DE SCHEEPSRAMP MET DE HERALD OF FREE ENTERPRISE
HET VOLLEDIG VERHAAL
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • DE HERALD OP NETFLIX !
  • SCHOT DIE JONGSTE OVERLEVENDE WAS VAN RAMP MET VEERBOOT ZEEBRUGGE OVERLIJDT 34 JAAR LATER.
  • DE TV-ZENDER BRT EN DE HERALD...
  • The 30th anniversary of the Herald of Free Enterprise Disaster will be marked with a service
  • VIERDELIGE VIDEO-REPORTAGE FOCUS-WTV.
  • SCHEEPSRAMP HERALD OF FREE ENTERPRISE, VOOR DE KUST VAN ZEEBRUGGE, WORDT HERDACHT
  • COMMEMORATIVE MEDAL P & O
  • HERALD EN NOOD & INTERVENTIEPLAN NOORDZEE.
  • DUIKER GINGE FULLEN - ROYAL NAVY
  • DIPLOMA
  • ERETEKENS
  • BERICHT DOVER EXPRESS
  • HET VERHAAL VAN EEN NACHTMERRIE
  • Sentenaar Antoine Claeys (68) was nauw betrokken bij reddingsoperatie Herald of Free Enterprise
  • OVERLIJDEN PIM KORVER - DOCUMENTAIREMAKER
  • MEDEWERKERS BOB KORTRIJK
  • REACTIE EN RECHTZETTING.
  • INGEZET MATERIAAL OP ZEE - TAKLIFT 4
  • BRONNEN - COPYRIGHT.
  • ZEEBRUGSE SCHEEPSRAMP VAN 25 JAAR VERGETEN ?
  • INGEZET MATERIAAL OP ZEE - TAKLIFT 6
  • LINKS HERALD OP INTERNET EN YOUTUBE
  • HERALD OP FACEBOOK.
  • MUZIEK EN DE HERALD - MILOW -
  • MUZIEK EN DE HERALD – FERRY AID.
  • BOEK - ZEEBRUGGE A HERO'S STORY
  • BOEK - REDDER IN NOOD – Benjamin Burg
  • BOEK - RAMPEN IN BELGIE -
  • BOEK - NINETY SECONDS AT ZEEBRUGGE – THE HERALD OF FREE ENTERPRISE STORY
  • BOEK - BERG DE HERALD – HET GEVECHT NA DE RAMP
  • DISASTER VICTIM IDENTIFICATION TEAM EN DE RAMP.
  • REVUE VAN DE RIJKSWACHT.
  • RADIOAMATEURS EN DE RAMP.
  • NAAMLIJST OVERLEDENEN
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 089 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 088 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 087 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 086 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 085 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 084 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 083 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 082 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 081 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 080 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 079 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 078 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 077 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 076 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 075 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 074 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 073 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 072 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 071 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 070 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 069 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 068 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 067 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 066 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 065 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 064 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 063 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 062 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 061
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 060 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 059 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 058 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 057 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 056 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 055 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 054 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 053 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 052 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 051 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 050 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 049 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 048 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 047 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 046 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 045 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 044 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 043 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 042 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 041 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 040 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 039 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 038 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 037 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 036 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 035 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 034 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 033 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 032 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 031 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 030 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 029 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 028 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 027 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 026 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 025 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 016 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 015 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 024 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 023 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 022 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 021 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 020 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 019 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 018 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 017 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 014 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 013 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 012 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 011 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 010 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 009 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 008 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 007 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 006 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 005 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 004 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 003 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 002 -
  • HERALD OF FREE ENTERPRISE - AFBEELDING 001 -
  • DE SCHEEPSRAMP MET DE HERALD OF FREE ENTERPRISE
    30-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sentenaar Antoine Claeys (68) was nauw betrokken bij reddingsoperatie Herald of Free Enterprise

    Sentenaar Antoine Claeys, toen baggerkapitein bij De Nul, was nauw betrokken bij de reddingsoperatie van de gekapseisde ferry. ‘Ik herinner me die zondagavond nog heel levendig’, vertelt Antoines vrouw, Monique Antheunis (68). ‘Het was bijna mijn verjaardag en ik had verzoekjes aangevraagd bij het programma “Vragen staat vrij” van Lutgart Simoens. Ik heb haar toen opgebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Ik vroeg ook om mijn verzoekjes de week nadien eens te herhalen, want op die bewuste avond was ik uiteraard met mijn gedachten bij de Herald of Free Enterprise.’

     Vijf minuten nadat de Herald gekapseisd was, kwam ik thuis van mijn werk’, vertelt Antoine Claeys, die in die dagen actief was op de Norma, een schip van de Tijdelijke Vereniging Bergingswerken waarmee wrakken voor de Belgische kust geborgen werden. ‘Ik werd opgeroepen en mijn vrouw bracht me onmiddellijk terug naar Zeebrugge. Toen we er aankwamen was de Norma al uit het Brittanniadok vertrokken, dus werd ik met een sleepboot naar het schip gebracht.’ Om dichterbij de Herald te geraken, moest de bemanning van de Norma overstappen op de Zeebrugge I. ‘Dat schip kon tegen de Herald of Free Enterprise gaan liggen’, gaat Antoine Claeys verder. ‘Vanop de Zeebrugge I konden we op de Herald.’ Door het vlugge en professionele optreden van het Norma-team konden er die avond veel mensen gered worden.

     ‘Gelukkig was het op het moment van de scheepsramp laag water. Anders waren er nog veel meer slachtoffers gevallen’, aldus Antoine Claeys. ‘We zijn er die avond in geslaagd om 35 mensen levend uit het schip te halen. Zij werden met de sleepboot “The Fighter” naar Zeebrugge gebracht.’ Hoe verder de tijd vorderde hoe duidelijker de omvang van de scheepsramp werd. ‘Het was vreselijk. Veel drenkelingen hadden kapotte handen. In hun doodstrijd hadden ze geprobeerd om zich te bevrijden en vast te klampen. De lichamen waren erg gezwollen. Er was zelfs een kindje bij van een paar maanden oud. Die avond stond heel Zeebrugge vol met lijkwagens en ambulances.’ Ook de volgende dagen bleef het Norma-team nauw bij de bergingswerken van de Herald betrokken. ‘Ons team plaatste onder meer het juk op het dek van de Herald. Daarmee kon het gekapseisde schip door de Norma en bergingsfirma Smit Tak uiteindelijk gelicht worden. Toen de Herald boven water kwam, zag ik als kraanman van de Norma door het ruitje van een kajuit een ventje dood op zijn stoel zitten, dat zijn dingen die je niet vergeet.’ (Michel Wijne)

    Bron : www.taptoe.be






    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!