarborgd doordat Contest Yachts haar jachten nog steeds volledig in eigen beheer bouwt en zodoende een continue kwaliteitscontrole uit kan oefenen.

    Het is duidelijk dat Contest Yachts, óók met haar nieuwste ontwerp, verdere inkleuring wil geven aan haar credo: Life.Style.Sailing.

    11-05-2009 om 19:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudste vuurtoren van Nederland wordt werkloos
    Bron : WatersportAlmanak.nl 

    Oudste vuurtoren van Nederland wordt werkloos

    Oudste vuurtoren van Nederland wordt werkloos: geen bemanning meer op Brandaris

    Met ingang van 2010 zullen de vuurtorens van Schiermonnikoog en Terschelling onbemand zijn.
    Met name voor de watersport was de Brandaris van Terschelling een symbool van zekerheid en herkenning.
    Niet alleen zijn markante verschijning vanaf zee, die zal blijven bestaan, maar de ontvangst op de marifoon was voor veel schippers een geruststellende stem

    over het water.
    De discussie over het niet langer bemannen van de vuurtorens werd al veel langer gevoerd en uitgesteld.
    Maar vanaf 2010 wordt het de harde werkelijkheid.
    De diensten van de vuurtoren wordt overgenomen door een zeeverkeerscentrale van Instituut Willem Barentz op Terschelling.
    Niet dat de dienstverlening slechter zal worden maar de sjeu is wel aan het verdwijnen…

    Bijgevoegde Foto's genomen tijdens een bezoek aan terschelling .
    Foto's van Joke .












    09-05-2009 om 17:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kitesurfer na reddingsoperatie overleden in ziekenhuis
    Bron :  KNRM.nl

    Kitesurfer na reddingsoperatie overleden in ziekenhuis

    08/05/2009 Kitesurfer na reddingsoperatie overleden in ziekenhuis
    Een Kitesurfer die in problemen was geraakt door de harde wind is in het ziekenhuis overleden.

    De surfer werd na een uur zoeken met groot materieel waaronder helikopters gevonden achter een stenen dam bij Het Wolderwijk aan de Randmeren.

    Ter plaatse wordt de drenkeling gereanimeerd en vervoerd naar de vaste wal en vervolgens naar het ziekenhuis.
    Later blijkt de man in het ziekenhuis te zijn overleden aan zijn verwondingen.

    Meer kitesurfers zijn in problemen geraakt, een surfer werd met kite en al tegen een gebouw aangeblazen, andere surfer zijn ook gered, zonder persoonlijke ongelukken.

    Vanaf vanmorgen 10 uur werden stormwaarschuwingen gemeld op radio en marifoon…

    09-05-2009 om 17:20 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport in problemen op IJsselmeer en Zeeuwse Wateren
    Bron : WatersportAlmanak.nl

    Watersport in problemen op IJsselmeer en Zeeuwse Wateren

    | Datum: 08-05-2009

    Watersport in problemen op IJsselmeer en Zeeuwse Wateren, 16 reddingsboten ingezet

    Vrijdag 8 mei zijn in korte tijd diverse watersporters in problemen geraakt door de harde wind.
    Het Kustwachtcentrum Den Helder kreeg in 3 uur tijd diverse meldingen van watersporters die hulp nodig hadden.
    Naast pleziervaart waren ook diverse surfers hulp nodig .
    In totaal was de inzet nodig van maar
    liefst 16 reddingsboten en een helikopter van de Marine.


    Ter hoogte van Marken dreef een jacht met 2 opvarenden stuurloos rond,
    Bij Colijnsplaat was een jacht met motorproblemen,
    voor de kust van Hoorn was ook een watersporter in problemen doormotorstoring.

    Bij de Haringvlietbrug is een zeiljacht op de dijk gelopen, de opvarenden wisten de veilige kant te bereiken maar een bergingsbedrijf zal het jacht moeten bergen.

    Kitesurfers ook in problemen
    Bij de ingang van de haven van Lauwersoog raakte een surfer in problemen en op de Randmeren bij het Wolderwijk werden 2 kitesurfers gewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

    09-05-2009 om 17:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vastgelopen boot en Kayak vermist
    Bron : KNRM.nl
    Vastgelopen boot en Kayak vermist
    Huizen, 6 mei 2009

    Een passant treft een vastgelopen motorboot voor de haveningang van Muiderzand aan en tracht deze los te slepen. Dit lukt echter niet waarbij hij, na binnenlopen van de haven, de havenmeester waarschuwt. Deze belt vervolgens het Reddingstation Huizen waarna er via de Kustwacht alarm wordt gemaakt voor Reddingstation Huizen en Reddingsbrigade Naarden. Tegelijkertijd komt er bij de Kustwacht een melding binnen dat er een Kayak vermist is tussen Muiden en Huizen. In verband met de dubbele melding wordt ook de aan het KNRM gelieerde Reddingsbrigade Blaricum gealarmeerd.

    De Huizer (De Gooier lag op het moment van alarmeren op de bok voor een kleine reparatie aan de tube) wordt door de Kustwacht aangewezen als On Scene Coordinator en de zoekactie naar de vermiste kayaker wordt gestart. Op het reddingstation wordt telefonisch contact gezocht met de melder voor meer informatie over de kayaker. De melder blijkt een 2e kayaker te zijn. Hij is samen met zijn maat vertrokken vanuit Muiden met als eindbestemming Huizen. Bij het verlaten van de pier van Muiden zijn ze elkaar uit het oog verloren.

    De reddingboten zijn ondertussen aangekomen in het zoekgebied en de vermiste kayaker wordt al snel aangetroffen bij de Hollandse Brug. De kayaker wordt aan boord genomen en even later in de haven van Muiden herenigd met zijn maat. De vastgelopen motorboot, waarvan de opvarenden in orde waren, wordt uiteindelijk door een passant uit Muiden vlot getrokken.

    De reddingboten konden na 1,5 uur actie weer retour reddingstations.

     



    07-05-2009 om 18:33 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeebrugge tekent samenwerking met Zuid-Koreaanse haven
    Bron : metrotime.be
    Zeebrugge tekent samenwerking met Zuid-Koreaanse haven
    (Belga) Tijdens een handelsmissie onder het voorzitterschap van Prins Filip zal de Zeebrugse haven een samenwerking ondertekenen met de Zuid-Koreaanse kusthaven Pyeongtaek.
    Dat heeft havenvoorzitter Joachim Coens bekendgemaakt.
    De havens zullen onder meer informatie uitwisselen en samen seminaries en commerciële contacten organiseren.
    De handelsmissie met de prins vindt plaats van 9 tot 15 mei.
    Zeebrugge is geïnteresseerd in Zuid-Korea omwille van de bloeiende automarkt aldaar.
    Pyeongtaek is volgens havenvoorzitter Coens sterk vergelijkbaar met Zeebrugge op het vlak van infrastructuur, havensectoren en -strategieën.
    Het is een jonge haven aan de Westkust van Zuid-Korea in de buurt van de hoofdstad Seoel.
    "De haven situeert zich midden het Zuid-Koreaanse industriële weefsel en de consumptiemarkten.
    De ligging maakt van de haven een belangrijke uitvalsbasis naar China.
    " Pyeongtaek klokte in 2008 af op 48 miljoen ton en is daarmee de zesde haven in Zuid-Korea. Zeebrugge is momenteel goed voor 40 miljoen ton en de tweede plaats in België.
    In beide havens bestaat de core business uit auto's, containers, vloeibaar aardgas en staal. (BEH)

    07-05-2009 om 18:26 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste zeecruiser in Vlissingen
    Bron Reformatorisch Dagnlad.nl

    Eerste zeecruiser in Vlissingen

    In Vlissingen arriveert vrijdag voor het eerst in de geschiedenis een zeecruiseschip.


    VLISSINGEN –
    In Vlissingen arriveert vrijdag  8 mei voor het eerst in de geschiedenis een zeecruiseschip. Slingers zijn opgehangen, folkloristische demonstraties voorbereid en het vuurwerk ligt klaar.

    Het Duitse cruiseschip de Amadea, met zo’n 650 passagiers aan boord, wordt morgen om 8.00 uur verwacht.
    De passagiers kunnen die dag genieten van een zelfgekozen excursie in Zeeland, variërend van onder andere een stadswandeling en een rondvaart door de grachten van Middelburg tot een rit met de stoomtrein Goes-Borsele.

    Aan de komst van het zeecruiseschip is drie jaar voorbereiding voorafgegaan. Stichting Zeeland Cruiseport heeft hard gewerkt om bekendheid te krijgen in de wereld van de cruiseoperators.
    Directeur A. Nelis: „We hebben onszelf onder meer gepresenteerd op beurzen in Miami en Hamburg.”

    En met resultaat.
    Voor volgend jaar staat een bezoek van de Holland Amerikalijn gepland,
    op 23 juli 2010. Er wordt al gewerkt aan boekingen tot 2013.

    Nelis onderscheidt zeecruises en riviercruises.
    Van de riviercruises zijn er tot nu toe 68 geboekt.
    Deze schepen meren af in Veere, Middelburg, Vlissingen of Terneuzen.
    In maart is het eerste riviercruiseschip feestelijk ontvangen in Terneuzen.

    Volgens Nelis geeft een cruisetoerist ongeveer vier keer zo veel geld uit als een doorsneetoerist en daar willen genoemde plaatsen en de gemeente Borsele maar al te graag van profiteren.
    Daarom nemen ze voor 10.000 euro per jaar deel in de stichting Zeeland Cruiseport. In ruil daarvoor promoot deze de verschillende attracties in de gemeenten onder de passagiers.

    Keuze is er genoeg.
    Mensen met historische interesse kunnen hun kennis vergroten in Middelburg,
    met een stadswandeling en een rondvaart door de grachten.
    Ook Veere en Terneuzen bieden veel historie.

    Klik hier!Toeristen kunnen een rit maken met de stoomtrein Goes-Borsele, door het landschap van de Zak van Zuid-Beveland.
    Op de route zijn er stops in Kwadendamme (vlindertuin) en in Heinkenszand (klompenmakerij).

    Verder hopen ook Het Arsenaal in Vlissingen, het watersnoodmuseum in Ouwerkerk en Deltapark Neeltje Jans bezoekers van de cruisers te kunnen verwel­komen.

    07-05-2009 om 18:20 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PD 147 wordt opleidingsschip
    Bron : Op Urk.nl 
    PD 147 wordt opleidingsschip

    Urk - De PD 147 van de Ekofish Group van de Gebroeders De Boer wordt omgebouwd tot opleidingsschip.
    Leerlingen van de afdelingen nautisch en visserij van het Berechja College kunnen aan boord van het schip kennismaken met de praktijk.

    De provincie, Europa, Ontwikkelingsmaatschappij Flevoland en de gemeente dragen financieel bij aan dit project.
    Op dit moment ligt het schip op de werf voor de verbouwing.
    De stuurhut wordt aangepast, zodat naast de schipper een leerling kan meevaren met eigen navigatieapparatuur.
    Er komt ook een communicatiesysteem aan boord, zodat uitleg en les kan worden gegeven in de machinekamer, er komt een satellietsysteem, zodat op zee communicatie tussen leerlingen en het Berechja mogelijk is en er worden extra veiligheidsvoorzieningen aangebracht. Bron: Op Urk.nl

    07-05-2009 om 18:19 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diepere Westerschelde blijft nodig
    Bron : PZC.nl

    Diepere Westerschelde blijft nodig

    ANTWERPEN - Topman Eddy Bruyninckx van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen wil zicht houden op een eventuele - vierde - verdieping van de Westerschelde.

    Van samenwerking van de havens in het Rijn-Scheldegebied (Rotterdam, Antwerpen, Gent, Zeebrugge, Vlissingen en Terneuzen) verwacht hij niet al te veel.

    Bruyninckx: "Dat zal er alleen maar toe leiden dat grote schepen naar Rotterdam varen en kleinere naar Antwerpen. Dat is niet wat wij voor ogen hebben staan."

    De directeur van de Antwerpse haven gaf uitdrukking aan zijn scepsis over samenwerking nadat vertegenwoordigers van GroenLinks uit Nederland en Groen! uit Vlaanderen hem hun visie op het havenbeleid in de Schelde-Rijndelta hadden gepresenteerd.

    De groene partijen vinden de concurrentieslag tussen de havens ruimte- en geldverspillend en vrezen overcapaciteit. Vorig jaar zijn, uitgedrukt in twintigvoetscontainers, in de regio tussen Rotterdam en Antwerpen 21,6 miljoen stalen laadkisten overgeslagen. Als alle plannen in de verschillende havens worden uitgevoerd, stijgt de overslagcapaciteit in 2020 tot 67,5 miljoen containers.

    07-05-2009 om 18:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 13de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!