Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
14-06-2008
Grootste jacht ooit over Gouwe.
Grootste jacht ooit over Gouwe
In Alphen a/d Rijn gaan we bakboord van de Oude Rijn naar de Gouwe . Waar er een groot transport voor ons vaart .
ALPHEN/GOUDA - Het grootste jacht dat ooit is gebouwd in Kaag, gaat vrijdag over de Gouwe via Alphen en Gouda naar Rotterdam. Het motorjacht heeft een hoogte boven de waterspiegel van twintig meter.
Het wordt millimeterwerk, geeft P. van Mil van de jacht- en scheepswerf Van Lent in Kaag. De hefbruggen in Alphen, Boskoop en Waddinxveen moeten in de hoogste stand. Hij verwacht de meeste problemen nog in het aquaduct over de A4. Daar worden werkzaamheden uitgevoerd, die beperkingen opleveren bij het passeren. Voor wie het motorjacht is bestemd, maakt de werf niet bekend. Ook andere details over de miljoenenopdracht worden als vertrouwelijk behandeld. Het 68 meter lange en 12 meter brede motorjacht vertrek om zes uur vrijdagochtend in Kaag en is naar verwachting rond het middaguur in Alphen. Later in de middag komt het schip in Gouda aan. Daar moeten de twee spoorbruggen worden gepasseerd en de Julianasluis. Vandaar gaat het naar Rotterdam. Van daaruit worden later proefvaarten gemaakt, waarna het jacht wordt overgedragen aan de eigenaar.
We bevaren vandaag de volgende vaarwaters , we vertrekken van het Binnen Spaarne naar het zuider buiten spaarne , de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder , de Oude Wetering , het Braassemermeer , Heimans Wetering , de Oude Rijn , Nieuwe Gouwe en onze enige sluis voor het Centrum van Gouda de Ir. De Cock Van Leeuwensluis
Om negen uur nemen we kontact op met de havendienst die de brugbediening regelt , Van zodra de beroepsvaart de brug passeert kunnen we aansluiten samen met twee zeilboten . De brugbediening gaat vlot door de brugbedieners die zich verplaatsen per fiets en brommer naar de te bedienen brug . Bij de schouwbroekerbrug kan de beroepsvaart er onder door , samen met de zeilboten lukt ons dat niet wij moeten iets langer wachten op de bediening .
Daardoor is de beroepsvaart bij de Cruquiusbrug aangekomen en krijgt vlot zijn bediening .
Bij onze aankomst aan deze brug vragen wij ook een bediening maar moeten wachten daar de brug pas geopend is geweest . Dit scenario herhaalt zich nog viermaal tot aan de Lisserbrug , de volgende bruggen zijn hoog genoeg voor doorvaart zonder bediening . Vanaf de Cruquiusbrug tot en met de Lisserbrug hebben we veel tijd aan wachten verloren wat me nog niet zoveel is overkomen in Nederland . We zien de beroepsvaart nog aanmeren en wij zetten onze tocht verder richting Gouda .
We zetten onze tocht verder van Muiden naar Haarlem
Op Donderdag zetten we onze tocht verder naar Haarlem.
Het is vrij mistig en we wachten nog even voor te vertrekken , we nemen kontact op met de Centrale Meldpost en vragen naar de zichtbaarheid op het IJmeer . De zichtbaarheid is ongeveer 2 km en we besluiten te vertrekken.
We varen de havengeul uit en zetten koers naar de Rode boei P14 , we passeren het Eiland Pampus , daarna de IJ-Toren en varen zo naar de Oranjesluizen die voor ons al openstaan , met weinig oponthoud varen we naar het afgesloten IJ en verder via het Noordzeekanaal .
Het Noordzeekanaal is de hoofdvaarroute van de Noordzee bij IJmuiden naar het IJ bij Amsterdam. Jaarlijks passeren meer dan 100.000 schepen het kanaal. Het kanaal is ontstaan door inpoldering van het IJ, waarbij over een lengte van 17 kilometer dijken zijn aangelegd. Het Noordzeekanaal en het IJ hebben tien zijkanalen: A t/m K. Deze verbinden rivieren en kanalen die op het IJ of Wijkermeer uitkomen.
Op deze tocht met meer scheepvaart is het wel opletten voor de veerponten en beroepsvaart, Marifoon op het juiste kanaal en luisteren . We komen vrij veel zeevaart tegen , als ook een toertocht van de KNMC die van Haarlem naar Amersfoort vaart voor het openingsfeest . Er zijn ook terug baggerwerken aan de gang op het kanaal . Een stuk voorbij de werkzaamheden hebben we aan bakboord zijde het Zijkanaal C dat we in varen naar onze volgende sluis de Grote Sluis Spaardam We vernemen via de Marifoon dat de brug zodra zal draaien en na verlaten van de beroepsvaart kunnen invaren .
Bij bediening van deze sluis moet er 3.50 worden afgerekend bij de sluiswachter .
Ik leg de boot vast met voldoende touw en tijdens het schutten verlaat ik even de boot om te gaan afrekenen . Mijn echtgenote kijkt verbaast dat ik haar even alleen achterlaat met de vraag wat is er aan de hand wat doet hij nu , ik zal alleen de boot maar verlaten als ik zeker ben dat alles veilig is en niets kan gebeuren .
We varen via het vaarwater Noorder Buiten Spaarne naar onze éérste brug van Haarlem de Waarderbrug de bediening verloopt vlot , er wordt ons medegedeeld dat we aan het Havenkantoor moeten aanleggen om onze doorvaart te betalen , maar dat wisten we al van onze vorige bezoeken aan deze plaats .( te bekijken in mijn archief )
We betalen voor doorvaart en één overnachting 10 .
Voor we losgooien vragen we een brugbediening voor de Prinsenbrug en de Spoorbruggen.De prinsenbrug word bediend en de spoorbrug moeten we een 10 tal minuten wachten voor de opening . Daarna hebben we nog een brug de Catharijnebrug voor we de aanlegsteigers van Haarlem Centrum bereiken , er ligt op dat moment nog geen boot aan de aanlegsteigers tegen de avond zijn we nog maar met drie .
Haarlem biedt vele bezienswaardigheden op loopafstand met beroemde hofjes en musea een eeuwenoud stadhuis en vele monumentale gebouwen , statige woningen van de welvarende Haarlemse kooplieden uit de 17° eeuw een Historische stad met gezellige restaurants en càfes. En niet te vergeten de markt die elke maandag en zaterdag wordt gehouden op de Fraaie Grote Markt en de knusse Botermarkt .
Op woesdag varen we naar Muiden , het weer is goed en gaan verder via de randmeren Wolderwijd, Nuldernauw, dan onze enige sluis voor vandaag de Nijkerkersluis Waar we samen met nog twee KNMC leden de sluis invaren we passeren vandaag meerdere KNMC leden die op weg zijn naar Amersvoort voor het openingsfeest. Wij varen verder via het Nijkerkernauw , Eemmeer , Gooimeer en het IJmeer geen brug bediening deze waren voor ons hoog genoeg.
Het IJmeer ligt tussen Amsterdam en Almere. In het Noorden grenst het aan het Markermeer. Het IJ is een rivier in Noord-Holland. Het IJ (of Binnen-IJ) scheidt de Amsterdamse binnenstad van Amsterdam-Noord en was oorspronkelijk een baai van de Zuiderzee. Het Noordzeekanaal verbindt het IJmeer met de haven inIJmuiden. Het Buiten-IJ ligt aan de oostzijde van de Oranjesluizen en grenst aan het IJmeer en Markermeer.
Op het IJmeer varen we tot de rode boei IJ 14 , dan gaan we bakboord naar de 1200m lange bebakende havengeul naar onze bestemming Jachthaven Stichting Muiden . Op deze plaats komen we ieder jaar zeker tweemaal . In het voorjaar als we naar onze thuishaven varen , en op het einde van het vaarseizoen op weg naar de winterstalling .
Zie archief op mijn blog .
Het haven- en vestingstadje Muiden is bij veel toeristen erg in trek. Het is er gezellig toeven. Muiderslot, Pampus en de vele watersportmogelijkheden zorgen zeker s zomers voor een drukte van belang. De ligging van Muiden aan de rand van het IJmeer en de Vecht, die voor de verbinding naar Utrecht en verschillende plassengebieden zorgt, is natuurlijk bijzonder en zorgt voor leven in de brouwerij.
Dinsdag vertrekken we van Urk naar Harderwijk , het is niet zo een lange trip en doen het rustig aan. Er is maar één sluis de Roggebotsluis , de bruggen zijn voldoende hoog en moeten niet worden bediend . Op het ketelmeer zijn er baggerwerken aan de gang en de bebakening is verlegd om de werken niet te hinderen .
Het Ketelmeer is een randmeer dat ontstaan is in 1956 bij de inpoldering van Oost-Flevoland. Samen met het Vossemeer en het Zwarte Meer maakt het deel uit van de Randmeren Noord. Deze meren worden gebruikt door de scheepvaart en als recreatie- en natuurgebied. De randmeren zijn belangrijk voor de waterhuishouding. Ze zijn een waterbuffer en zorgen ervoor dat het waterpeil van het oude land niet zakt en het land niet verdroogt.
Op onze vaartocht zijn er nog meerdere werken aan de gang op het Drontermeer en Veluwemeer . Het Drontermeer is een langgerekt, smal en ondiep randmeer dat ook is ontstaan bij de inpoldering van Oost-Flevoland in 1956. Het meer loopt van Kampen tot Elburg. In het noorden loopt het over in het Ketelmeer en in het Zuiden in het Veluwemeer.
In Harderwijk varen we naar de aanlegsteigers voor de brug van de Vissershaven. Havenmeester A.v.d .Brink geeft ons een plaats aan de kopsteiger . De havenmeester is te vinden op het havenkantoor onder het Stadhuis: 's morgens: 7.30 - 12.00 uur 's middags: 13.30 -17.00 uur In de Vissershaven kunnen ongeveer 130 passanten afmeren. Vanuit de haven kunt u Harderwijk met zijn historische binnenstad goed te voet ontdekken. Harderwijk is een mooi stadje dat aan het water en op de Veluwe gelegen is. Op cultureel en recreatief gebied is er verbazingwekkend veel te doen. Er is ook een Dolfinarium met zijn zeedieren, speeltuin en strand. Harderwijk is ook bekend om zijn gerookte paling er is een rokerij op wandelafstand van onze ligplaats waar men deze kan aankopen . Foto's van Joke .
Op maandag is er nog steeds veel wind en besluiten een dag langer in Urk te blijven .
We maken een wandeling rond de haven , In de havens van Urk kunnen ± 200 passanten langs de kade en naast elkaar afmeren. Daarnaast zijn in de Oosthaven tijdens het seizoen ± 20 boxen beschikbaar. Bij alle havens is water en stroom aanwezig. Verder zijn er drie toiletgebouwen met douchegelegenheid in de havens. Deze zijn gratis.
De havenmeesters zijn te vinden in het havenkantoor: Burgemeester Schipperkade 4, 8321 EH Urk (boven de IJsselmeerafslag). Openingstijden: 08.00 uur - 12.00 uur en 14.00 uur - 20.00 uur. Telefoon: 0527 - 68 9970 Fax: 0527 - 68 3202 Marifoonkanaal: 12
Op Urk houdt een groot aantal bedrijven zich bezig met de vangst, verwerking en verkoop van vis.
Door de ligging is Urk bij uitstek geschikt voor nautische bedrijven. Bedrijven in de scheeps- en jachtenbouw.
Er zijn meerdere bedrijven rond de Haven gevestigd .
Van klein ambachtelijk tot groot met ,de gespecialiseerde refit van luxe jachten bij Scheepswerf Balk al ruim tweehonderd jaar een begrip in Nederland. Het bedrijf is gespecialiseerd in onderhoud van jachten, patrouillevaartuigen en klassieke schepen.
De No Limit IV heeft de winter doorgebracht in de loodsen van Henk Jan Watersport , de werf van Atlantic Motoryachts , waar het onderhoud voor een nieuw vaarseizoen is uitgevoerd en na een proefvaart klaar was voor vertrek naar onze thuishaven Port Zélande in Zeeland.
Op 20 April zijn we terug vertrokken vanuit Workum om via enkele favoriete plaatsen onze bestemming te bereiken .
Voor onze eerste bestemming waren er meerdere mogelijkheden , maar door de harde wind zijn we in Urk de jachthaven binnengevaren . We zijn vertrokken met voorspellingen windkracht vier tot vijf op het IJsselmeer , maar na een goed uur varen werden de windwaarschuwingen zes en op het Markermeer mogelijkheid tot zeven . Er was al niet veel plezier aan met deze korte en stampende golven en besloten in Lemmer binnen te varen , doordat de wind uit het Noord Oosten kwam werd onze golfslag kleiner naarmate we de kust naderden en besloten we door te varen tot in Urk .
Het IJsselmeer is het grootste zoetwatermeer van Nederland. Het wordt begrensd door grofweg: de Afsluitdijk, de Friese kust van Makkum tot Lemmer, de westelijke en noordwestelijke dijk van de Noordoostpolder, de dijk Lelystad-Enkhuizen en de Noord-Hollandse kust van Enkhuizen tot Den Oever.
Fotos genomen door Joke
Jachthaven Workum met ongeveer in het midden De No Limit IV Vaarwater het Zool naar het IJsselmeer Drie fotos van Jachthaven in Urk .
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar