Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    14-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootste jacht ooit over Gouwe.

    Grootste jacht ooit over Gouwe

    In Alphen a/d Rijn gaan we bakboord van de Oude Rijn naar de Gouwe .
    Waar er een groot transport voor ons vaart .

    ALPHEN/GOUDA - Het grootste jacht dat ooit is gebouwd in Kaag, gaat vrijdag over de Gouwe via Alphen en Gouda naar Rotterdam. Het motorjacht heeft een hoogte boven de waterspiegel van twintig meter.

    Het wordt millimeterwerk, geeft P. van Mil van de jacht- en scheepswerf Van Lent in Kaag. De hefbruggen in Alphen, Boskoop en Waddinxveen moeten in de hoogste stand. Hij verwacht de meeste problemen nog in het aquaduct over de A4. Daar worden werkzaamheden uitgevoerd, die beperkingen opleveren bij het passeren.
    Voor wie het motorjacht is bestemd, maakt de werf niet bekend. Ook andere details over de miljoenenopdracht worden als vertrouwelijk behandeld. Het 68 meter lange en 12 meter brede motorjacht vertrek om zes uur vrijdagochtend in Kaag en is naar verwachting rond het middaguur in Alphen. Later in de middag komt het schip in Gouda aan. Daar moeten de twee spoorbruggen worden gepasseerd en de Julianasluis. Vandaar gaat het naar Rotterdam. Van daaruit worden later proefvaarten gemaakt, waarna het jacht wordt overgedragen aan de eigenaar.


    Foto's van Joke .

















    14-06-2008 om 21:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Haarlem naar Gouda .

    De tocht gaat verder van Haarlem naar Gouda .

    We bevaren vandaag de volgende vaarwaters , we vertrekken van het Binnen Spaarne naar het zuider buiten spaarne , de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder , de Oude Wetering , het Braassemermeer , Heimans Wetering , de Oude Rijn , Nieuwe Gouwe en onze enige sluis voor het Centrum van Gouda de Ir. De Cock Van Leeuwensluis

    Om negen uur nemen we kontact op met de havendienst die de brugbediening regelt ,
    Van zodra de beroepsvaart de brug passeert kunnen we aansluiten samen met twee zeilboten .
    De brugbediening gaat vlot door de brugbedieners die zich verplaatsen per fiets en brommer naar de te bedienen brug .
    Bij de schouwbroekerbrug kan de beroepsvaart er onder door , samen met de zeilboten lukt ons dat niet wij moeten iets langer wachten op de bediening .

    Daardoor is de beroepsvaart bij de Cruquiusbrug aangekomen en krijgt vlot zijn bediening .

    Bij onze aankomst aan deze brug vragen wij ook een bediening maar moeten wachten daar de brug pas geopend is geweest .
    Dit scenario herhaalt zich nog viermaal tot aan de Lisserbrug , de volgende bruggen zijn hoog genoeg voor doorvaart zonder bediening .
    Vanaf de Cruquiusbrug tot en met de Lisserbrug hebben we veel tijd aan wachten verloren wat me nog niet zoveel is overkomen in Nederland .
    We zien de
    beroepsvaart nog aanmeren en wij zetten onze tocht verder richting Gouda .

    14-06-2008 om 20:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zetten onze tocht verder van Muiden naar Haarlem

    Op Donderdag zetten we onze tocht verder naar Haarlem.

    Het is vrij mistig en we wachten nog even voor te vertrekken , we nemen kontact op met de Centrale Meldpost en vragen naar de zichtbaarheid op het IJmeer .
    De zichtbaarheid is ongeveer 2 km en we besluiten te vertrekken.

    We varen de havengeul uit en zetten koers naar de Rode boei P14 , we passeren het Eiland Pampus , daarna de IJ-Toren en varen zo naar de Oranjesluizen die voor ons al openstaan , met weinig oponthoud varen we naar het afgesloten IJ en verder via het Noordzeekanaal .

    Het Noordzeekanaal is de hoofdvaarroute van de Noordzee bij IJmuiden naar het IJ bij Amsterdam. Jaarlijks passeren meer dan 100.000 schepen het kanaal. Het kanaal is ontstaan door inpoldering van het IJ, waarbij over een lengte van 17 kilometer dijken zijn aangelegd. Het Noordzeekanaal en het IJ hebben tien zijkanalen: A t/m K. Deze verbinden rivieren en kanalen die op het IJ of Wijkermeer uitkomen.

    Op deze tocht met meer scheepvaart is het wel opletten voor de veerponten en beroepsvaart, Marifoon op het juiste kanaal en luisteren .
    We komen vrij veel zeevaart tegen , als ook een toertocht van de KNMC die van Haarlem naar Amersfoort vaart voor het openingsfeest .
    Er zijn ook terug baggerwerken aan de gang op het kanaal .
    Een stuk voorbij de werkzaamheden hebben we aan bakboord zijde het Zijkanaal C dat we in varen naar onze volgende sluis de Grote Sluis Spaardam
    We vernemen via de Marifoon dat de brug zodra zal draaien en na verlaten van de beroepsvaart kunnen invaren .

    Bij bediening van deze sluis moet er 3.50 € worden afgerekend bij de sluiswachter .

    Ik leg de boot vast met voldoende touw en tijdens het schutten verlaat ik even de boot om te gaan afrekenen .
    Mijn echtgenote kijkt verbaast dat ik haar even alleen achterlaat met de vraag wat is er aan de hand wat doet hij nu , ik zal alleen de boot maar verlaten als ik zeker ben dat alles veilig is en niets kan gebeuren .

    We varen via het vaarwater Noorder Buiten Spaarne naar onze éérste brug van Haarlem de Waarderbrug de bediening verloopt vlot , er wordt ons medegedeeld dat we aan het Havenkantoor moeten aanleggen om onze doorvaart te betalen , maar dat wisten we al van onze vorige bezoeken aan deze plaats .( te bekijken in mijn archief )

    We betalen voor doorvaart en één overnachting 10 € .

    Voor we losgooien vragen we een brugbediening voor de Prinsenbrug en de Spoorbruggen.De prinsenbrug word bediend en de spoorbrug moeten we een 10 tal minuten wachten voor de opening .
    Daarna hebben we nog een brug de Catharijnebrug voor we de aanlegsteigers van Haarlem Centrum bereiken , er ligt op dat moment nog geen boot aan de aanlegsteigers tegen de avond zijn we nog maar met drie .

    Haarlem biedt vele bezienswaardigheden op loopafstand met beroemde hofjes en musea een eeuwenoud stadhuis en vele monumentale gebouwen , statige woningen van de welvarende Haarlemse kooplieden uit de 17° eeuw een Historische stad met gezellige restaurants en càfes.
    En niet te vergeten de markt die elke maandag en zaterdag wordt gehouden op de Fraaie Grote Markt en de knusse Botermarkt .

    Foto's van Joke













    13-06-2008 om 17:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Harderwijk naar Muiden via de Randmeren .

    Op woesdag varen we naar Muiden , het weer is goed en gaan verder via de randmeren Wolderwijd, Nuldernauw, dan onze enige sluis voor vandaag de Nijkerkersluis
    Waar we samen met nog twee KNMC leden de sluis invaren we passeren vandaag meerdere KNMC leden die op weg zijn naar Amersvoort voor het openingsfeest.
    Wij varen verder via het Nijkerkernauw , Eemmeer , Gooimeer en het IJmeer geen brug bediening deze waren voor ons hoog genoeg.

    Het IJmeer ligt tussen Amsterdam en Almere.
    In het Noorden grenst het aan het Markermeer.
    Het IJ is een rivier in Noord-Holland. Het IJ (of Binnen-IJ) scheidt de Amsterdamse binnenstad van Amsterdam-Noord en was oorspronkelijk een baai van de Zuiderzee.
    Het Noordzeekanaal verbindt het IJmeer met de haven inIJmuiden.
    Het Buiten-IJ ligt aan de oostzijde van de Oranjesluizen en grenst aan het IJmeer en Markermeer.

    Op het IJmeer varen we tot de rode boei IJ 14 , dan gaan we bakboord naar de 1200m lange bebakende havengeul naar onze bestemming Jachthaven Stichting Muiden .
    Op deze plaats komen we ieder jaar zeker tweemaal .
    In het voorjaar als we naar onze thuishaven varen , en op het einde van het vaarseizoen op weg naar de winterstalling .

    Zie archief op mijn blog .

    Het haven- en vestingstadje Muiden is bij veel toeristen erg in trek.
    Het is er gezellig toeven.
    Muiderslot, Pampus en de vele watersportmogelijkheden zorgen zeker ‘s zomers voor een drukte van belang.
    De ligging van Muiden aan de rand van het IJmeer en de Vecht, die voor de verbinding naar Utrecht en verschillende plassengebieden zorgt, is natuurlijk bijzonder en zorgt voor “leven in de brouwerij”.


    Foto's van Joke .
    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/
    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/








    10-06-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Urk naar Harderwijk

    Dinsdag vertrekken we van Urk naar Harderwijk , het is niet zo een lange trip en doen het rustig aan.
    Er is maar één sluis de Roggebotsluis , de bruggen zijn voldoende hoog en moeten niet worden bediend .
    Op het ketelmeer zijn er baggerwerken aan de gang en de bebakening is verlegd om de werken niet te hinderen .

    Het Ketelmeer is een randmeer dat ontstaan is in 1956 bij de inpoldering van Oost-Flevoland. Samen met het Vossemeer en het Zwarte Meer maakt het deel uit van de Randmeren Noord. Deze meren worden gebruikt door de scheepvaart en als recreatie- en natuurgebied.
    De randmeren zijn belangrijk voor de waterhuishouding. Ze zijn een waterbuffer en zorgen ervoor dat het waterpeil van het oude land niet zakt en het land niet verdroogt.

    Op onze vaartocht zijn er nog meerdere werken aan de gang op het Drontermeer en Veluwemeer .
    Het Drontermeer is een langgerekt, smal en ondiep randmeer dat ook is ontstaan bij de inpoldering van Oost-Flevoland in 1956.
    Het meer loopt van Kampen tot Elburg. In het noorden loopt het over in het Ketelmeer en in het Zuiden in het Veluwemeer.

    In Harderwijk varen we naar de aanlegsteigers voor de brug van de Vissershaven. Havenmeester A.v.d .Brink geeft ons een plaats aan de kopsteiger .
    De havenmeester is te vinden op het havenkantoor onder het Stadhuis: 's morgens: 7.30 - 12.00 uur 's middags: 13.30 -17.00 uur
    In de Vissershaven kunnen ongeveer 130 passanten afmeren.
    Vanuit de haven kunt u Harderwijk met zijn historische binnenstad goed te voet ontdekken. Harderwijk is een mooi stadje dat aan het water en op de Veluwe gelegen is.
    Op cultureel en recreatief gebied is er verbazingwekkend veel te doen.
    Er is ook een Dolfinarium met zijn zeedieren, speeltuin en strand.
    Harderwijk is ook bekend om zijn gerookte paling er is een rokerij op wandelafstand van onze ligplaats waar men deze kan aankopen .

    Foto's van Joke .











    09-06-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te veel wind we blijven een dag langer in Urk

    Op maandag is er nog steeds veel wind en besluiten een dag langer in Urk te blijven .

    We maken een wandeling rond de haven , In de havens van Urk kunnen ± 200 passanten langs de kade en naast elkaar afmeren.
    Daarnaast zijn in de Oosthaven tijdens het seizoen ± 20 boxen beschikbaar. Bij alle havens is water en stroom aanwezig.
    Verder zijn er drie toiletgebouwen met douchegelegenheid in de havens. Deze zijn gratis.

    De havenmeesters zijn te vinden in het havenkantoor:
    Burgemeester Schipperkade 4, 8321 EH  Urk (boven de IJsselmeerafslag).
    Openingstijden: 08.00 uur - 12.00 uur en 14.00 uur - 20.00 uur.
    Telefoon: 0527 - 68 9970
    Fax: 0527 - 68 3202
    Marifoonkanaal: 12

    Op Urk houdt een groot aantal bedrijven zich bezig met de vangst, verwerking en verkoop van vis.

    Door de ligging is Urk bij uitstek geschikt voor nautische bedrijven.
    Bedrijven in de scheeps- en jachtenbouw.

    Er zijn meerdere bedrijven rond de Haven gevestigd .

    Van klein ambachtelijk tot groot met ,de gespecialiseerde refit van luxe jachten bij Scheepswerf Balk al ruim tweehonderd jaar een begrip in Nederland.
    Het bedrijf is gespecialiseerd in onderhoud van jachten, patrouillevaartuigen en klassieke schepen.

    Ook de KNRM heeft er een thuishaven .


    Foto's van Joke









    08-06-2008 om 20:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het begin van een Nieuw vaarseizoen 2008 .

    De No Limit IV heeft de winter doorgebracht in de loodsen van Henk Jan Watersport , de werf van Atlantic Motoryachts , waar het onderhoud voor een nieuw vaarseizoen is uitgevoerd en na een proefvaart klaar was voor vertrek naar onze thuishaven Port Zélande in Zeeland.

    Op 20 April zijn we terug vertrokken vanuit Workum om via enkele favoriete plaatsen onze bestemming te bereiken .

    Voor onze eerste bestemming waren er meerdere mogelijkheden , maar door de harde wind zijn we in Urk de jachthaven binnengevaren .
    We zijn vertrokken met voorspellingen windkracht vier tot vijf op het IJsselmeer , maar na een goed uur varen werden de windwaarschuwingen zes en op het Markermeer mogelijkheid tot zeven .
    Er was al niet veel plezier aan met deze korte en stampende golven en besloten in Lemmer binnen te varen , doordat de wind uit het Noord Oosten kwam werd onze golfslag kleiner naarmate we de kust naderden en besloten we door te varen tot in Urk .

    Het IJsselmeer is het grootste zoetwatermeer van Nederland. Het wordt begrensd door grofweg: de Afsluitdijk, de Friese kust van Makkum tot Lemmer, de westelijke en noordwestelijke dijk van de Noordoostpolder, de dijk Lelystad-Enkhuizen en de Noord-Hollandse kust van Enkhuizen tot Den Oever.

    Foto’s genomen door Joke

    Jachthaven Workum met ongeveer in het midden De No Limit IV
    Vaarwater het Zool naar het IJsselmeer
    Drie foto’s van Jachthaven in Urk .











    07-06-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 25de week van 2025
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!